2018. december 7., péntek

Mézes-rét mondája

A Mecsek az a különös hegység ahol szinte mindennek van valami legendája,mondája vagy éppen valami története.Ezeket összesiti a Mecseki népmodák gyüjtemény.A mai decemberi részben a Magyaregregy közelében található kis rét kerül teritékre.Merthogy ennek is van legendája!Mégha oly rövidke is.

A Mézes-rét,a Mézes-rét?
Régen az erdő mögött, az egregyi patak két oldalán húzódott a híres Mézes falu. Nevét onnan kapta, hogy sok volt itt a méh, és a méz is bőven csorgott. Az egész Völgységben, meg a Hegyháton itt sütötték a legjobb ízű mézeskalácsot. A falu elpusztult, de a helyet azóta is Mézes-rétnek nevezik.

A hely stimmel,de tavacskát nem láttam...
Mézes-rét (Keleti-Mecsek): a zobákpuszta-bonyhádi műút mellett, Magyaregregy előtt ta­lál­ható kis rét autóspihe­nő­vel, padokkal, asztalokkal, kis tóval.Igazából nem tudom,hogy jártam-e itt,de járhattam...többször is...Hidasi-völgyi,vagy Sín-gödöri esetleg Takanyó-völgyi túráim végén.Ami mégis kétséget okot bennem ezt illetően,az az,hogy nem láttam a padokat és a kis tavacskát sem...tehát lehet mégsem a Mézes-réten jártam?A képek azon a réten készültek amit én Mézes-rétnek véltem,hogy az-e majd valami hozzáértőbb egyén eldönti ha erre jár és olvassa...

2 megjegyzés:

  1. Kicsi gyermek koromban jártam itt,a nagyszüleimmel!Ők is úgy mesélték ez a mézes-rét!Később a gyermekkor fantázia világa összemosódott a valósággal!Hittem is meg nem is,hogy létezik!De valósággá akkor vált újra mikor megláttam a képeket!
    Köszönöm

    VálaszTörlés