2019. június 30., vasárnap

Petőfi kontra Kata

Nagyon sok túránkon szembeköszönt már a költő Petőfi Sándor.Na persze nem úgy értendő ez,hogy jön szembe és köszön.Nem azért itt nem tartunk.De nagyon sok olyan helyen jártunk ahol elöttünk a Költő is járt már vagy valamilyen formában kötödött hozzá.A teljesség igénye nélkül: pl.Dunavecse ahol töb mint három évig is lakott és első nagy szerelme is idevalósi volt.Vagy Somoskő ahol Felvidéki utazásai során járt ahol egy kunyhó őrzi emlékét.Mondhatnám Bátorkőt ahol egy éve jártunk Gergővel,Petőfi is járt ott amit nem gondoltunk volna soha,hogy ilyen helyekre is eljutott a nagy költő,sőt verset is írt ott!Na és még sorolhatnám,bővel vannak még ilyenek.Már csak természetszeretete és utazásai miatt is nagyon kedveltük és kedveljük a magyar történelem eme nagy alakját.Tartoztam neki annyival,hogy jó negyven év után visszatérek már a legméltóbb helyre amely személyéhez köthető: a Nemzeti Múzeumhoz.

Újra a múzeumnál,négy évtized után...
Na persze nem ezért jöttünk Budapestre...én szerveztem úgy,hogy összekössük a kellemest a hasznossal.Ezt mindig így csinálom ha jövök vagy jövünk valamiért.Valami mást is megnézünk ami útba esik.Így volt ez most is.Mert ugyanis Kata koncertre jöttünk,egy hónap után ismét...Na nem azért mert én olyan nagy rajongó vagyok vagy lennék...de jóbarátom Zoltán -már többször is- írtam,hogy óriási Csondor Kata rajongó,néha már zavaróan óriási...na de eljöttem vele persze,hisz ő is eljön velem túrázni amikor csak tud és ezt a Gergő utáni időkben igencsak megkell becsülni...Szóval eljöttem vele újra,már csak azért is mert ő nem igazán ismeri ki magát a fővárosban én viszont ismerem mint a tenyeremet.Kata ezúttal az ötödik kerületben adott koncertet a Váci utca szomszédságában és közel a Kálvin térhez aminek a szomszédságában ott a Nemzeti Múzeum is.Na gondoltam akkor ezt nem hagyom ki...

Talán fura,de a múzeum előtt nem Petőfi,hanem Arany János szobra fogadja a látogatót
Kiszállva a négyes metróból már ott is volt elöttünk a múzeum.Bementünk hát a múzeum kertbe.Furcsa volt arra gondolni,hogy ez már akkor is itt volt amikor Petőfiék harcoltak a hazáért a 19.század közepén....Bemenni nem mentünk be,a belső dolgok engem megmondom az őszintét nem igazán érdekelnek,az ilyen épületeket inkább kivülről szeretem körbejárni.Most is így tettünk.Ott volt a lépcsősor a talapzat ahonnan Petőfi a nemzeti dalt szavalta...átszelleművel átéreztem a hely varázsát... és felmentem én is arra a helyre ahonnan Petőfi szavalt...

Kortás költőnk is megpróbálkozik a Nemzeti dallal
Fura volt ott állni,ahol egykor Magyarország történelmének egyik legnagyobbja állt...aki amúgy az egyik legnagyobb kedvencem a történelemből és az irodalomból is.Mondhatnám a Nemzeti dalt én is elszavaltam az óriási tömegnek,de aztán mégse...Elindultunk körbejárni a pompás építményt.A múzeum kert maga is varázslatosan szép volt.Mindenfelé szobrok és szép zöld pázsítok voltak.Padok rengeteg amelynek zömén magányos nők üldögéltek (...).A múzeum épülete pedig minden szemszögből nagyon szép volt.

A Költő emlékére

Turul a kertben
Minden irányból szép volt a kert,kellemes volt itt sétálgatni.Sok fotó készült.Amúgy szombat délután volt és fél hat mire ideértünk,délelött dolgoztam ugye,a koncert meg este nyolckor kezdödött,így bőven volt időnk.Ám a múzeum kertje véges volt,így is jó háromnegyed órát elvoltunk itt.Jó volt itt lenne annyi sok év után.Közben arra gondoltam,hogy Gergővel való túrázásaink során,hogy a fenébe maradt ez ki...?Valahogy nem került képbe soha a múzeum,pedig megérdemelte volna.Na de lassan búcsúztunk történelmünk egyik legjelentősebb eseményének színhelyétől.

Magyarország Nemzeti Múzeumánál
Elindultunk a Kálvin tér irányába.Ekkor láttam,hogy a hármas metró vonalán pótló buszok járnak,ezt jó tudni,hisz majd este ez kell a hazamenetelhez.Még bőven volt időnk mentünk a Szabadság híd felé.Valahogy ritkán járok erre így épp ideje volt ennek is.Nem Biatorbágyon voltunk,ennek bizonyitéka az volt,hogy gyakorlatilag harminc méterenként valami vendéglátóhely volt.Kiérve a hídhoz megcsodáltuk a szemben vigyorgó Gellért-hegyet is,majd egy kis parkon át a Váci utcában kötöttünk ki.

A Kálvin téren

A Gellért-hegy a pesti partról

A Váci utca
A Váci utcában sem jártam vagy 25 éve...ideje volt már ennek is.Na persze ez itt nem az én világom és Zoltánnak is kicsit sok volt ez a hely úgy láttam.Mindenfelé méregdrága boltok és vendéglátóhelyek sorakoztak,magyar szót pedig nem lehetett hallani.Na de ebből az utcából nyilt az az utca ahol a koncert volt,ha jól emlékszem Nyári Pál utca volt a neve.Még mindig volt időnk.Megnéztük azt a helyet ahol a koncert lesz,úgy tűnt ez egy kisebb étterem.Mentünk még egy kört a Kecskeméti utca felé,majd újra a Váci utca elején voltunk.Éhesek voltunk így beültünk egy Burger Kingbe megvacsorázni.Ez sikerült is.Érdekes volt,hogy az étterem wc-je nagyon elitnek tűnt és meglehetősen nagy volt itt a forgalom.

Falmászó Jack
Eljött az idő.Visszamentünk vacsi után a Nyári Pál utcába ahhoz a kis étteremhez.Kiderült a koncert a teraszon lesz.Annyiból zavaró volt,hogy mellettünk egy indiai étterem volt ahol meglehetősen nagy volt a forgalom és a zaj.Na és persze indiai testvéreink jöttek ide zömében,akik hát....olyan terrorista kinézetük volt.Na de sebaj,helyet foglaltunk a teraszon,rögtön elénk toltak egy ét és egy itallapot.Mivel éppen vacsorából érkeztünk,igy enni nem szándékoztunk.Aztán az itallapot böngészve megtapasztaltuk,hogy ez egy méregdrága hely....Bort rendeltünk két-két decit,ami háromezer forint volt...Közben a koncertre várva a két étterem közötti lépcsőháznak az ajtó melleti falán érdekes táblát fedeztem fel:

Mikre nem bukkanok
Na erről sem tudtam idáig.A méregdrága étterem teraszán pedig úgy tűnt mi vagyunk az egyetlen magyarok...na és szánalmasan kevesen voltak,kevesen gyűltek össze a Kata koncertre még az egy hónapinál ezelöttihez képest is kevesebben.Ugye egy hónapja Óbudán voltunk egy hasonló szituban.Mondhatám a Burger King wc-ben többen voltak,mint itt a koncerten.Egy ponton meg is számoltam: tizenhárman voltunk!Kicsit gáz,hogy ez az énekesnő két koncertet is összeadva nem tud bevonzani negyven embert sem...miközben éppen néztem az Intsrán,Singh Viki vagy ezer ember elött koncertezett Jászberényben...
Zoli amúgy beszélő viszonyban van már Katával így-úgy.Irt neki a facen,segiteni akart egy esetleges rácalmási koncert megszervezésében,ám a hölgyike ezt a mai napig nagy ívben letojta...pedig ott valószinűleg nem 13 néző lenne....

Zajlik a koncert
Erről is akart Katával beszélgetni,hogy önzetlenül felajánlja a segítségét,hogy ne ilyen kevés néző előtt kelljen koncerteznie a hölgynek.Koncert előtt amúgy Kata körbenézett és láttam rajta,hogy zavarja a kevés néző...A koncert számomra értékelhetetlen volt.Nem szeretem ezt a stilust amit itt előadott,ráadásul angolul.Na és minden számot angolul is konferált fel.Látszott ez a koncert nem az egyszerű vidékről felvándorolt rajongóknak szól...Én megmondom az őszintét meglehetősen untam is,nézegettem a mögöttünk az utcán elhaladó csajokat inkább.Közben a szomszédból néhány indiai át-át nézett mi is folyik itt.Lassan eljött a szünet ideje.Zoli ekkor gondolta eljött az ő ideje,odamegy Katához néhány szót váltani,ahogy azt tette egy hónappal ezelőtt is Óbudán.

Gyenge felhozatal
Ám ez most nem sikerült.Egy amcsi mókamiki lefoglalta Katát akinek a helyi szervezők szóltak,hogy folytassa a koncertet,mert csak este tízig van biztosítva számára a hely... így hiába állt ott Zoli és várta sorát,ez most nem adatott meg.A koncert folytatódott ha lehet még az eddigieknél is unalmasabb volt.A idő meg ment,nekünk indult az utolsó buszunk hazafelé így nem nagyon várhattunk tovább,azt elkellett érni.Öt perccel tíz előtt kénytelenek voltunk eljönni és elsétálni a metrópotló buszig.Zolit elkapta a harci ideg,hogy nem tudott kedvencével beszélgetni,nem nagyon láttam még ennyire idegesnek.Nem győztem nyugtatgatni,ami csak sokadjára sikerült.Most Kata beszélgetés nélkül maradt...

Hazafelé is átkozodott sokat,mondta majd valamit beszól a csajnak a közösségi oldalakon,mondtam ne tegye,mert most nem a csaj tehetett róla,hogy ez nem jött össze.
Nagyon gáz volt ez a hely,legközelebb a föváros belvárosába nem jövünk koncertre.Vagy valami peremkerületbe vagy vidékre.De remélem erre várni kell,mert kezdenek az agyamra menni ezek az unalmas Kata koncertek.

Mit ne mondjak....Petőfinél a múzeumnál jobban éreztem magam.

A Nyári Pál utca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése