2018. január 1., hétfő

Bakancslista 2018 - A Tervek

Az újév első bejegyzését ahogy azt ígértem a 2018-as Bakancslistánk közzétételével kezdem akkor.Na nem mintha bárkit is érdekelne,de egyfelöl ugye ha egyszer majd 100 évesen olvasom ezeket,szeretném látni hogyan is alakultak a dolgaink egykor.Másfelöl talán végre megmozdult valami,hisz az utolsó túránkra már eljött valaki aki korábban is érdeklödött és ígérte,hogy egyszer eljönne.Továbbra is vannak érdeklödök,hát nekik is megmutatom ezt,aztán lehet válogatni melyik szimpatikus...

Néhány szabály az új szezonra vonatkozóan:
Ugye mi négy fajta túrát külömböztetünk meg.Ezek a következök:
- 1. Bakancslistás túra: ezek tartalmazzák az évi fő túráinkat.Ebböl minden hónapra egyet tervezünk lehetőleg olyan helyekre ahol még nem,vagy nagyon régen jártunk.
- 2. Be nem tervezett túra: ezek azon túrák amik nincsenek elöre be vagy meg tervezve.Évközben alakulhatnak ki több okból kifolyólag pl. több szabadidőnk van mit gondoltuk,több pénzünk van mint amennyit túrázásra szántunk meg ilyesmi.Ezeken a túrákon is olyan helyekre próbálunk menni ahol régen vagy még egyáltalán nem jártunk.
- 3. Környékbeli túra: ezek a lakóhelyünktől kb. 10-40km közötti távolságokon megtett túrák.Elöfordulhat néhány kivétel pl.lehet valami 50km-re van,de még környékbeli túrának vesszük,vagy mint ahogy lesz idén a Velencei-hegység esetében ami csak 35km-re van,de bakancslistás nagy túrává minösítjük.
- 4. Helyi túrák: ezek a lakóhelyemen és annak max.10km-es (de inkább 5-7) körzetében megtett túrák,pl. ha a Csövek-völgyébe megyünk vagy a Rácalmási-szigetre stb.

Fel újabb kalandokra!
További fő szabályunk az,hogyha egy bakancslistás túra bármilyen okból elmarad,azt nem visszük át a jövő hónapra úgy,hogy az a következő hónapi túra kárára menjen.Ám amint lehetséges megvalósítjuk,de csak akkor ha ezmiatt másik túra nem marad el.Ha végképp nem sikerül megvalósítani akkor vagy eltesszük a 2019-es bakancslistába,vagy végleg töröljük.

Még egy szabály azoknak akik esetleg velünk tartanak: Nem vállalunk felelöséget érted.A te dolgod lesz a megfelelö felszerelésröl és a ruházatról gondoskodni és persze az élelemröl és az anyagi kiadásokról.Persze szívesen segitünk bármiben.Túraidőpontot és útvonalat a te kedvedért nem változtatunk,persze normális keretek között mindent úgyis megtudunk beszélni.Elvárjuk a normális viselkedést és az erdei túraetikett betartását tőled!
Ha ezeket betudod tartani szívesen látunk bármelyik túránkon.

Akkor térjünk rá az idei tervekre.
Mint írtam 12 fő túránk lesz tehát,ezek mostanra részletesen megvannak tervezve,hónapra és útvonalra lebontva.Ezeket ismertetem,aztán rátérünk a környékbeli és helyi túrákra is.

Szarka vár Solymáron

1.JANUÁR - BUDAI-HEGYSÉG
Solymár - Mátyás-hegy(Szarka vár) - Zsíros-hegy - Antal-árok - Hosszú-árok - Nagy Szénás - Nagykovácsi

2.FEBRUÁR - PILIS
Csobánka - Kis Kevély - Nagy Kevély - Ezüst Kevély - Kőhegy - Puszta-hegy - Bp.Csillaghegy
12km

3.MÁRCIUS - VÉRTES
Csókakő - Csókakői vár - Vár-völgy - Sikáros - Gyermektábor - Mór
16km

4.ÁPRILIS - MECSEK
Mecseknádasd - Stein malom - Réka-völgy - Réka kunyhó - Zengő-kő - Püspökszentlászló - Hosszúhetény

5.MÁJUS - BALATON-FELVIDÉK
Badacsony - Rózsakő - Kisfaludy kilátó - Bujdósok lépcsője - Badacsony vendégház - Eger víz - Szigligeti vár - Eger víz - Badacsonytördemic-Szigliget vá.

6.JÚNIUS - PILIS
Pilisszentkereszt - Vaskapu-völgy - Nagy Bodzás-hegy - Pilis tető - László kúpja - Piros földek - Pilisszentkereszt

7.JÚLIUS - BAKONY
Várpalota - Thury vár - Bátorkő vára - Kis Futóné - Alsóperepuszta - Eplény libegő - Eplény
17km

8.AUGUSZTUS  ZSELIC
Kaposvár - Töröcskei tó - Zsidó gödör - Szenna - Zsidó gödör - Kaposszerdahely - Kaposvár
14km

9.SZEPTEMBER - MECSEK
Magyaregregy - Máré vár - Sín gödör - Barna kő - Kakastelep - Komló

10.OKTÓBER - VISEGRÁDI-HEGYSÉG
Podmaniczky major - Salabasina-árok - Lom-hegy - Torina - Dera szurdok - Pilisszentkereszt
14km

11.NOVEMBER - VELENCEI-HEGYSÉG
Velence - Bence-hegyi kilátó - Nadap - Pázmándi sziklák - Pázmánd

12.DECEMBER - BUDAI-HEGYSÉG
Nagykovácsi - Kopasz erdő - Kecske hát - Remeteszőlős -Remete szurdok - Máriaremete - Hüvösvölgy
18km

Kilátás a Kevélyekről
Természetesen előfordulhatnak évközben változások,ezeket ha ilyen lesz,itt a blogban jelzem.A blog bejegyzései amúgy meglesznek osztva ahogy eddig is az ismert közösségi oldalakon is (g+,fb.).A 12 túra igen gazdag látnivalókat,kalandokat tartalmaz.Idei fő túrának mi a Badacsonyi túrát jelöltük ki,ami annyit jelent,hogy ezt semmi szín alatt nem fogjuk kihagyni bármi is lesz.Látható,hogy távokra nem igazán nagy távú túrák ezek,próbáltunk inkább a rövidebb távú,de gazdagabb látnivalókat/élményeket adó túrákra törekedni.
Négy nehezebbnek igérkező túra lesz ezek: a februári Kevélyek,a júniusi Pilis-tető,a júliusi Bakonyi,valamint az októberi Salabasina-ároki túrák.
Könnyűnek igérkezik az áprilisi mecseki túra,az augusztusi zselici,valamint a novemberi Velencei-hegységi túra.
Lesznek túrák aminek csak bizonyos szakaszai lesznek nehezek,mint pl.a januári Nagy-Szénásra vezető túra,ahol majd hirtelen kell felkapaszkodni a magas hegyre,vagy a szeptemberi mecseki túra amely a nehezen járható Sín-gödröt is érinti majd.
Az itt nem emlitett túrák pedig közepes nehézségüeknek igérkeznek.

A mecseki Réka-völgy
Ha összejön egy-egy be nem tervezett túra,azok olyan helyre vezethetnek mint a Komáromban a Monostori erőd,vagy a Gemenci erdő,esetleg az Egri vár,vagy a Hollóköi vár.Ezekről akkor döntünk ha lesz ilyen túránk.

Környékbeli túráink útvonala nincs elöre betervezve.Folytatni akarjuk a Tolnai-hegyhát felfedezését,ahogy tavaly,idén is legalább két túrát szánunk oda.Nem mondtunk le egy az Érd ófalut érintő túráról sem,valamint Ercsiben komppal átmenve a Csepel-sziget északi részén megtett túráról sem.Előfordulhat egy túra az adonyi-szigetre is,valamint mivel Perkáta és környéke elnyerte tetszésünket arra is szívesen elmennénk,akár egy Perkáta-Sárosd túrára.Idén már mindenképpen össze akarjuk hozni a Paks-Vajta és a Vajta-Alap túrát is.Hiánypótlásnak szánjuk a Kisapostag-Dunaföldvár túrát.
Ezeknél a túráknál bármikor változhat a terv,itt átvihetjük a következö hónapra is a túrát vagy bármikorra.Lehetséges olyan túrát is kiagyalunk évközben amiröl most még emlitést sem tettünk.Szóval nincs az a megkötöttség mint a bakancslistás túráinknál.

Idén a Badacsonyi lehet az év fő túrája
Helyi túráinkat felesleges elöre eltervezni,ez menet közben alakulhat ki.Valószinű olyankor kerülhet majd sor helyi túrákra amikor majd nem lesz időnk vagy pénzünk más nagyobb kaliberű dolgokra.Ami biztosnak tűnik,az az,hogy a Rácalmási Tökfesztiválra idén is kimegyünk,valamint örök kedvencünk a Rácalmási-sziget sem fog kimaradni.Ide elsösorban hóesében szeretnénk végre kimenni és lehet az őszi finálét is itt nézzük meg újra,mert itt a legszebb.Egy Pentele-hídhoz vezető túra is mindig benne lehet a pakliban,vagy a nagyvenyimi Szent Bernát arborétum is.

Bátorkő vára a Bakonyban
Látható tehát,hogy idei túráink főleg a Dunántúlra összpontosulnak.Előfordulhat,hogy egész évben nem fogjuk átlépni a Duna vonalát,ha igen az inkább egy be nem tervezett túrán lesz.Idén külföldre sem tervezünk semmit.Szólnom kell még a meccstúráinkról,amiket ugyan nem számolunk be az éves túrákba,de mégis remek szórakozás számunka.Annál is inkább mivel most újra olyan csapatunk van amit érdemes olykor idegenbe is elkisérni.Szeretnénk tavasszal és összel legalább két-két idegenbeli mérközésre is elmenni.Több esélyes célpont is van:Budapest-Rákosmente,Pécs,Szekszárd,Paks.Meglátjuk,hogy alakul.

Pilis-tetőn a kilátóban
Hát nagyjából ezek idei nagyra törő terveink.Sok mindentől függ persze,hogy mi valósulhat meg belölük,de azon leszünk idén is,hogy minél több megvalósuljon.Minimális elvárásom a tavalyi szintet hozni azaz a 23 túrát megtenni.Tervünk az a 25,álmunk pedig a 25-nél több.

Akkor a 2018-as túraszezont ezennel megnyitom!