2018. január 31., szerda

Messze még a Tv-torony...

Pécs mindig is a kedvenc városaim közé tartozott,mindig is szívesen jöttem ide a Mecsek fővárosába.Sok ittlétem alatt sokmindent megnéztem már.Akkor amikor ez a történetem játszódik másodszor voltam itt,így szinte minden új volt.Nem sokat tudtunk a városról,nem sokat tudtunk róla mi merre hogyan...így hát egy régi cimborámmal elhatároztuk,hogy biza ha törik ha szakad felmegyünk a hegytetőn álló Tv-toronyba!Na persze gyalog.Mi az nekünk...A történet a nyolcvanas évek közepe felére nyúlik vissza.Szokás szerint a Nyárádi kunyhóban nyaraltunk részben,na és részben Szászváron.Ennek a nyaralásnak egyik napjára terveztük be Pécset.Nem volt előre eltervezve merre megyünk,ahova majd a lábunk visz.Szászvár nincs messze Pécstől így korán már 8 óra után oda is értünk.

Pécs főtere ma már nem teljesen így néz ki
A nyolcvanas években még nem voltam ennyire belemerülve a túrázásokba,nem jártam ennyit utána a dolgoknak,na és persze nem volt még internet sem ahonnan sok infórmációt beszerezhettem volna...Így mikor leszálltunk a szászvári buszról a pécsi buszpályaudvaron az első ami szembetűnt az a hegy tetején álló hatalmas torony volt...Rögtön első gondolatunk az volt,hogy akkor irány ide fel.Megnézzük és felmegyünk rá.Közben meg ami útba esik azt megnézzük.Így kötöttünk ki a közeli főtéren a Széchenyi téren.Akkoriban még bejöhettek ide az autók,nem olyan volt mint manapság.Megnéztük itt a müemlékeket,majd találomra betévedtünk az egyik utcába,azon sétálgattunk.

Séta a pécsi utcákon
Kikötöttünk egy idő után a négy toronnyal büszkélkedhető székesegyháznál,akkoriban még ingyen belehetett menni így persze bementünk.Tetszett nekünk.Kijövet kilyukadtunk a Barbakánnál a pécsi várnál.Ez sem volt éppen rossz.Innentől aztán láthatóan felfelé vezetett az út.Mit volt mit tenni elindultunk rajta,gondoltuk nem lesz ez olyan vészes.Turistatérkép persze ekkor nem volt nálunk,végül is nem túrázni jöttünk hanem városnézésre.Nem is volt gond az első néhány száz méterrel.Ám hiába haladtunk felfelé úgy tűnt a torony nem közeledik hozzánk.

Az impozáns szépségű dóm
Mivel nyár volt és már kezdtünk jócskán belemenni a délelöttbe a hömérséklet is emelkedni kezdett.Mi meg polóban és az akkor a fiatalság kedvencének minösülő hosszú farmerban kezdtük egyre nehezebben viselni a dolgokat...Az út is mintha meredekebbé kezdett volna válni na és a harminc fok ami ránk köszöntött nem éppen volt ideális.De még mentünk előre.Rendületlenül.Ám a torony továbbra sem akart hozzánk közelebb kerülni...Kezdett elménkben megfogalmazódni egy gondolat...mégpedig az,hogy hagyjuk az egészet a francba.

Mecsek kapu
Akkor ugye nem tudtuk,de nem voltunk már messze a Mecsek kaputól,ahonnan már jelzett turistaút vezetett volna fel a nem túl messzi Misinára a Tv-toronyhoz.A nagy melegben kissé túlöltözve lényegébe a Mecsek kaputól néhány tucatnyi méterre úgy döntöttünk feladjuk...Mászik a rosebb fel ebben a melegben ahhoz az istenverte toronyhoz.Majd máskor...Így hát visszafordultunk a város felé.Annyi eszünk persze nem volt,hogy esetleg felszálljunk egy helyijáratos buszra ami felvinne a toronyig..Szóval visszamentünk a városba,kissé sajnálva a dolgot.

A Tv-torony
A belvárosba érve láttuk a vigyorgó tv-tornyot,mintha azt mondaná: "mi van puhányok,ennyit tudtok?" Hát akkor bizony úgy tűnt ennyit tudunk.Ez idő tájt tanítgatott Sándor a túrázásokra még nem voltam azon a szinten,hogy egy ilyesmi sikerüljön.Egy nappal voltunk túl egy óbányai túrán és egy nappal egy máré váras elöttin.Csavarogtunk még egy sort a városban aztán felszálltunk egy Szászvárra menő buszra,ezzel mentünk vissza.A Tv-torony ekkor még túl messze volt és 12 évet kellett még várnom,hogy felmehessek rá...