2017. október 1., vasárnap

Az év hátralévő tervei

Elkezdödött az év utolsó negyedéves szakasza.Eddig idén 18 megtett túránál tartunk.Ez gyengébb mint tavaly ilyenkor,de ezzel számoltunk is.Célunk idén minimálisan a 20 túra,ez minden valószinűség szerint meglesz.Sőt kis szerencsével több is.Eddigi terveink kb. 85-90%-osan váltak valóra ebben az évben.Most akkor nézzük át az utolsó három hónap terveit.Ez sem biztos persze,hogy így sikerül megvalósítani,de azon leszünk,hogy sikerüljön.

Pilis-tető
Három nagy bakancslistás túránk van hátra,ezt a hármat mindenképp szeretnénk összehozni.Az év eleji tervekhez már így is történt változás,hiszen az augusztusi nagy túránk elmaradt,így az eredeti augusztusra tervezett túrát szeptemberben sikerült megvalósítani.Igen ám,de ezzel meg a szeptemberi maradt el,ezt viszont áttettük novemberre.Az eredeti novemberit ami a Gödöllői-dombságba vezetett volna,töröltük.
Az októberi pedig maradt a helyén,decemberre meg betettünk egy másikat mint amit eredetileg terveztünk.A zavaros vízek után nézzük mit is tervezünk:

Ercsi
Szóval három nagy bakancslistás túránk közül októberben a Pilis-tetőt szeretnénk megmászni amely a Dunántúl második legmagasabb csúcsa.A túrát Pilisszentkeresztről akarjuk inditani és oda is érkeznénk vissza.Érintenénk a hegyen a híres Vaskapu sziklát és természetesen a Boldog Özséb kilátót is.A túrát Gergőre való tekintettel az őszi szünetben szeretnénk megejteni vagy esélyes még az október 21-23.-i hétvége.
Helyi és környékbeli túráinkat illetően Beloianniszból szándékozunk egy túrát tenni októberben Ercsibe a komp állomásig.Az Ercsi révről szeretnénk tájékozodni elsősorban,hisz majd kelleni fog nekünk későbbi Csepel-sziget északi részén teeendő túráinkhoz.Erre a túrára esélyes az okt 7.-i vagy 14.-i hétvége.
Aztán akad még egy túra amely Nagyvenyimről vezetne Perkátára.
Ez egy közeli csekély költségvetésű túra,ezt eltesszük azokra az időkre amikor valami oknál fogva nem tudok nagyobb túrára beruházni.Igy az év hátralévő bármely időszakában sorra kerülhet.

Perkáta - Györy-kastény
Novemberi nagy túránk szintén a Pilis-Visegrádi-hegység felé vezetne mégpedig a Holdvilág-árokba.Mivel ekkor már számolni kell a korai sötétedéssel ezért a túra távját 16km-ben maximazáltuk.Helyi és környékbeli túrát illetően egy alap túrát szeretnénk tenni.Pontosabban Alap túrát.Vajtáról indulnánk Alapra.Ez a túra nagyban függ a közlekedési viszonyoktól így az útvonal kialakitását majd ez befolyásolja.
Esélyes lehet még a régóta tervezett Paksról induló és Vajtára érkező túra.Ennek megvalósulása azonban kétséges.Ha nem sikerül eltesszük későbbi időpontra.

A Holdvilág-árok létrája
Decemberben eredetileg ugye a Budai-hegységbe mentünk volna Solymár környékére.Ezt a túrát eltoltuk januárra vagy februárra.Helyette képbe jött Tatabánya és a Gerecse.Egy rövidke túrát akarunk tenni a Tatabánya feletti hegyen a turulmadarat és a Szelim-barlangot mindenképp érintve.Helyileg sokminden előfordulhat decemberben.Esélyes amennyiben ha lesz hó vagy hóesés,hogy a Rácalmási-szigetre kimenjünk.A szigetre amúgy elképzelhető,hogy az őszi szünetben is kimegyünk ha nem akad más,az őszi színjátékot megcsodálni.Megeshet egy Kisapostagról induló és Dunaföldvárra érkező túra.Ekkor is sorra kerülhet a Nagyvenyim-Perkáta túra vagy egy a Pentele-hídnál található erdőségekben való barangolás.Illetve a helyi Csövek-völgyébe is szereténk visszamenni és egy használható videót forgatni ott.Ekkora már eltűnik a völgyet benövő növényzet.

Tatabánya - Turul
Meghívást kaptunk még egy szakembertől az Adonyi-szigetre.Ugye ezt a szigetet tavaly májusban kezdtük el felfedezni,de azóta nem voltunk kint.Az illető telepítette a sziget növényvilágának nagyrészét.Így előfordulhat,hogy még idén kimegyünk oda,ha nem sikerül akkor jövőre szeretnénk élni a lehetőséggel.Sok dologról tudna tájékoztatni alighanem.

Amennyiben meg lesz még rá lehetőség,folytatjuk az idén megkezdett Tolnai-hegyhát felfedezését is!Ez is bármikor sorra kerülhet.Ha nem sikerül idén,akkor pedig jövőre.

Hát meglátjuk mi,hogy alakul.Túrák lesznek még egész biztosan,reméljük a terveink is a leírtak szerint való válhatnak majd.
Tarts velünk ha csak virtuálisan is!Minden túráról lesz bejegyzés és ha nem romlanak el az eszközeim akkor videó is!