2018. január 22., hétfő

A siklósi várban

Mivel a hétvégi túránk a jósolt rossz időjárás miatt elmaradt (a héten kerül megrendezésre),így a hétvégén nem nagyon volt miről írni,így előveszek most is egy régi kirándulást és annak emlékeit.Nagyon régen volt ez már az emlékek homályosak,de próbálom összerakni a dolgokat.Egy csoporttal és egy kirándulós busszal érkeztünk az ország déli részében fekvő Siklósra a Villányi-hegység árnyékába.Persze a fő látnivaló itt maga a vár.A buszunk is valahol annak közelében parkolt le.Pécsről jöttünk le ide,hisz a kirándulás fő része Pécsen volt,csak ezt toldottuk meg azzal,hogy lejöttünk Siklósra.

Impozáns látvány a Siklósi vár
A vár már első látásra impozáns látványnak tűnt.Örömmel vettük be az irányt.A kapu a bejárat egy bástyából lett kialakitva és egy hosszabb feljárat vezetett be a várba.A kapun átlépve még nem is a várudvarba vettem az irányt hanem a bástya gyilokjárójára mentem fel és ott mentem körbe.Szemügyre vettem innen milyen a világ.Akkoriban még ragyogó volt...Ezután mentem be a várudvarba ahol a fő dolog természetesen a nagy épület volt amely körbevette azt.Ha jól tudom és emlékszem ez az épület szállódaként funkciónált és ma is funkciónál,legalábbis egy része egész biztosan.Egy része pedig múzeum volt ha emlékezetem nem csal..

A várudvar
Emlékszem beleborzongtam a gondolatba,hogy itt forgatták egykor a híres sorozatot a Tenkes kapitányát...Valószinüleg körbenézhettem az udvaron azt bementem a múzeumba vagy mi is volt az.Valami pinceféle helyiség dereng emlékeimben.Ami megvan az az,hogy tetszett.Aztán valamiféle teraszra emlékszem és arra,hogy onnan néztük a kilátást ami nagyon szép volt.Az megvan,hogy városra leláttunk mert még messzelátó is volt nálam és kivettem a városban sétáló embereket.Furcsa mert a Villányi-hegység képe nincs meg elmémben,pedig valószinüleg láthattam.Azthiszem itt a teraszon üzemelt egy vendéglő,talán ihattunk is valamit itt.

Az azóta felújított udvar
Én még egy kis magánakcióba kezdtem,kissé leszakadtam a csoporttól és mégegyszer megnéztem mindent.Már akkor érezhettem,hogy valószinüleg nem holnap fogok ide újra eljönni.A gyilokjáróra is felmentem mégegyszer aztán lementünk a vár mögé és a várfal árnyékában játszottunk valamit valami rét szerűségen.Talán adj király katonát.
Lentről is klassz volt a vár és a májusi jó időben klasszul éreztük magunkat ezen a szép helyen.

A vár kivülről
Hát nem sokminden maradt meg erről a kirándulásról emlékeimben ez tény.Azóta se jártam itt és az,hogy eltudunk-e valaha is jönni az kérdéses.A Villányi-hegység és környéke eddig valahogy mintha kikerült volna látókörünkböl,mintha nem is igazán létezne vagy nem vennénk tudomást róla.Pedig ez a hely is megérné,hogy eljöjjünk,mostanában kezdtem el ezen agyalgatni.A fő baj,hogy tömegközlekedéssel tőlünk rendkivül nehezen és bonyolúltan érhető csak el.Kevés rá egy nap,hogy leutazzunk ide,egy túrát dobjunk,azt még haza is utazzunk.Apró remény ez ügyben,hogy most alakitottunk egy csoportot ami még nagyon gyerekcipöben jár,de ami ha úgy alakul,hogy bevállik,akkor lehetővé teszi majd az autós utazásokat is,így talán egyszer a látószögünkbe kerülhet majd Siklós és környéke is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése