2017. július 9., vasárnap

A Szalki-tavaknál

Az idejét sem tudom már mikor,de útra kerekedtünk a Szalki-tavakhoz amelyek nem mások mint a Szalkszentmártoni bányatavak.Egyszerű dolgunk volt akkoriban,talán ha jól emlékszem még a kilencvenes évek végén,mert járt a helyi komp.Így a Dunán átkelve értük el a tavakat.A szemközti (szalkszentmártoni) rév állomástól egyetlen út indult az Alföld felé.Ez érintette a tavakat is.Voltunk vagy négyen-öten és persze gyalog mentünk.Nem volt messze.Ma már ez lehetetlenség lenne,mert a komp forgalom a Pentele-híd elkészültével megszünt.Ha manapság gyalog szeretnénk ide eljutni Dunaújvárosból az lenne vagy 25km legalább.Akkoriban hála a kompnak nem lehetett több 5-nél.

Ma már csak emlék...
A szalkszentmártoni rév állomástól vezető út akkor jó minőségű aszfaltozott út volt.Kellett is,hiszen rendszeres buszjárat járt Szalkszentmártonból a komphoz,hisz sokan dolgoztak Dunaújvárosban akik a komppal keltek át.A falu a komptól 7-8 km-re lehetett.Ezen az úton mentünk,térkép nem kellett,hisz egy jobb kanyar után egyenesen a tavakhoz ment az út.
Nem tudom megmondani,hogy ez a tórendszer hány tóból állt,hisz sohasem jártuk körbe,sosem néztük meg,igazából most is csak fürödni jöttük,hisz úgy hirlett vannak itt strandok is.

A szalki tórendszer
Hallottuk hírét,hogy nudista strand is münködik itt,de nem kutakodtunk utána,amikor itt voltunk nem láttunk semmi erre utaló dolgot,hogy valóban lenne.Horgászok viszont voltak,de erre is ha jól emlékszem voltak külön kijelölt helyek,persze távolabb a strandos részektől.Talán belépő is volt ha jól emlékszem,de nem egy egetverő összeg,talán 90Ft volt koponyánként akkor.Hamar találtunk alkalmas részt strandoláshoz,le is pakoltunk itt.A haver valahonnan sört is keritett,ami nem esett jól mert eleve meleg volt...persze neki nem számított,a napon szinte felforralt sört is gond nélkül lenyelte...

Strandolásra alkalmas rész
Az volt a legjobb,hogy nem voltak sokan.Nem kellett a helyekért tolongani.
Bányató révén két dolog ami alap: az egyik az,hogy tiszta,a másik pedig az,hogy hirtelen mélyül.Ahogy belép az ember a vízbe a következő lépésnél már mély a víz!Tehát csak jól úszoknak érdemes itt fürödni.Közülünk persze mindenki az volt,így szinte mindenki be is jött fürödni,kivéve azt az egy havert aki a forralt söröket szopogatta.Végül is nyugisan lehetett itt strandolni,tényleg alig voltak és volt büfé is,igaz meleg sörrel,de volt.

Azért járnak ide emberek is
Volt azért látványban is részünk,mert a tavon beljebb a jet skisek paradicsoma volt.Persze jópáran űzték az ipart.Túrázásra itt persze nem gondoltunk,forró nyár volt mint most és erre nem vezettek jelzett turistaútak.Pedig a közeli falu Szalkszentmárton viszonylag szép település.Akkor ezt még nem tudtam,ez csak évekkel késöbb derült ki.Túrázni max a töltésen lehetett a Duna mellett,lesz még olyan bejegyzésem is nyugi.Meg hát a komptól ide az út az gyakorlatilag egy túra,igaz semmi látnivalóval nem szolgál.

Jet ski paradicsom
Egy kisebb dombocskáról jól lehetett látni nyugat felé Dunaújvárost,innen öszintén szólva remek látványt nyújtott a város!Szóval más nem nagyon történt,strandoltunk,ittuk a meleg sört és bámultuk a jet skiseket.Öszintén szólva töröm manapság a fejem egy erre vezető túrán,persze max.ha a forróság elmúlik.Talán Dunavecséről ellehetne ide jutni egy körtúrát tenni úgy,hogy Szalkszentmártont is érintjük.Hát ki tudja lehet egyszer a jövőben sor keül rá.
Itt van külömben a közelben Csabony is,ahol az Indul a bakterház c.film egyes jeleneteit forgatták anno.

A fürdötó
A tavakról még annyit,hogy itt ugye sóder kitermelés folyt még nem is olyan nagyon régen.Ennek megszűnte után ma már legális fürdöhely van itt.Van direkt fürdésre,csónakázásra,vízibiciklizésre alkalmas tó és van küldön a horgászoknak is,sőt ma már úgy tudom a jet skiseknek is.Mi még akkortájt jártunk itt amikor tón belül is vegyes volt a kép.Lehet amúgy sátorozi és faházat is bérelni.Hát ezek nagyjából a Szalki-tavak.Mi ekkor egyetlenegy alkalommal jártunk csak itt se elötte se utána,így valószinű egyszer tényleg eljövök ide még.A starndolás után amúgy visszatúráztunk a kompig,majd azzal jöttünk vissza Dunaújvárosba.Jó hely volt és remélem manapság már a sör is hideg!

Ennyi(volt) oda az út

1. Megboldogult fiatalkorunkban nagyon szerettük!Köszönöm ezt a számomra kedves kis visszatekintőt!!

2. Köszönöm én is ezt a visszatekintőt,nekem nagyon tetszett.Főljöttek a régi emlékek és érzések.Mégegyszer köszönöm.

1. Én köszönöm,hogy elolvastad.Sajnos annyira rég volt,hogy alig-alig emlékszem rá.

3. Szeretnék érdeklődni, hogy a járvány miatti korlátozások miatt mikor nyit a strandrész??

1. Szerintem ebben nem én vagyok az illetékes.Gondolom nyit amikor a többi strand is nyithat.

2. Évek óta nem lehet itt fürödni és horgászni sem. Minden le van zárva, még a környékről is elzavarnak, ha arra tévedsz. Teljesen elkotorták a szigeteket. Totálkár

3. Hát ez elég szomorú....

4. Bizony, sajnos ez történt. Ott volt lakókocsim..Máig siratom. Most is az emlékek vezettek ide...