2023. január 3., kedd

Top10 túránk 2022-ben

Az év eleje még sok helyen szól a visszatekintésekről.Így teszek most én is.Egy új sorozat jön amely csak évente egyszer fog íródni.Ebben pedig innentől kezdve minden év elején visszatekintek a tíz legjobb túrára az elmúlt évből.Eddig ezt a közösségi oldalon műveltem,de szerintem ott már sokan beleunhattak,nem baj,ez itt az én terepem,itt elfér.A tízes lista kizárólag az én véleményemet tükrözi,ami lehet az év egy másik szakaszában máshogy lenne.Most a pillanatnyi érzéseim alapján rangsoroltam a top 10-et.A listán visszafelé haladok.A címek azok amik a bejegyzések cimei is.

10.Megvalósuló Cseszneki vár

Áprilisban jutottam el a már régóta tervezett Cseszneki várhoz.Gergővel álmodtuk meg ezt eredetileg és a 2019-es bakancslistánkon rajta is volt.Sajnos Gergő elment és a terv zúgába dőlt.A következő években aztán lassan éledezni kezdett bennem újra a dolog és elsősorban Gergő emlékének adózva összehoztam a túrát a gyönyörű várhoz.Az út odáig a Cuha-völgyön keresztül fantasztikusan szép volt,a vár is elkápráztatott.A visszaúton Vinyéig a Zörgő-hegyen át jöttünk ami szép volt,de valahogy kivette erőmet,Vinye előtt meg kicsit el is tévedtünk.Kajáltunk Vinyén egy vendéglőben a végén,de kritikán aluli volt a hely a vízezett sörrel az élen.A buli amúgy klassz volt és négyen voltunk mert elkísért Zoli,Tomi és Viki is.

A túra eredeti bejegyzése ide kattíntva olvasható

9.Hosszú alföldi túra

Ez volt a tavalyi év első túrája.Már egy ideje szemeztem az útvonallal.Nem számítottam sok jóra az ingerszegény alföldi tájakon.Kellemesen csalódtam.Egy részt rendkivül jó időt fogtunk ki,másrészt az alfödli csatornavilág elképesztően szép volt.Érintettünk néhány alföldi csatornát,elhaladtunk a gyerekfalu Ágotafalva mellett is.Volt némi dagonyánk,de az út azért java részben jól járható volt.Na és az sem mellékes,hogy ez volt az utóbbi évek leghosszabb túrája a maga 28 kilométerével.Sötétben is végeztünk vele.Ezen a túrán csak Zolikával voltam.A túrán amúgy Zolika agymenését követve apró röfiket kerestünk amiket meg is találtunk (részletek a filmben).

A túra eredeti bejegyzése itt található !

8.Tiszafás túra

A túrát már 21 őszén is terveztük,akkor Móni betegsége miatt elmaradt.Nagyjából rá egy évre sikerült valóra váltani a dolgot.Ide is négyen mentünk,én,Zoli,Tomi és Viki,az ekkora már megszokott csapat.A ködös időben induló túrán az Essegvárat érintve kapaszkodtunk fel a Miklós-Pál hegyre és a Mayer Antal kilátóhoz érve felszállt a köd és kellemes napos időnk lett.A kilátótól ereszkedtünk le a hegy oldalában húzodó Tiszafáshoz amelyet végig is jártunk.Földöntúlian szép volt!Az egész túra kellemes volt ahogy haladtunk a szebbnél szebb helyeken.Apróbb bibi volt,hogy itt is kajálással ünnepeltük meg a végén a sikeres túrát.Ám a bándi étterem rendkivül drága volt és az ár-érték arány nevetséges volt.Magyarul a kaja egy fos volt.

Ha elszeretnéd olvasni az eredeti beszámolót azt ide kattíntva megtehted.

7.Túra Drégely várához

Ez a túra is ott volt már Gergővel megálmodott túráink között.Egészen biztos,hogy valóra válhatott volna vele is...Ezen a túrán is a szokásos négyessel vettünk részt (én,Zoli,Tomi,Viki).Kellemes nyári időben kapaszkodtunk fel a 444 méter magasan lévő várhoz amely Nagyoroszi felől egyáltalán nem volt nehéz.A vár szép volt és onnan a kilátás fenetikus!Örültem annak is,hogy eljutottam az álltalunk eddig kevésbé frekventált Börzsönybe is.Túra végén leereszkedtünk Drégelypalánkra.Itt előbb egy sört és egy kávét nyomtunk le egy kocsmában ahol a kocsmáros néni rendkivül kedves volt a kávé meg a sör elsőosztályú!Majd egy étteremben kajáltunk és söröztünk.Ebben nem csalódtunk,mert finom kaja volt a sör pedig kitünő!Utána még volt annyi időnk,hogy kimentünk a közeli országhatárhoz az Ipoly folyóhoz.

A túra eredeti bejegyzése ezen a helyen található!

6.Túra a Barátlakásokhoz

A Tihanyi-félszigetet is bevettük már a 19-es bakancslistába anno.Akkor Gergő elvesztése után nem vitt rá a lélek,hogy eljöjjek.Aztán 21-ben csináltunk egy ismerkedős túrát a félszigettel és annyira megtetszett,hogy elhatároztuk újra eljövünk egy más útvonalú túrát megcsinálva.Így is lett,május közepén már nyári melegben csináltuk meg ezúttal csak Zolikával a túrát amely leírhatatlanul szép helyeken vitt át a fő attrakciója pedig a Barátlakások voltak.Távra nem mentünk sokat de három hegyet is megmásztunk így aztán kellemesen elfáradtunk.Túra végén itt is kajálás volt a Balcsi mellett,ez hozta az átlag balatoni színvonalat.A kaja jó volt a sör is iható az árak pedig nem szöktek az egekbe.

A túra beszámolója itt érhető el.

5.Völgyek fogságában

Mecseki túrát nem hagyunk ki egyik évben sem.A mostani elsőn visszatértem a Mecsek középső részébe a Melegmányba.Mivel a többiek még nem jártak itt,elhoztam őket így újra Zolival,Tomival és Vikivel vágtunk neki a túrának.A túra útvonala szinte 95%-ban megegyezett a Gergővel megtett itteni túráknak.Szerencsére kifogtuk a medvehagyma idényt így több helyen is medvehagymák millióit láttuk virágozni.A Kis-rét,a Kantavár és a közép-Mecsek híres völgyei felejthetetlenek voltak most is!A túra pedig semmi nehézséget nem tartogatott.Befejezésül még a mánfai templomot is megnéztük.Itt nem sikerült kajálni mert a mánfai étteremben zárt körű rendezvény volt.Pécsen pótoltuk a dolgot ahol tudtunk egy jót enni,Pécs belvárosában pedig elfogyasztottuk az év sörét!

A túra eredetei bejegyzése ezen a helyen érhető el.

4.Méltó évzárás:Csodák a Budai-hegység északi részén

Az évzáró túránk meglehetősen jól sikerült.Ide csak Zolikával érkezetem és a Solmályról induló túra nagyon sok szépséget és érdekességet tartogatott.Ez a túra is már ott lappangott Gergővel való terveink között és végig menve a túrán öszintén sajnáltam,hogy ez vele nem válhatott valóra.A Solmyári vár,a Jegenye-völgy csodái vagy a Remeteszurdok barlangja rendkivüli élményeket jelentett,párosulva a helyenként eszméletlen szépségű tájjal is.Nagyon jó túraidőnk is volt.Itt már viszont nem kajáltunk és nem ittunk a végén.Minket is utolért az infláció hatása,ezért már kétszer is meggonduljuk,hogy együnk vagy igyunk-e az egyre dráguló éttermekben...

Beszámoló a túráról ezen a helyen érhető el.

3.Túra a Nógrádi várhoz

Évekig nem túráztunk a Börzsönyben,a 22-es évben viszont két túrát is sikerült itt megejteni.Szeptember közepén érkeztünk a négyes csapattal Kismarosra és onnan kisvasúttal mentünk ki Királyrétre.Már ez is fenetikus élmény volt!Aztán pazar túrát tettünk a Börzsöny óriásai árnyékában a Nógrádi várhoz.A Várhegyi-kilátóból való kilátás volt alighanem az év kilátása.A vár is nagyon jó volt.Itt is kajáltunk túra végén és alighanem az év legjobb vendéglőjére leltünk ami Béla bácsi vendéglője névre hallgatott.Nagyon jó kaja volt benn a sör is kitünő volt.Az árak itt voltak a legjobbak a tavalyi év folyamán,Bála bácsi kedvessége meg lenyügőzött minket.Ide még egészen biztosan visszajövünk!

A túra eredeti krónikája ide kattíntva érhető el.

2.Visszatérés a Holdvilág-árokba

Ahogyan öt éve Gergővel,most is november elején jöttünk el a Holdvilág-árokba a Visegrádi-hegységbe.Ide is Zoli jött el velem.Az útvonal nagy része megegyezett az öt évvel korábbival,annyiban volt más,hogy a Vasas-szakadékot már nem hagytuk ki és a Kő-hegyre is felmentünk.Most is szavakkal nehezen leírható szépségű volt a túra.A Holdvilág-árok hozta a színvonalát.Kicsit lehangolóak voltak itt-ott ugyan a tarvágások,de a táj most is szép volt.A Bölcső-hegyen megsimerkedtünk az új kilátóval amely öt éve még nem létezett.A Vasas-szakadék fantasztikus volt mint ahogy a Kő-hegy is a kellemes büféjével a csúcsán!Ez a túra is sötétben végződött és kicsit Pomázon el is tévedtünk.Jó buli volt nagyon sok látványos résszel.

A túra eredeti bejegyzése ezen a helyen olvasható.

1.Őszi túra a Mecsekben

Október közepén tértünk vissza a Mecsekbe,az álltalam legjobban kedvelt keleti részbe.Zolikával egy elképesztően jó,látványos,gyönyörű túrát csináltunk meg sok régen látott szép helyekkel,illetve olyanokkal is ahol még nem jártam.A Puszta-hegyi kilátás mindent vitt és itt kilátó nélkül volt fenetikus a kilátásunk!Az őszi mecseki erdők gyönyörűek voltak,ahogy az Óbányai-völgy is.Kisújbányán Teri néninél megittuk az év legjobb kávéját,majd visszajövet az Óbányai-völgyön kapaszkodtunk fel a romantikus Réka-vár maradványaihoz.Mecseknádasdon egy gyors pizza evés még belefért,de sietni kellett mert indult a buszunk haza.Nagyon szép túra volt kedvenc mecseki tájaimon át!

A túra eredeti bejegyzése ide kattíntva olvasható.

Hát ezek az elmúlt év legjobb túrái.Lehet ha máskor írnám ezt a bejegyzést a sorrend is más lenne,most azonban így érzem.Tudom a  filmeket csak nagyon kevesen nézik meg,mégis ajánlom érdemes belenézni egy-egybe talán visszaadják a túra hangulatát és a tájak szépségét.Áldom az eszem,hogy erre adtam a fejem,hogy Sándor annak idején erer szoktatott rá,mert számtalan élménnyel gazdagodom egy-egy év után,de akár csak egy túra után is.Amíg bírjuk folytatjuk.Én már nem vagyok fiatal,bízom benne addig amig Sándor is járta a hegyeket addig én is tudom majd...