2017. április 22., szombat

Vác a meglepetés

Kirándulásunk a Cserhát legmagasabb csúcsa a Naszály lábánál található Vácra vezetett.Még nem jártunk ebben a kisvárosban,így mivel itt játszott kedvenc focicsapatunk,összekötöttük a kellemest a hasznossal.Már a délelötti órákban a városba érkeztünk.Mivel a meccs csak délután öt órakor kezdödött,volt időnk megismerni a Dunakanyar legnagyobb települését.Vonattal érkeztünk és már az első benyomások is kellemesek voltak.Egy szép,részben még felújitás alatt lévő vasútállomásra érkeztünk.Innen indult tehát egy városnéző séta,nem tudtuk merre,mentünk amerre a lábunk vitt.

Sétáló utca Vácon
Aztán a séta első méterein nyilvánvalóvá vált,hogy egy gyönyörü szép városba csöppentünk.Kellemes meglepetésként hatott ránk a település.Nem sokkal az állomás után egy klassz kis sétáló utca félében találtuk magunkat.Elindultunk ezen.Szép fák,épületek,fagyizók,cukrázdák sora kisérte sétánkat.Szombati nap lévén mégsem voltak itt olyan sokan.Kényelmesen lehetett sétálni.Az utca egy gyönyörü térbe torkolott bele.

Szép házak sora
Ha jól tudom ez volt a város főtere a Március15. tér,amelyet 2006-ban újitottak fel és akkor nyerte el mai formáját.Szép volt a tér.Szintén sok szép épület volt itt,várfalakra emlékeztető romok,templom,szobrok és vendéglátó helyek sora.Azonban erre sem jártak sokan.
Egyetlen negatívumként kell megemlitenem,hogy a tér szélén egy sétáló részen bizony bejártak a helyi járatos autóbuszok,így nem ártott azon a részen kicsit figyelni.Itt körülnéztünk,fotózgattunk,sétálgattunk.Kellemes volt.

A gyönyörü tér

Zoli a téren
A téren sétálgatva megláttuk a nem túl messze lévő híres diadalívet.Természetesen elindultunk közelebbről is szemrevételezni.A pompás épitményhez közelitve megdöbbentő dologra lettünk figyelmesek.A diadalív egy börtön mellé épült... Szürreálisnak tűnt...

A váci diadalív vagy ahogy a helyiek emlegetík Kőkapu,Magyarország egyetlen diadalíve,mely Mária Terézia tiszteletére épült 1764-ben.Migazzi Antal váci püspök rendelte el az építést a fogadásra.Az anekdota szerint,mivel mindössze két hét alatt építették fel,a királynő nem mert kocsijával elhajtani alatta.Mikor néhány héttel késöbb távozott,látva,hogy még mindig áll,már nyugodtan haladt át alatta.A szabadon álló építményt ma felújitott állapotban,diszkivilágítással szemlélhetik meg a látogatók.

Csodás épitmény és ha valóban két hét alatt épitették fel,akkor valóságos remekmű.

Diadalív a börtön árnyékában

Csodás épitmény
Innen visszafelé a tér felé folytattuk sétánkat,mivel a stadion is erre azaz a város déli részén van,úgy döntöttünk fokozatosan haladunk arra.Ott a tér környékén megebédeltünk egy étteremben,majd csodás utcákon haladva jutottunk le a váci dunapartra,amely méltóan a városhoz szintén nagyon szép volt.Csodás zöld ligetek,parkok kisérték a partot,ahonnan észak felé elpillantva feltűnt a Naszály csúcsa is.Szemben pedig a Szentendrei-sziget,azon túl pedig a Visegrádi-hegység.

Hangulatos váci utcák

A kompállomás
Itt jó sokat sétáltunk,aztán visszamentünk még egy ponton a városba,szintén hangulatos utcákon keresztül és egyszer csak a váci székesegyháznál találtuk magunkat.
Magyarország egyik legnagyobb katedrálisa 16 éven keresztül épült 1761 és 1777 között.
Az impozáns épületnél éppen esküvö zajlott,így nem mentünk közelebb,nem akartunk bezavarni.Az utca másik oldaláról csodáltuk a katedrálist.

A katedrális
Innen egy másik utcán aztán megint visszamentünk a Dunához ahol hamarosan feltünk a váci vár!Ismét egy szenzációs látnivaló.A várat elsősorban a dunapart felöl csodáltuk meg,volt rajta egy szobor amely kitárta a karját.Ez a vár védte a dunai átkelőhelyet,jó ideig a három részre szakadt ország határterületét és fokozta jelentöségét az is,hogy a királyi városokhoz közeli támaszpontot jelentett birtoklójának.1686-ban foglalták vissza végleg a töröktől,akkor már romként.Néhány évtizede kezdödött régészeti feltárása és rekonstrukciója.

A vár

A szobor
Ide már közel volt a stadion és az idő is kezdett a mérközés kezdetéhez érkezni.Így elsétáltunk oda.A stadion mellett volt a helyi kálvária egy erdős ligetes részen,ez is megkapóan szép volt!A mérközésen aztán 2-1-es győzelmet arattunk,de ez a kirándulás nem ettől maradt emlékezetes.

Vác városa óriási meglepetést okozott,hisz bátran leírhatom,az egyik legszebb város volt amelyben valaha is jártam.Az első pillanattól az utolsóig rabul ejtett és hamar megkedveltem.Ajánlom mindenkinek akik nyugalmas kisvárosban szeretnének sétálgatni,úgy,hogy ott rengeteg a látnivaló.

Voltunk már itt azóta és egész biztosan jövünk is még.

Kálvária
Még annyit,hogy autóval és tömegközlekedéssel is talán a legjobban,legkönyebben elérhető település az országban.