2017. december 31., vasárnap

Best of 2017 - Éves összefoglaló

Néhány órával az újév elött sokan talán már mulatnak,van aki már leitta magát a sárga földig...én meg már úgy érzem rég kinöttem ezekből,így megírom az éves összefoglalást.
Nem is tudom mivel kezdjem,nincs kedvem és értelme sincs mindenre részletesen kitérni,de azért némi említést érdemelnek az év túrái.Lássuk elöször a puszta tényeket.

Ebben az évben összesen 23 túrát tettünk.
Ez héttel gyengébb mint az elöző évé.

Ám elkeseredésre nincs okunk,mert minden egyes túra felülmúlhatatlan élményt adott.Mindegyik emlékezetes volt és nagyon klassz.Minimális elvárásunk a 20 volt,ezt sikerült is hárommal megtolni,így elégedettek lehetünk.

Sorrento sziklái
Az év túra szerinti elosztása a következő volt:
- 10 Bakancslistás túra (ezek a nagy betervezett túráink) ezekből 2 sajnos elmaradt.
- 1 be nem tervezett túra (ezek amik menet közben valósulnak meg,előre nincsenek betervezve)
- 6 környékbeli túra (ezek a 40km-nél kisebb távolságra lévő túráink,de 7-10km-nél viszont nagyobbra)
-6 helyi túra (ezek pedig amiket itt Dunaújváros területén,illetve attól 7-10km-en belül teszünk meg)
-2 meccstúra amit nem számoltunk bele a 23-ba

Jeges vízesés a Rám-szakadékban
Néhány szóban a túrákról.Időrendi sorrendben januártól:
Egy jégvarázzsal kezdtünk idehaza,a rendkivüli hideg januárban a befagyott Dunát és a környék szigeteit akartuk megnézni.Ám rendkivüli hideg volt,a túrát féltávnál félbeszakitottuk.Ezután egy hétre már nyoma sem volt a nagy hidegnek,így elviharoztunk a Csiki-hegyekbe ahol fő célpontunk Sorrento sziklái voltak.Nem csalódtunk,túra végén pedig megmásztuk Budaörsön a csodás Odvas-hegyet.

Februárban a jeges Rám-szakadékon mentünk végig,kishíján otthagyva a fogam...nem biztos,hogy ezt mégegyszer végig csinálnám.Mindezek ellenére óriási élmény volt ez a túra.

Márciusban kezdtük a Tolnai-hegyhát felfedezését.A dombság valóban pazar,ám a turistajelek felfestése sok kivánnivalót hagy maga után...megismertük a csodás tolnai falut Kisszékelyt.Valamint elöször életünkben a Sió partján is tudtunk túrázni.
Ezután a Vértes felé vettük az irányt,ahol olyan csodákra leltünk mint a Mária-szakadék,a Körtvélyesi erdei temető vagy éppen a Vitányvár.Remek túra volt ez is.

Simontornyai vár
Áprlisban a három falu túrájával kezdtünk a környéken,Csodás edddig nem ismert falvakat ismertünk meg a Mezöföld keleti részén.Rá egy hétre a Mecsekbe mentünk ahová kissé korán érkeztünk.Így a medvehagyma virágzását nem sikerült megtekinteni ám a túra így is emlékezetes volt.Felmentünk a Zengő csúcsára és bejutottunk a püsökszentlászlói kastélyba is.Majd elöször sikerült eljutni a Takanyó-völgybe is.

Május elején a tavaszi Rácalmási-szigeten sétáltunk,majd következett egy újabb mecseki túra.Ekkor az egészen fantasztikus Csepegő-árkon mentünk végig,majd nyolc év után végre újra eljutottam szeretett Nyárádi kunyhómig.Felmentünk még a Dobogóra és a Farkas-árkon is végigmentünk.Elképesztöen klassz túra volt!A májusnak azonban nem volt vége.Következett a Vadállókövek és a Prédikálószék megmászása.Valóban ez volt az év legnehezebb túrája,ám a nehézséget kompenzálta a sok-sok fantasztikus látnivaló.
Május végén még idehaza egy síntúrára mentünk.Ez csak egy hiánypotló túra volt ahol engem erős talpfájás kínzott.

Vitányvár
Júniusra is jutott egy Tolnai-hegyhát túra.Ezúttal Pincehely környékét fedeztük fel.Csodás falvakon mentünk keresztül amelyek közül kiemelkedett Nagyszékely.Itt is a jelzésekkel volt bajunk,de ennek ellenére a túra remek volt.Tolna után következett Felvidék.Elmentünk oda ahol Felvidék kezdödik.Alighanem ez a túra érdemli ki az év legjobb túrája címünket.A Somosköi vártól kezdve számtalan érdekessebbnél érdekesebb látnivaló kisérte utunkat amelynek 95%-a szlovák területen vezetett felülmúlhatatlan szépségű tájakon...

Júliusban is Szlovákiába mentünk ahol megismételtük a 2016-ban vihar elverte túránkat.Most nem zavartak ilyen mostoha körülmények,sőt ez volt az év legmelegebb túrája.Mindkét szlovákiai túrán remek volt a sör amiket ittam!

Zengői erdő
Az augusztus nem alakult jól.Mindössze egy túrát sikerült összehozni azt is csak itt a környéken.Nagykarácsonyba túráztunk el régi számomra kedves tájakat érintve.Itt is erős talpfájás kinzott (ami aztán több túrán már nem jelentkezett).Az utolsó kilométereket csak erős szenvedés árán tudtam megtenni.Azért jó túra volt ez is.

Szeptemberben idén már harmadszor következett kedvencünk a Mecsek!Most a Nagy-Mély.völgyet vettük célba.Nem is okozott csalódást.A Mecsek hozta a kötelezőt a szokásos magas színvonalat.A Mecsek után következett  a rácalmási Tökfesztivál azaz egy helyi túra.Óriási eső kapott el minket túra közben,de már felvoltunk készülve rá.Éppen az eső adta ennek a túrának a varázsát...Szeptemberben még volt egy meccstúránk is Iváncsára ahol kikaptunk.

A Nyárádi kunyhó...
Az október a környékbeli túrákban volt erős.Sajnos a Pilis tetőre tervezett túránk elmaradt,így abból föztünk amink volt.A Mezőföld egy részén mentünk keresztül a görög Beloianniszból a magyar Ercsibe.Kellemes túra volt a szelíd októberi időben,Ercsi pedig kellemes meglepetés volt.Ezután mentünk a Nagyvenyim - Perkáta túrára amelyet hiánypótlásnak szántunk csak és semmi különösebbet sem vártunk tőle.Aztán az év egyik legklasszabb túrája kerekedett belöle.Szenzációs időben,szenzációs természeti körülmények között megtett túra fantasztikusnak bizonyúlt...Október végén még kimentünk a Rácalmási-szigetre az őszi finálét megnézni.Nem csalódtunk.

Attila sisakos feje,a legismertebb vadállókő
Novemberben eljutottunk a Holdvilág-árokba a Visegrádi-hegység egyik híres szurdokába.Harmadszor voltunk a Visegrádi-hegységben is az idén.Csodás helyet ismertünk meg a Holdvilág-árokban.Megnéztük még utána a Lom-hegyi elhagyatott katonai támaszpontot amely inkább érdekes volt mint szép.Az út hátralévő része is csúcs szuper volt...November végén még egy meccstúránk volt most Vecsésre.Itt más sikeresek voltunk és győztünk,amellyel elfoglaltuk a bajnokságban az első helyet.

A december rögtön havazással indult,így rögtönözni kellett.Nem volt más választásunk mint a helyi Csövek-völgyébe lemenni.A havazásban kellemesnek bizonyúlt ez a látványos helyi túra is.Elérkezve az év végéhez a Gerecse felé vettük az irányt.A Turul a Szelim barlang és a Ranzinger kilátó elképesztő élményeket adott,ráadásul ezen a túrán már hárman voltunk,így ez volt az év legjobb hangulatú túrája is.

Itt a Somoskői várnál kezdödik Felvidék
Hát dióhéjban ezek voltak az év eseményei.Mindegyik túráról találni részletes beszámolót a blogomban.Ezek után nézzük meg az év legjeit!

Az év 10 legjobb túrája számunka ezek voltak:(visszafelé haldava,a túrák a bejegyzésük címe szerint vannak leírva)
10.Fel a Prédikálószékre
3.Turul háturul
2.Nyolc év után visszatérés a kunyhóhoz
1.Ahol Felvidék kezdödik

A legjobb hónap a május volt,mert ekkor túráztunk a legtöbbet.
A legjobb hely számunkra Tatabánya volt.
A legszebb hely pedig Sátorosbánya és környéke.
A legszebb hegy idén az Odvas-hegy volt.(Budai hg.)
A legszebb völgynek idén a Csepegő-árkot választottuk.(Mecsek)
A legszebb vár címet idén a Vitányvárnak adjuk (Vértes)
A legjobb kilátó pedig a Ranzinger kilátó (Gerecse)
Az év kisállata: Zokni a gólya
Az év legolvasottabb bejegyzése:(csak 2017-ben íródottak közül): Visszatérés a Zengőre
A legjobb napnak december 30.-a  a nyertese.

Kilátás Kovácspatakról
Az év tehát számokban gyengébb volt mint a 2016-os,élményekben viszont legalább ugyanannyit adott vagy még többet.Ez volt tehát 2017 túrázásainkat illetően.
 Hogy mit hozhat a jövő?Hát azt persze nem tudhatjuk.A terveink megvannak (amiket újév első napján közzé is teszek).Szeretnénk 2018-ban is minimálisan legalább ezt a 23 túrát hozni,de az elvárásom az a 25.Sok-sok mindentől függ,hogy sikeres évünk lehet vagy sem,de azon leszünk,hogy szép terveink valóra váljanak.

Mindenkinek jó hátszelet 2018-ra!

Holdvilág-árok felső része

Videó lesz egy best ofos,de ez pár nap míg elkészül!