2019. május 25., szombat

Megújult a Millennium park

Rácalmás mindig is közel állt a szívemhez,hisz a kisváros egy igazán kellemes hangulatú település,az Ófalu felöl érkezve pedig még igen szép is.Na és ettől függetlenül is vannak szép részei,elég ha csak magára a Rácalmási-szigetre gondolok,amely szerintem az ország szigetei közt az No1.Számtalan szebbnél szebb,klasszabbnál klasszabb élményeink vannak innen.Talán az egyik legelső túránk is ide vezetett Gergővel...Ha mindez pedig nem elég,akkor olyan jeles események vannak itt mint a Tökfesztivál vagy az Almavirág fesztivál.Ma napon erre volt dolgom.A település központjában meglepetés várt.

Millennium park Rácalmás
A központban található a Millenium park egy kis tóval.Ez így van mióta az eszemet tudom,amióta elöször megfordultam Rácalmáson a Dunaújvároshoz közeli kisvárosban.Ám a tavacskát idővel annyira benőtte a nádas és egyéb növényzet,hogy annak szépségéből már semmi sem volt élvezhető az évek folyamán.A park ugyan végig megvolt,de nem volt már kellemes erre sétálgatni vagy akár megpihenni.Utoljára tavaly novemberben jártunk itt még Gergővel...már akkor lehetett látni,hogy valamit matatnak a parkban.Azt,hogy mit nem lehetett tudni,akár gázvezetéket is vezethettek volna...El is felejtödött aztán a dolog,volt nekem problémám az elmúlt félévben elég.A fene sem gondolt rá,hogy mi van Rácalmáson.

Gyönyörű park Rácalmás szívében
Mai napon aztán félév múltával vezetett újra erre a sors.Odaérve a település központjához szinte földbe gyökerezett a lábam.Persze jó értelemben.A régi bózontos park eltűnt,helyét felváltotta egy gyönyörű zöld park,középpontban egy kis tavacskával.Az egész rendkivül ápolt volt és tiszta.A tavacska körül sétány vitt körbe,padok tucatjai bíztositották a pihenést.Nem ide készültem ugyan,de ezt nem hagyhattam ki.Odamentem hát bejárni a megújult parkot.A tavacskánál erős békahangokat lehetett hallani aztán pedig látni is lehetett a vízbe urgráló békák arzenálját.Hát ez csudajó volt.A vízben pedig kis halacskák százai szelték a hullámokat,a tó közepén pedig egy szökőkút szerűség ontotta a vízet.Ha mindez nem elég a tó északi részén két kis hídacska ívelt át,a keleti végen pedig egy színpad(!) volt a vízben!Szemben vele pedig egy kis nézőtér volt kialakítva.Hatalmas respect Rácalmásnak!

A tavacska
Az északi végben nem is a tavon volt a két híd,ezt csak akkor vettem észre mikor odaértem,hanem a tavacskába vezető kis patakfélén híveltek át azok.Jól mutattak.A másik oldalon is végigmentem a tó mentén,itt még emlékművek is voltak.Egyikre emlékeztem is,egy 56-os emlékmű volt.A színpad roppant ötletes volt.Cölöpökön állt benn a tóban,a nézőtér pedig a parton volt.Na itt aztán majd lehet koncerteket rendezni.Elképzelhető,hogy majd a jövőben el is jövünk egyre-egyre.Szóval rendkivül szép volt a megújult park én meg valahol nagyon örültem neki,annak ellenére,hogy nem vagyok rácalmási és tudom Gergőnek is tetszett volna.Szerette az ilyesmit mindig.

A híd a másik hídról nézve
A park körbenjárása után még elintéztem a dolgot amiért Rácalmásra jöttem,aztán hazafelé a buszmegállóban lettem figyelmes egy plakátra amely arról tájékoztatott,hogy a parkot hivatalosan június 22.-én adják át,lesz itt minden,dinom-dánom meg koncertek.Szóval még át sem adták Rácalmás új büszkeségét.Csak remélni tudom,hogy az itteniek majd megbecsülik és nem szemetelnek majd itt.Bár az emberi fajt ismerve ez lehet hiú ábránd...

Körbe visz a sétány a tó körül
 Én mindig örülök neki ha ilyesmi készül ha ilyen dolgokról tudok beszámolni.Mindenkinek ajánlom,érdemes eljönni a dunaparti kisvárosba.Egy jó kis kirándulást megér a település,az ilyen szép parkok,a templomai,a hangulatos ófalui utcái és a sziget a tanösvénnyel és a holtágakkal.Rácalmás tehát szépül és fejlödik!

Balra a színpad,jobbra a nézőtér

Kettőskereszt és a tó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése