2017. április 2., vasárnap

Túra szoknyában - Egy másik Királynő

Réges régen egy messzi messzi galaxisban..

Királynők jöttek - mentek,ami örök az a túrázás (...) .Bár évmilliók teltek el azóta az emlékek édesek.Nem olyan régen írtam életem egyik legszebb túrájáról az Isten óvd a Királynőt bejegyzésemben ( itt olvasható ). Közben eszembe jutott egy másik túra amely szintén egy szépséges Királynővel tettem meg.Persze ezt túrának hívni túlzás,sétának meg kevés.Talán valahol a kettő között van a dolog.Persze sétának indult az egész,azt meg nem tudhattuk hol kötünk ki... A történetem Veszprém városában játszódik egy valaha volt édes szeptemberi napon.

Kilátás Gizella erkélyéről
A Királynőt ekkor már talán két éve ismerhettem,egy év meg egy pici óta,hogy a szívébe fogadott.Sétára indultunk a városban,kellemes jó idő volt még tartott a nyár.A Királynő ennek megfelelően nem öltözött túl,kis blúzocska és egy szoknya volt rajta.Édesen szép volt... Útunk Veszprém belvárosában vezetett fel a várnegyedbe.Persze nem minden emlék tiszta,de sokminden megmaradt.Azthiszem felmentünk a Tűztoronyba,megnéztük a híres Zsuzsi szobrot és kimetünk Gizella erkélyére,ahonnan pompás a kilátás a város egy részére és a közeli Bakonyra.Majd ezután az alattunk elterülö dombos fensikra mentük ki,egészen a keresztig.Innen is szép volt a táj,már láttuk a közeli híres viaduktot is.Úgy döntöttünk elmegyünk arra.

Szent István völgyhíd

A viadukt alulról
A dombról leereszkedtünk ha jól emlékszem a névre akkor a Séd-patak völgyébe.Azthiszem ez a patak a Balatonba ömlik.Csodás hely volt,közelitettünk a Vidaukthoz.Amely amúgy Szent István híd névre hallgat és ha jól tudom az 1930-as években épült.Alatta voltunk,elneveztük mi Sóhajók hídjának,így hát fel is mentünk rá.Gyönyörü kilátás volt fentről,elsősorban a várnegyedre.Ezt néztük egy darabig.

Ezt látni a Viaduktról
Mivel a Királynő ismerte a várost,megfüzött,hogy újra menjünk le és menjünk be a Betekints-völgybe.Hát persze,hogy nem volt ellenemre,szépen betekintünk majd a völgybe aztán majd máshova is... Emlékeim szerint vezetett le egy lépcső a viaduktról valahol,ezen jöttünk fel és mentünk le.Szinte azonnal a Betekints-völgyben találtuk magunkat ahol egy jól kiépitett sétány vezette az erre járókat.A völgy az én fogalmaim szerint nem teljesen volt völgy,hiszen csak az egyik oldalán volt domboldal,a másik ugyan enyhén emelkedett,de nagyon enyhén és ott házak voltak,persze kicsit távolabb.A dombos oldal gyönyörü volt,végig csodás sziklafalakkal.

Betekints-völgy sziklafalai
Itt a Betekints-völgyben volt hajdanán a veszprémi vidám-park,ebből persze semmi sem maradt.Gáz,hogy mindenhol az országban eltüntek a vidám-parkok...A sétányon padok is voltak,az egyiken megpihentünk mert elég sokat mentünk már amúgy.Persze egy Királynővel a pihenés is édes volt... de aztán mentünk tovább ám a völgy egy ponton véget ért.Lehetett választani mert a sétány ment tovább sima útként.Vagy tovább megyünk az ismeretlenbe,vagy visszafordulunk vagy...a sziklafalas rész is véget ért,vezetett egy út fel a dombra (vagy inkább hegyre) arra is lehetett menni.A Királynőre biztam a döntést.Meglepetésemre a felfelé írányt választotta!

Betekints-völgy a sétánnyal és a sziklafallal
 Az út felfelé és tovább már olyan volt mintha egy igazi túrán lennénk és hát meglepett a döntése,hogy felfelé menjünk mert ugye szoknyában volt,nem éppen túrázáshoz öltözve.Persze nem ellenkeztem,szokták mondani összekötjük a kellemest a hasznossal.Felfelé ő ment elöl a szűk úton én utána.Csak néztem milyen szexi ahogy a szoknyában mássza a domboldalt.Hamarosan felértünk,de az út nem szélesedett viszont legalább már szinten haladt.Én meg hálás voltam a sorsnak,hogy nem izzadtszott meg a felfelé menet,égésnek véltem volna.

A Királynő egy másik helyen,de ezen
a túrán ugyanez a ruha volt rajta.
A kép minöségén szándékosan
rontottam.
Egy kellemes erdőben találtuk magunkat,persze jelzett turistajelzésű út nélkül.
Ketten az erdőben egy Királynővel...igy hát meg-meg álltunk itt-ott és nem éppen pihenni...Alighanem nézve a térképet a Gúlya dombon járhattunk,ezt ekkor még nem tudtam.Később a jövőben aztán már jelzett út is vezetett erre.Kiértünk egy lovarda féléhez.Az már nincs meg,hogy itt mit is csináltunk,de valószinüleg körbenéztünk.Az sincs már meg hogyan jutottunk vissza a városba,de valahogy sikerült mert egyszer csak ott voltunk,alighanem egy útat követhettünk ami oda vezethetett.Így aztán a túrázással egybekötött szexi séta véget ért.Nagy kár...

Az a bizonyos erdei szakasz
Az évek folyamán aztán ez a gyönyörü Királynőm is más útakra ment.Nem tudhatom,hogy él-e még emlékeiben ennek a sétának a történései,bevallom nekem sem mindig jutott eszembe,de most valahonnan előjött.Így tartoztam annyival az egésznek,hogy leírom,mint ahogy tettem azt a másik egykori Királynőm esetében is.

Hát Királynők jöttek-mentek,sajnos olyan sokáig nem maradtak.
Az emlék édes és maradandó,de csak a túra örök.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése