2018. augusztus 29., szerda

Nyári összefoglaló és értékelő

Mivel mi nem követjük a csillagászati naptárat,így nekünk már augusztus 31.a nyár végét jelenti,ideje a nyári összefoglalónak.Ugyanazt tudom írni mint a tavasz végén,hogy a terveink végül is valóra váltak,ha nem is minden úgy ahogy szerettem volna.Hat túrát terveztünk a nyárra,mivel eleve tudtuk a kánikula nem igazán kedvez a túrázásoknak.Nos kánikula volt bőven,gyakorlatilag két hónapon át tombolt teljes erővel a nyár,a hat túra mégis sikerült,igaz nem abban az elosztásban ahogy terveztem.Volt három bakancslistás túránk,egy környékbeli,egy helyi és egy meccstúránk.(azt,hogy melyiket minek nevezzük visszalehet nézni korábbi megosztásaimból).Tehát a hat sikerült végül is.

Szenna
Kezdödött a nyár rögtön egy túracserével.Ennek oka az volt,hogy Gergő fiam az egyik májusi túrán megsérült kicsit ami a júniusi aktuális túrára nem jött még teljesen rendbe,Így a júniusra tervezett nehéznek ígérkező pilisi túrát elraktuk szeptemberre,a könnyebb eredetileg augusztusra tervezett zselici túrát pedig elöre hoztuk júniusra.A szeptemberi mecseki túra is így elökerült augusztusra.Szóval a Zselicben kezdtük a nyárt.Kaposvárról indult a túra amely Szennára vezetett majd onnan más útakon vissza Kaposvárra.Első látásra beleszerettünk Kaposvár városába,hisz az egyik legszebb hazai városba találtuk magunkat.A Zselic szép volt eleinte sem a jelzésekkel,sem az utakkal nem volt gondunk.Aztán ez változott,helyenként csalánnal benött utakon mentünk a jelzések pedig hiányosan alig észrevehetöen voltak felfestve.Így aztán többször is eltévedtünk a zselici túrán,de szerencsére mindig visszataláltunk a helyes útra.Szenna szép volt,a skanzen nagy élményt jelentett.Ám nyitvatartó vendéglátó helyet vasárnap délután nem találtunk.A szomszédos Kaposszerdahelyen sikerült végül szomjunkat oltani,majd onnan mentünk vissza Kaposvárra.Minden negatív dolog ellenére egy jó kis túra volt,az ekkor már höségben.A túrán ketten voltunk Gergővel.

Valahol Pálhalma és Nagyvenyim között
Ezután itt a környéken jártunk egyet.A Dunaújvárosból kiinduló körtúrán elöször Pálhalmát érintettük,majd a mezökön,kukoricásokon és erdőkön keresztül értük el Nagyvenyimet,ahol az arborétumban hüsöltünk,majd ittunk egy remek sört.Nagyvenyimről pedig egy vadiúj jelzésű úton (amely azért régebbröl már ismert volt,csak nem volt jelzett) érkeztünk vissza Dunaújvárosba.A túrán hárman voltunk velünk tartott még Zoli barátom is.Azt kell,hogy mondjam remek kis buli volt,a város környéki tájak kellemes meglepetéssel szolgáltak.

A Tési fensíkon a Bakonyban
Júliusban a Bakonyt vettük célba,ekkora már Gergő lába is teljesen rendbe jött.A túrára velünk tartott korábbi túratársunk Mónika Bernadett is.A túra Várpalotáról indult ahol még élénk szél fújt.Késöbb aztán meleg lett.A Bakonyi erdőket,fensíkokat,csúcsokat,várakat nagyon élveztük.Pazar túra volt minden értelemben.Voltunk Bátorkő váránál,a Tési fensíkon.Fő célunk azonban az Eplényi libegő volt.Sikerült is elérni és természetesen mentünk is egy kört vele.Felülmúlhatatlan élmény volt!Fent még megnéztük a kilátót és a mezítlábas tanösvényt.A túra Eplényben végzödött.Annyira remek buli volt,hogy ez a túra esélyes az év legjobb túrája címre is,Na de addig még sok víz lefolyik a Dunán.

Az erdei géppark
Egy helyi túra következett,az erdei gépparkot néztük meg.Mindenféle mendemonda keringett a neten ennek állapotáról,kiváncsiak voltunk mi ebből az igazság.Mint kiderült semmi.Itthonról induló és ide is érkezö túra nem volt egy megeröltetö menet.A géppark pedig teljesen rendben volt.A gépek környéke és a környezö utak is ápolva karbantarva voltak,ezúttal szemét sem volt sehol a környéken.Reméljük ez nem csak átmenetei hanem tartós állapot.Gergővel voltunk ezen a túrán.

A Máré vár - imádom
Következett a Mecsek augusztus elején.Egyetlen egy jelentösebb mecseki völgy maradt a Kelet-Mecsekben ahol még nem jártunk a Sín-gödör.Ideje volt ezt is felkeresni.A Mecsek szokás szerint gyönyörü volt,nem hiába az első számú kedvencem.Az elképesztö kánikulában ráadásul a Vár-völgy és erdei csodálatosan kellemes klimával szolgáltak,a források zöme fantasztikusan folyt.Elöször a Máré várhoz mentünk ahol már öt éve nem jártam.Tudtuk zárva van (már három éve),ám így kivülröl is lenyügöző látvány volt a kedvenc váram.Egy órát pihentünk a vár tövében,majd a Gergely-Éva-forrás érintésével mentünk fel elöször a hegyre majd ereszkedtünk le a Sín-gödörbe.Sajnos a völgy nem igazán volt élvezhetö mégpedig a rengeteg körülöttünk szálló légy miatt.Teljesen lefoglalt ezeknek a távoltartása.Ez a völgy is szép volt persze.Ezután viszont a Szöge-hegy megmászsása 40 fokban teljesen kimerített.Nem emlékszem mikor készültem ki ennyire utoljára egy túrán.A hegyen aztán hüvös erdöbe mentünk,de én már csak vánszorogtam.
Végül Komlóra érve egy hideg sör új energiával töltött fel.Ketten voltunk itt is Gergővel.Ez is minden negatívuma ellenére jó buli volt!

Gergő hülyéskedik a násznép elött Dunaharasztiban
Ezután kétszer is Budapest felé vettük az irányt.Az elsöt nem tudtam hova besorolni,nem túra,nem kirándulás...semmi.Hivatalos ügyet kellett elintézni,ennek végeztével sétáltunk egy jót végig az Andrássy úton,át a Lánchídon és az alagúton.De mondom ez nem túra volt.

Rá egy hétre kisértük el csapatunkat Dunaharasztiba.Tehát egy meccstúrával zárult a nyár.Budapest érintésével mentünk.Gyalog mentünk át a Kelenföldi állomástóla közvágóhidi hév állomásig.Ahogy haladtunk elöre az idöben,úgy lett egyre jobb és jobb ez a túra,jöttek az élmények sorra.Remekül éreztük magunkat,ráadásul aztán Dunaharasztiban a csapatunk is gyözött,így felkerült az i-re a pont.Remek nap volt,jó buli.

Hát ez volt akkor a nyár.Több túra nyáron már nem lesz.
Az öszi idény számunkra pedig szeptember elsején kezdödik.
Reméljük hamarosan a kánikula is véget ér és kezdetét veheti az ősz.
Ami a kedvencünk,mert ősszel a legjobb túrázni.