2018. december 27., csütörtök

Álom marad a Nagy-Kopasz

Alighanem ma reggel vágtunk volna neki a 2018-as év utolsó bakancslistás túrájának amely a Budai-hegység legmagasabb csúcsára vezetett volna a Nagy-Kopaszra.Sajnos nem így alakult...Nagykovácsiból indultunk volna és onnan alighanem a zöld3 jelzésen kapaszkodtunk volna fel a Csergezán Pál kilátóhoz.Innen folytattuk volna a piros3 majd a piros jelzésen tovább a túrát a Remeteszőlősi lakótelepen át a Remete szurdokba már a kék+ és a kék jelzésen.Máriaremetén át pedig lehúztunk volna Hüvösvölgybe.Nem kis távolságú túra lett volna tán 25km,de szerintem Gergővel ezt vígan letudtuk volna.
Sajnos nem így alakult...

A Budai-hegység legmagasabb pontja
Előfordult máskor is,hogy egy-egy túra kimaradt a bakancslistából,vagy átkerült más időpontra.Ezt azonban nem fenyegette ilyen veszély.Készültünk rá,Gergő is nagyon.Annál is inkább mert meglehetősen régen volt az ezt megelöző bakancslistás túránk,még november 3.-án és korábban nem volt jellemző,hogy ennyi idő kimarad két nagy túra között.Vártuk tehát nagyon és izgatottan.December elején még nem volt véglegesítve a pontos útvonal,ezen dolgoztunk Gergőkémmel.Aztán azon a keddi hajnalon Gergő elment elvive magával ennek a csodás túrának is az álmát...

Gergő igazoltan hiányzott....
Talán megkellene csinálnom most ezt a túrát az ő iránti tiszteletből és mert ő is ezt szeretné,de ezt most nem lehet.Egyedül jelenleg képtelen vagyok rá,akik meg eljönnének velem,azoknak ez a túra sok és nehéz.Nem bírnák.Talán...ha sikerül összeszednem magam az újév folyamán valamikor akkor lehet nekivágok,akár egyedül is.De ez nagyon képlékeny még... így ez a túra egyenlőre bekerül az álmok közé.Álom marad a Nagy-Kopasz.Pedig még 2016 októberének végén a pilisi Nagy-Kopaszon eldöntöttük,hogy eljövünk majd a Budai-hegységi Nagy-Kopaszra is,így aztán duplán fájó,hogy ez most nem válhat valóra.

Imádtuk a kilátókat,a Nagy-Kopaszi is kivételes élmény lehetett volna....
Azért,hogy valamennyire mégis méltó képpen búcsúztassam a bakancslista kereteiben is örök túratársamat előveszem számára a januárra tervezett (még nem véglegesített és már nem is lesz véglegesítve) túrát.Előveszem és megcsinálom illetve megcsináljuk mert tudom,hogy Gergő is ezt szeretné,hogy méltón búcsúztassuk az évet ahogy szoktuk ilyenkor.Mert addig a december 11.-i hajnalig ez egy nagyon jó év volt... Szóval úgymondd Gergő ajánlásával a holnapi napon megcsináljuk a 2019 januárra tervezett túrát amely a Velencei-hegységbe fog vezetni és nem lesz egy különösebben nehéz túra,így ide eltudnak kisérni Gergő volt túratársai is.A túrát Velencéről a már jól ismert útvonalon kezdjük.Felmegyünk a Bence-hegyre,a kilátóba valószinüleg nem,mert ezen túratársaim némiképp tériszonyosak...

Budai-hegység - Nagy-Kopasz
Innen megyünk le a Nadapi-völgybe ahol már rengetegszer jártunk Gergővel.Nadap felé fordulunk most azonban.Átkelve a falun pedig a pázmándi sziklák és a vizimalom érintésével megyünk be Pázmándra.Nagyjából 15km-es túra lesz.Gergővel ez meg sem kottyanna nekünk,kiváncsi leszek a többiek hogy bírják majd.Így talán a blog is újra a túrákról is szólhat arról amire eleve készült...
A Nagy-Kopasz pedig egy álom marad,de igyekszem majd valahogy összehozni a fiam és örök túratársam méltó tiszteletére...