2023. január 11., szerda

Túrafilmjeink 2022-ben

Immár hagyomány,hogy év elején egy bejegyzésben összegyüjtöm az előző évi túrafilmjeinket.Ha esetleg azon kevesek közé tartozol akik szeretik és szívesen nézik ezeket akkor ide kattíntva az összes eddigi filmünk között böngészhetsz.Az előző év annyiban külömbőzött az eddigiektől,hogy az összes túráról készült film is.Ilyen sem volt eddig,mert mindig volt,hogy egy-egy kimaradt.Nálam ez amúgy hobbi,tökéletesen kikapcsol és megkönnyiti a nehezebb hétköznapokat is.Jól tettem,hogy annak idején erre adtam a fejem,hiszen így számos filmes emlékem maradt Gergőről is.Szabadidőmben is amikor már nincs úgy más,akkor is túrafilmeket nézek a you tuben,mivel a hazug médiából elegem lett és tévén csak sportközvetíteseket nézek.Nagyon sok jó alkotó van fenn a videómegosztón jobbnál jobb filmekkel,én ezeknek még a nyomában sem vagyok,de azért reménykedem benne,hogy valamennyire az én filmjeim is nézhetőek.Nem muszáj itt miniatürben nézni,ha a hivatkozásokra kattíntasz beadja a videót a you tuben és nézhető nagyban is.Akkor nézzük mik voltak tavaly. Egy kicsit értékelem az elkészült alkotásokat ha nem baj.

Első túránk az alföldi csatornák világába kalauzol el,ahol még röfiket is kerestünk!

A film úgy érzem nem lett rossz.Szépen bemutatja a csatornák világát,bár a röfi témát kicsit elhülyéskedtük,de képet ad az alföldi vízek világáról kicsit.

Második filmünkben a magyar piramishoz tértem vissza Fehérvárcsurgóról indulva.

Érzésem szerint ez a film sem mondható rossznak,bár volt egy kép nélküli kommentelő aki elsősorban az én hangomat mínősitette mínősíthetetlennek.Ennek csak azt tudom mondani,hogy aki nem vállalja magát profilképpel annak kommentje sem tud bekerülni.Meg van még egymilliárd videó a you tuben,nézzen mást.Helyenként befúj ugyan a szél a videófelvétel alatt,de a film nagy része érhető és látványos.

Harmadik filmünk és túránk a Dél-Mezőföldi tájvédelmi körzetbe kalauzol el.

Úgy gondolom ezzel a filmmel sincs különösebb probléma.Kihoztuk a nem túl látványos részekből is a maximumot,közben jókat hülyéskedve.

Negyedik túránkon a fóti Somlyó-hegyet jártuk be.

Talán ez a filmünk egy kicsit gyengébb az átlagostól,nem mindenütt jók a felvételek,de azért persze nézhető.

Ötödik túránkon csatlakoztak először hozzánk Vikiék,legújabb túratársaink.Jó kis túrát tettünk a Sóly és Hajmáskér vonzásában.

Átlagosnak mondható film még az elfogadható mínőséggel.Jól mutatja be a környék érdekességeit kimelten foglakozva a Hajmáskéri laktanyával.

Hatodik túránkon egy adóságunkat pótoltuk és tértünk vissza a fűzfői és a kenesi kilátókhoz.

Átlagos film,a messzeségben néző felvételek nem sikerültek a legjobban.

Hetedik túránkon eljutottunk a Cuha-szurdokba és a Cseszneki várhoz is.

A nem éppen ideális idő ellenére a film maga türhető.Talán a Zörgő-hegyre felfelé menet mozgott gyorsabban a kamera a kelleténél.

Nyolcadik filmünk és túránk a közép-mecseki csodálatos völgyekbe kalauzol el.

Jó lett a film!Szépen és szép felvételekkel mutatja be a mecseki völgyek csodálatos világát.

Kilencedik túránkon is adóságot rendeztünk.A Tihanyi-félszigetre tértünk vissza,megnézve azokat a dolgokat amelyek egy éve kimaradtak.

Szintén türhető,jó film lett,talán itt-ott gyorsak a kameramozgások,de más különösebb probléma nincs vele.

Tízedik túránkon egy új hegységbe egy új megyébe érkeztünk.Sajnos túránk javarészén esett az eső.

Sajnos az eső itt-ott bezavart a felvételekbe is,elsősorban a kilátásoknál,de kihoztunk belőle azért egy nézhető filmet.

Az év tizenegyedik buliján a bölcskei pincefaluba tértem vissza és végigmentünk a Duna mentén Dunaföldvárig.

A dunai erdős szakasz kivételével jó mínőségű lett a film,ott az erdőben bezavart a kamerának a kissé sok zöld.

A 12-ik filmünk a börzsönyi Drégely várához vitt el.

Egész jó film jött össze a Börzsöny rengetegében.

A helyi Muki nyomában eredtünk az év 13-ik buliján.

Nem lett túl jó a film.Az erdős szakaszok elmosodottak,remegősek,ráadásul a túravezető hangja nem mindig jutott el a mikrofonig...

Az év 14-ik túráján eljutottunk a Nagyvázsonyi várba és a katonai kilátóhoz is.

A film néhány hátráltató körülmény ellenére (elsősorban a 77-es út háttérzaja) türhető lett.

A 15-ik film Kővágóörsre és a Révfülöpi kilátóhoz vitt.

A film közepes lett,Kővágóörsnél rendkivül módon bezavar az erős szél.

16-ik túránk az első őszi túra volt a már rég tervezett Funodklia-völgybe vezetett.Közben a tárnoki kőfejtőhöz menet sikerült még eltévedni is.

A film annak ellenére is nézhető,hogy sokáig szól a semmiről...

17-ik túránkon ismét a Börzsönybe mentünk.Kisvasút,kilátó,Nógrádi vár.Remek volt!

Nem lett rossz a film,bár az erdős részeken itt-ott bezavar a zöld,valamint a kilátások nem mindig 100%-sak.

Az év 18-ik túrája volt Gergő emléktúrája.Nem voltam 100%-os állapotban,de végigmentem.

A film nézhető,az elején kicsit összekevertem az eseményeket így nem minden időrendi sorrendben van.Később a szél zavart néha be.

A legjobb túrát hozta az év 19-ik bulija.A Mecsek legszebb részein jártunk.

Egész jó lett a film,érződik rajta az emelkedettebb hangulat is.Sok látványos részen mentünk ezt a film többé-kevésbé hűen vissza is adja.

Szintén egy adóság a húszadik túrán.Az előző évben elmaradt Tiszafás túrát pótoltuk.

Nem a legjobb lett a film.Ködös és napos idő váltotta egymást,de épp a tiszafásban lettek gyengébbek a felvételek inkább.

A Holdvilág-árokba tértem vissza az év húszonegyedik túráján,valamint sikerült eljutni a Vasas-szakadékhoz is.

Elviselhető film.Itt-ott zavaróak voltak az embertömegek,főleg a Vasas-szakadékban kellett kapkodósra venni a dolgokat.

A 22-ik túra és filmben ötvöztük a hagyományos túrát a meccstúrával.

A ködös szürke időben nagyjából kihoztuk a maximumot belőle.Sajna az elején a slózitesztes rész rosszul sült el a vécében ragadt kakimaradékkal és talán a meccsből többet mutathattam volna lassabb kameramozgással.

A 23-ik túra volt a tél első túrája.A 2015-ös budai kilátós túrát ismételtem meg.

Nézhető film,sajna valami szerkeztői hibával küzdve egyre többet,nevezetesen a váltásoknál pár tized másodpercre beragad a kép.Máshol is jelentkezett már ilyen hiba.

Karácsonyi túra hova máshova is vezethetett volna mint Nagykarácsonyba az év 24-ik túráján.

Egész jó lett a film a változó időjárási és dagonyázási körülmények ellenére.

Az év utolsó túrája sok látnivalót hozott a Budai-hegység északi részén.

Itt-ott jó és látványos a film,máshol zavaró a tömeg és néha beragad a kép a váltásoknál.

Ezek tehát a 2022-es év alkotásai.Úgy érzem mindegyik videó elmondja a túra történéseit hűen.Nem szándékozunk egy-egy dologról túl sokmindent mondani,inkább szeretünk haladni és a látványos részeket mutatni.Előfordul,hogy én néha hadarok,Zolika meg sokszor beleröfög és van amikor nem kellenne,vagy van amikor hülyeségeket beszél,viszont van amikor szakértői módon kommentálja a dolgokat.Viki és Tomi még lámpalázas ha filmezzük őket így keveset is mondhatni minimálisat szólnak bele egy-egy filmbe.Az irányvonal marad ugyanaz.A szignál a filmek elején is megmarad.A you tube csatorna/nick nevén gondolkodom,hogy Zolee&Gergő film névről lehadjuk-e a "film" szócskát.Majd eldöntőm.A filmek elsősorban az én hobbimat elégitik ki,senki se várjon művészi vagy holywoodi alkotásokat.Köszönet azoknak akik olykor belenéznek.