2018. január 20., szombat

Az Ebédleső-hegy

Hát ebben az egészben a neve tetszett meg.Ebédleső-hegy.Azért ez nem semmi.
Előre kell szögeznem,soha nem jártunk még itt,de felkeltette a fantáziámat,így valószinüleg a közeljövőben valamikor eljövünk ide.Na de miről is van szó,hogy jön most képbe az Ebédleső-hegy?A hegy ami nincs messze tőlünk,talán ha van 25km-re.Persze nem kell itt valami magas hegyre gondolni,hisz eme csoda az Alföldön van!

Naplemente az Ebédleső-hegyről nézve
A munkahelyen beszélgettünk az egyik munkatársammal.Túrákról volt szó,olyan túrákról dolgokról amik itt vannak a közelben. Ő hívta fel a figyelmem egy bizonyos Nyúl-dombra,amely elmondása alapján a közeli Dunaegyháza közelében van.Mivel itt a környékünkön lassan valamennyi túralehetöséget kimeritettünk,így kapva kaptam a dolgon.Ez egy olyan hely lehet ami nincs messze és ahová tehetünk majd egy környékbeli túrát.Hazatérve hát elkezdtem kutakodni a Nyúl-domb után.Az égvilágon semmit sem találtam,pedig sokmindent megnéztem.Amit viszont találtam az maga az Ebédleső-hegy.
Ami persze nem zárja ki,hogy a kettő egy és ugyanaz.Sőt mintha valami ezt súgná,hogy erről van szó!

Kilátás az Ebédleső-hegyről
Na de nem tartottam sokkal elöbbre,mert az Ebédleső-hegyről sem találtam semmit,illetve ezt a pár képet amit most itt láthattok.Sehol sem találtam róla egyetlen egy leírást sem,azt sem,hogy mi van itt?Pedig érdekelne,hogy milyen magas,vagy csupán csak a nevében hegy?Jó lenne tudni azt is mi van itt.Erről aztán találtam valamit,egy képet amit lejebb láthattok.Egy geódéziai mérőtorony van itt,ami mint mérőtorony már nem üzemel,viszont egy kilátónak megteszi!Ez már elég is arra,hogy a közeljövőben szervezzünk ide egy túrát.
Ami még szimpinek tűnik,hogy ahogy kutatgattam a hegy iránt azt látni véltem,hogy vezet ide jelzett turistaút!Igaz valami olyasmi jel amit én még eddig nem láttam,de nem is ez a lényeg.Lényegébe Dunaújvárosból jövet végig jelzett úton lelehet ide jönni!


Az Ebédleső-hegy Dunaegyháza és Solt között található.Dunaegyházától dél-keletre kb.1km-re,Solt központjától nagyjából 3km-re északra.A turistaút ami idevezet a hegy után még érinti a Solti-halmot is,amiről szintén fogalmam sincs mi is...Nos hát ennyi rejtély fel is keltette az érdeklödésemet,így szinte biztosra vehető,hogy idén még teszünk ide egy túrát.
Akkor majd beszámolok mindenről.Mi is igazából az Ebédleső-hegy és a Solti-halom.

1 megjegyzés:

  1. Időközben szert tettem egy-két infóra még: 45-3001 számú alapponton, az Ebédleső-hegyen 1973-ban épített, 8 m magas geodéziai mérőtorony.
    Az 51-es útról jól látható, egy homokbánya felett tisztáson áll. Dél felé gyümölcsös, nyugat- és észak felé erdő, kelet felé bánya veszi körül. Egy bázisnak talán épp elegendő látótere marad az égre.
    kétszintes(14 lépcsőfokos stabil létra), a legelső mérőtornyok egyike, előregyártott elemekből épült. Vasajtó nincs, se vetítőablak, fedél talán soha nem is volt. A helyi lakosság kilátóként ismeri.

    VálaszTörlés