2019. június 24., hétfő

A legnehezebb túrák

Több ezer kilométer és túrák százai után teszem fel a kérdést.Melyek is voltak a legnehezebb túrák az életemben?Talán a jeges Rám-szakadékon végigmenni?Vagy a viharos Burda-hegységet átszelni?Tán a Salabasina-árkon végigkapaszkodni,a Vaskaput megmászni?Lehet válogatni.Azonban ha ezek nehezek is voltak,mind-mind fenetikus élmény volt,kellemes élmények,olyanok amik melegítik az ember szívét.De akkor mégis melyek a legnehezebb túrák?Azthiszem azok amelyek az utolsó utakon vezetnek végig...

Az utolsó utakon amelyekből sajnos szintén akadtak bőven életem 37 éves túra időszaka alatt.Az utolsó utakon amelyeken fizikailag nem fáradsz el,de a lelked darabokra törik,amelynek összaragasztása aztán nem egyszerű feladat.

A legnehezebb túrák ide vezetnek
A legnehezebb túra?Hát az amikor a fiamat kisértem utolsó útjára...azthiszem ennél nehezebb túrám nem volt és nem is lesz soha.Ez nehezebb volt mint a Rám-szakadék,a Burda,a Salabasina együttvéve... Ebből a túrából nem lehetett jól kijönni...

Ez volt a legnehezebb,a valaha volt legeslegnehezebb túra.

Na,de akadt még bőven nehéz.Hisz apámat és anyámat sem volt egyszerű az utolsó útján kisérni.Na és a nővéremet sem.Aztán ott volt Sándor,az sem volt egy egyszerű menet...

Jöttek sorba,rokonok,ismerösök,barátok...egyik sem volt könnyűnek mondható.

De mondok valamit.Múlt héten földeltem el a kutyámat.Mondod te csak egy állat.
Nos a fiamon kivül ő volt az egyik az életemben aki feltétel nélkül szeretett,így már nem "csak" egy állat... Iszonyatosan megviselt,már az is,hogy én magam ástam ki a sírját és temettem el.Ez sem volt egy egyszerű túra...a legnehezebbek közül való.

Itt kezdödnek a legnehezebb túrák....(illúsztráció)
Aztán a mai nap...újra egy nehéz túrával "ajándékozott" meg...a karma törvényei szerint a véletlen nem létezik,igy ki tudja milyen égi célból,de éppen apám születésnapján temettük el a bátyámat.... Hát ez is a legnehezebb túrák közül való,mégha távolságra olyan kétszáz méternyi is...

Túl sok már a nehéz túra....én meg egyre öregszem és nem bírom ezeket.Egyre inkább nem.Ezek tönkre tesznek,ezek kikészítenek.Amikor túrázni indultam a legeslegelején erről nem volt szó...Nem mondta nekem senki,hogy ilyen nehéz túrákon kell majd helytállnom....

Én inkább visszamennék a jeges Rám-szakadékba,vissza a Salabasina-árkon végigmenni,de azt sem bánnám ha  Burda közepén elkapna egy vihar.... azokat ott mindet kibírom,azokat ott szeretem.

De ezek az utolsó utak túrák ezek nem nekem valók.Ezeket én már nem bírom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése