2017. július 29., szombat

Bringakör -Baracs,Nagyvenyim

Bringáinkat megfelelöen felkészitve,bízva benne,hogy most nem ér semmi kellemetlenség,vágtunk neki a biciklitúrának,itthonról Dunaújvárosból.A városból a vasútállomási bejárónál mentünk ki és a Park-centernél lévő körforgónál tértünk rá a Mezöfőld felé vezető (egyenlöre?) jelzetlen útnak.Amúgy úgy gondolom,hogy ez az út megérdemelne már egy turistajelzést,akár a Nagyvenyimről kiinduló és Nagykarácsonyba menő zöldet ellehetne hozni idáig,hátha vannak olyan örültek akik mint mi,akik néha erre is túráznak...Szóval ez az út amely amúgy földút eléggé jó minöségű,talán a kerékpárok is bírják.Ezen mentünk az M6-os autópályáig.

A Dunaújvárosból a Mezőföldre vezető út már megérdemelne egy jelzést
A sztráda előtt fordultunk le az autópálya szervízútjára amely salakos-földes volt,eléggé jól járható volt ez is.Haladtunk a sztráda mellett egészen a városba dél felől bevezető vasútig.Itt tudtunk átmenni a sztráda alatt lemenve a szervízútról.Egy újabb leágazás vezetett,nem tudtuk hova de gyaníthatóan a közeli Baracsra.Amúgy a túraútvonalat nem terveztük el elöre,az volt a cél,valahogy érjük el Baracsot amely Dunaújvárostól enyhéd dél-nyugat - nyugatra telálható 6km-re.Az út átvitt a mezőkön majd egy enyhén dombos-lankás részhez ért,ami végül is szép volt.Persze itt nem nagy dobbokra kell gondolni,a legmagasabb is jó esetben lehetett 25 méteres.A "dombság" után értük el a Baracs-Nagyvenyim országutat,erre balra letérvén rögtön beértünk Baracsra.

Lankás rész Baracs határában
Aszfaltozott út vitt be a faluba.Betekertünk a központig ahol a faluházig mentünk.Itt tartottunk pihenőt egy kis parkban,ettünk és üldögéltünk kicsit.Érdekessége a faluháznak,hogy az építésében részt vettem még tanuló koromban.A pihenő után bolyongtunk még kicsit a település utcáin ide-oda,de túl sok érdekesség és látnivaló már nem igazán akadt,így visszatekertünk az egyik hátsó uton a Nagyvenymre vezető országútig.

Baracsi faluház

Vissza az országútra
Nagyvenyim felé vettük az irányt az ekkor jó minöségű úton.Ez egy hosszú majdnem teljesen egyenes szakasz.Forgalom alig-alig van erre,viszonylag biztonságosan járható kerékpár túrázók számára.Hamarosan elértük azt a bizonyos dél felöl a városba vezető vasútvonalat.A sorompótól látszodott a Baracs-Nagyvenyim vasúti megálló.Az útról ezekután voltak leágazások,mivel ez az egyenes út kissé unalmasnak tünt,hirtelen ötlettöl vezérelve úgy döntöttünk,hogy letérünk az egyikre.Egy kisebb erdőn vezetett át ez az út majd kikötöttünk egy olyan helyen ahol hétvégi telkek sora volt,sok kis vikendházzal.Ahhoz képest,hogy nagyon közel van ez a hely Dunaújvároshoz még nem jártunk itt korábban soha.Nem is tudom ,hogy ez a rész Baracshoz vagy Nagyvenyimhez tartozik.

Látszik a vasúti megálló

A telkeknél
Itt átmenve ezen a területen visszatértünk a Baracs - Nagyvenyim útra és hamarosan beértünk Nagyvenyimre.Ennek a falunak nincs kimondott közponja,talán az iskola környéke tekinthető annak.Itt a víztoronynál pihentünk még egy kicsit.A faluban sok látnivaló nincs,talán az arborétum,de mivel ott mér annyiszor jártunk,ezuttal inkább kihagytuk.Külömben is a falu túlsó végén volt.Elindultunk Dunaújváros felé.

Nagyvenyimen
Persze elkerültük a nagyobb forgalommal bíró a 6-os útba torkolló országutat.Választottuk helyette a földesutat amin gyalogtúrázva is jönni szoktunk.Ez az út elmegy dél-kelet felé innen,gyümölcsösök és a mezők mellett éri el az M6-os sztrádát ahol egy hídon tudunk átmenni és itt már ott találjuk magunkat ahol a szervízútra letértünk.Így ott voltunk a Park-centerhez vezető úton ami ugye megérdemelne már egy turistajelzést.Magyarul mentünk egy frankó kört a Dunaújvároshoz két legközelebbi települést érintve.

Visszafele jövet,szemben a Park-Center
A vasútállomási bejárónál tértünk vissza a városba.Innen már nem is lakunk túl messze.Kellemes kis bringakör volt,most a kerékpárjaink is jól bírták,nem volt semmi gond velük ami ritka.Nagyjából mehettünk kb.18km-et,tehát nem egy vészes távolság,főleg biciklivel.Sok minden látnivaló nem volt ezen a túrán,de egy kikapcsolódásnak jó volt ez is.Aztán jutott eszembe: elfelejtettem sört inni,pedig akár Baracson,akár Nagyvenyimen lett volna rá lehetőség.Na de persze járművel voltam.

Útvonalunk,bár kissé kacifántosnak tünhet,igazából egyszerü volt