2018. december 6., csütörtök

Mecseki források - Alexandra - András csobogó

Egy új sorozatot indítok amelyben a Mecseki forrásokat szeretném bemutatni és megismertetni a nagyérdeművel.Miért éppen a mecseki források?Elöször is azért mert a Mecsek a kedvencem és a források hazája a több mint kétszáz forrásával.Természetesen nem tudtam még mind a kétszáznál járni,de egyrészüknél már jártam és ittam is a vízükből.
Úgyanúgy mint a népmondás sorozatomnál,minden hónapba egy forrást mutatok be.Kétszáz forrás...hár pár évig ez elfog tartani szerintem,még az is lehet,hogy túlél engem...Mire végzek,lehet egy-két forrás már létezni sem fog,hiszen ezeket is karban kell tartani,ápolni kell,nem hagyni elenyészni.Ahol jártam már és lesz saját képem,ott természetesen azt teszem be,ahol nem,ott kénytelen leszek a neten keresni róluk,később ha járok az aktuális forrásnál mégis,akkor lecserélem a képet sajátra.Ez remélem senki érdekeit és jogait nem sérti...

Az Alexandra & András csobogót Középgyükésben (Pécs) a Középgyükési út nyugati végén a piros kereszt jelzésű turistaút mentén találjuk meg.

A forrás (fotó:Baumann József)
Ez tkp. csak egy kifolyó (csobogó), maga a forrás 100 méterre nyugatra, "felfelé" a dombon, magánterületen található.

A forrástól műanyag csövön érkezik ide a víz. A csobogót az utcában lakó Vági Tibor -köműves mester- építette ki, hogy a szabadon folyó vízhez könnyebben jussnak a lakók.
2016-ban egy kis támfalat készített a kifolyó cső körül, mészhabarccsal valamint fagyálló csemperagasztóval megerősítve azt.

2018-ban készítettek egy új táblát amit (Vági)Tibor felszerelt a forrás oldalsó homlokfalára.


Két gyerekéről -Alexandra nevű lányáról és András nevű fiáról- nevezte el, és egy műanyag táblát erősített a felépítményre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése