2016. november 19., szombat

Túra Adonyba

Ez a túra még valamikor 2016 tavaszán volt,azért teszem be most novemberbe a blogba,mert hát ugye akkor még nem volt blogom,másrészt ez a túra az amivel majd megértjük a következő környékbeli túrákat.Mivel Dunaújvárosban és közvetlen környékén ekkora már mindent bejártunk új célpontokat kerestünk,olyanokat amik azért még nincsenek igazán messzire.Igy jutottunk el Adonyig.Alaposan körbe terveztünk,megnéztünk minden lehetőséget és arra jutottunk,hogy Adony és környéke igen kiváló túracélpont,túrakiindulópont lehet a jövőben hisz számtalan látnivaló és érdekesség van a környéken.Ezen az első adonyi túrán az adonyi kompállomás felfedezése,a komp menetrendjének megismerése volt az elsődleges cél,hiszen majd terjezkedve Adonyból a jövőben Csepel-szigeti túrákat is terveztünk (ezekről majd késöbb).Meg hát megszerettük volna látni az adonyi-szigetet is ami szintén egy jövőbeli lehetséges túracélpontunk lehet.Ez volt tehát a cél ezen a túrán amit a Fejér-megyei Kulcsról inditottunk a kulcsi szélmalom alól.

A kulcsi szélmalom
Meglepetésünkre vagy tán nem is olyan nagy meglepetésünkre hiszen tudtunk róla,jelzett turistaút vezetett innen.Előzetes ismereteink alapján amit főleg az internetről szereztünk a piros jelzés úgy tudtuk elvisz majd egész Adonyig.Aztán nem így lett,de olvassátok csak tovább...
Útunk tehát a szélmalom alól indult.Szerettünk volna felmenni a szélmalomhoz is,de ez egy lezárt területen van,belépni oda pedig tilos!Igy a településen keresztül vitt tovább az út annak is inkább már az üdülős részén.Egy ponton volt egy leágazás felfelé,gondoltuk felmegyünk mert valami fensík félének tünt.Nem csalódtunk,kitünő kilátás fogadott észak valamint a Csepel-sziget felé.

Kilátás a fensíkról a Csepel-sziget felé

Kilátás északra
Itt miután kigyönyörküdtük magunkat visszatértünk a piros jelzésre ami a faluból lassan kiérve bevezetett egy érdekes erdőbe.Persze előzetesen ennek az erdőnek is utána néztünk.A Szent-Mihály erdő Kulcstól észak-észak nyugat felé található a település és a 6-os számú főút között.A 6-os útról én ezt már láttam többször is,természetesen akkor fogalmam sem volt róla,hogy ez a Szent Mihály erdő.Ebbe az erdőbe vezetett be a piros jelzésű út.Meglepetésre elég jól járható ösvény vezetett körbe az erdőn.Egy ponton ugyan leért egy legelő mellé és az útat a legelötől sajnos egy villanypásztor választotta el,ezt sikeresen meg is tapasztaltam..Ezután kellemes volt az út az erdőben amelynek távja 1,2km lehetett.Helyenként a Mecseket máshol meg a Velencei-hegységi erdőket idézte.Szép volt és valóban kellemes!

A kitünöen járható piros jelzés a Szent Mihály erdőben
Aztán az út sajnos a 6-os útat elérve befejezte küldetését.Itt végzödött az állítólag Adonyig elvezető piros jelzés...Nem volt mit tenni a szántóföldön keresztül mentünk vissza a faluba a Duna mellé,reméltük ha a jelzés nem is az út azért elvisz Adonyig.Ez a rész főleg a Duna látványa miatt volt igen szép.Egy darabig az út is kiváló volt,aztán kezdett nehezen járhatóvá válni,mígnem Adony előtt vagy másfél kilométerre egyszerüen megszünt!

A Kulcsról Adonyba vezető út ami egy idő után elvész a semmibe....
Nem volt mit tenni ismét a szántóföldre szorultunk,majd újra kiértünk a 6-os út mellé,de itt sem volt járható út.Azért lassan elértük az adonyi révhez vezető immár jól járható aszfalozott útat.Könnyen meg is találtuk a kompállomást ami majd majdani túráinkhoz fog kelleni.Minden infót,menetrend,viteldijak stb, sikerült megtudni.Így figyelmünk az adonyi öböl és az adonyi sziget felé fodult.Első látásra beleszerettünk az adonyi szigetbe és nyilvánvalóvá tettük,hogy hamarosan oda is eljövünk.

A pillanat amikor elöször meglátjuk az Adonyi-szigetet
Az öböl is rendkivüli szépséggel bírt és ekkor alig-alig volt itt valaki (mert más túráinkon majd a jövőben tömve lesz).Persze első látásra horgászparaicsomnak tünt.Odaát a szigeten szép pihenöket láttunk,az öböl inenső oldalán pedig néhány üdülö mellett jól járható út vezetett már.Az öblöt Nepumuki Szent János a vízimolnárok és horgászok védőszentje örizte,ki más?Hát elindultunk az öböl partján a szigetre bevezető útig.Nagyon szép volt minden!

Nepumuki az adonyi öböl hű örzöje

Út az adonyi öböl mentén

Csendélet az öbölben
A kompállomástól a szigetre bevezető útig a táv majd 1km,de ezen érdemes sétálni,nagyon szép,nagyon kellemes környezetbe vezet végig.Az öböl a sziget rendkivül látványos.A szigetre bevezető úthoz már nagyon közel van a 6-os út és Adony település.Innen még persze bementünk Adonyba néhány érdekességet megnéztünk majd a vasútállomásnál fejeztük be a túrát és vonattal libbentünk haza.A táv a szélmalomtól a vasútállomásig olyan 14km lehetett.
Szóval ott áltunk a szigetre bevezető útnál amelyen majd néhány hét múlva be is mentünk a szigetre.De ez már egy másik történet...