2016. december 1., csütörtök

Tündérek nyomában

Tündéreket indultunk keresni.Persze nem valami vérmes reményekkel...de azt reméltük,hogy majd a szépséges Tündérsziklára azért rábukkanunk.Kirándulásunk ezúttal a Budai-hegységbe vezetett,kiindulópontunk a Bp-i 155-ös jelzésű busz végállomásánál volt Zúgligetben.Verőfényes téli nap volt,ugyan a hömérséklet nem nagyon emelkedhetett 0 fok fölé,de az égen egy felhő sem volt.Lényegében az ember közérzete kellemes volt.Elindultunk hát.

Zúgliget felett
A helyzet az volt,hogy maga a Tündérszikla a kiindulóponthoz igen közel volt.Némi kapaszkodás kellett ugyan,de maga a táv nem lehetett több 2km-nél sem.Ennyi lenne a túra? Ilyen hamar megvan a célpont azt kész? Természetesen nem.Minden túrát jó előre megszervezünk,kialakitjuk előre a pontos útvonalat,sőt tartalék útvonalat is keresünk előre arra az esetre ha bármi közbe jönne az eredeti tervbe.A zöld + jelzésen vágtunk neki,ez hamarosan belement a zöld sáv jelzésbe.Itt a szikla felé az kitérőt kellett tennünk pont ellenkező irányba mint amerre a túránk vezetett.Kitértünk hát és a zöld háromszög jelzésen hamarosan megpillantottuk a Tündérsziklát.

A Tündérszikla
Budapest XII.kerületében fekszik a 383 méter magas Tündér-hegy.A hegy dísze a gerincből magasan kiemelkedő Tündérszikla.Neve száz év alatt többször is megváltozott.Nevezték Remete-sziklának is az alatt épült Remeteházról és Antal-sziklának egy ott állt Szent Antal szoborról.Eredeti német neve Himmel (Menny) volt.

Tündér és nap
Itt álltunk hát a gyönyörű természeti képződmény előtt amely kecsesen emelkedett ki a hegyből.A tündérek meg hát...éppen nem erre jártak.Pedig erre járhatnának ha már egy szikla van róluk elnevezve...Megmászására nem igazán volt esély,ez inkább olyan sziklamászóknak való hely volt.Egyszerü kis túrázóknak szerintem veszélyes hely lehet,persze nem vetettük el az ötletet,de majd egyszer tavaszi vagy nyári időszakban ha eljövünk...A szikla feletti kis magaslatról amúgy gyönyörü panoráma tárul az ember szeme elé!

Kilátás a Tündérsziklánál
A szemközti hegyek két vonulatot alkotnak.Elől jobbról-balra a József-hegy,Ferenc-hegy,Látó-hegy,Kecske-hegy.Hátul a Mátyás-hegy,Remete-hegy,Hármashatár-hegy.A belső vonulat alján a Pasarét,alatta Zúgliget előtere látszik.A budai hegyeken túl a szomszédos hegységek közelebbi csúcsai bontakoznak ki.Ha pedig ügyes az ember odalent megpillanthatja a libegőt,odafent pedig a János-hegyi kilátót.Szóval egészen vendégmarasztaló hely ez.

Disznófő
Miután kigyönyörködtük magunkat visszatértünk egészen a zöld jelzésig és folytattuk a túrát.Hamarosan egy kicsit erősebb emelkedő jött,ez vitt fel a Normafa felé.Itt bukkantunk rá az egykori Disznófő vendéglőre és udvarára.Valaha nagyon menő és kellemes hely lehetett ez itt,most csak a pusztulás nyomait láttuk.Nagyon nagy kár érte...Az udvarán van amúgy a most pusztulásában is szép Disznófő-forrás amely fölé egy kis épületet emeltek hajdan.A forrás nem folyt és a kis épületben le is volt zárva rácsos kapuval.Persze így is szép volt.Mi pedig mentünk tovább,egy Kossuth szobor szolgált még látnivalóval,itt pihentünk és kajáltunk.

Anna-rét
Hamarosan felértünk az Anna-rétre ahonnan ismét szép volt a kilátás.Ez egy nagy rét játszóterekkel és rengeteg emberrel még télen is.A Normafa közel volt,erre most nagyon nem térek ki,hiszen alighanem mindenki ismeri.Mi pedig nyugati irányba fordultunk.Átmentünk a gyermekvasút sínjén majd egy katonasírra bukkantunk,ezután értünk le a Csacsi-rétre ami egy kellemes erdei pihenőhely esőbeállóval,padokkal-asztalokkal.Hát csacsi az éppen nem járt erre.Itt fordultunk aztán észak felé a Virág-völgy és a Kis-Kőfej hegy irányába.Érdekes,hogy sokan túráztak erre.Az út egy jó darabig kellemes,aztán elhaladunk a János-hegy nyugati lábánál,majd ekkor jön a kapaszkodás a Kis-Kőfejre.

Virág-völgy
A hegy megmászása itt nem olyan egyszerü,persze nem is oly vészes.Fent a tetején tartottuk második pihenőnket az igen kellemes időben.Ekkora már dél körül járhatott az idő és már felmehetett 4-5 fokra a hömérséklet.Innen már ereszkedés volt útunk végállomásáig a Szépjuhászné gyermekvasúti állomásig.A jelek egész túránk során megfelelően voltak felfestve,túrázáshoz szokott emberek nem tévednek itt el az biztos.A Szépjuhásznénál még megnéztünk egy beérkező vonatot meg egy kis pálos kolostorromot.Itt fejeztük be ezt a téli túrát.Hát hó nem volt,gondolom akkor lett volna igazán hangulatos,de így sem volt rossz.A táv 15km volt a szintkülömbség 400 méter körüli,de nem volt különösebben nehéz túra.Tündéreket sajnos nem találtunk,de maga a hely az tündéri volt.

Vastag pirossal a túránk útvonala