2017. április 3., hétfő

Elázás a Szalajka-völgyben

Mivel a közeli Tarnaleleszen nyaraltunk természetesnek tűnt,hogy nem fogjuk kihagyni a közeli Szalajka-völgyet és a híres Fátyol-vízesés felkeresését.Légvonalban nem lehettünk messzebb 12km-nél Szilvásváradtól,azonban autó nem lévén csak úgy tudtuk elérni,hogy busszal lementünk Egerbe,onnan pedig elvonatoztunk Szilvásváradra,így persze már 60km volt a táv...de ez nem szegte kedvünket.A nyaralás alatt sokfelé mentünk megnéztük a környék érdekességeit,látnivalóit,a negyedik napra terveztük be a Szalajka-völgyet.Halasztani nem tudtunk mert másnapra is volt programunk.Így aztán egy erősen felhős sok jóval nem kecsegtető reggelen vágtunk neki az útnak.Elöször ugye Egerbe.

Baljós árnyak a Bükk felett
Egerig nem is volt gond,felhős volt ugyan az ég,de nem esett.Egerben gyalog mentünk át a buszpályaudvartól a vasútállomásra és ahogy a kis piroska vonatunk elindult bizony elkezdett esni az eső.Nem mindennap jutok el erre a környékre,így eszembe sem jutott,hogy feladjuk,visszaforduljunk.Nem érdekel az sem ha bőrig ázunk,én a Fátyol-vízesést akarom biza látni.Gyönyörü tájakon ment át a vonat ám a rossz időjárás miatt ebből nem sokmindent láttunk.Megérkezve Szilvásváradra sem csökkent az eső mennyisége.Hamarosan a Szalajka-völgy felé fordultunk,ahol a parkolóban vagy mi volt az (már nem teljesen emlékszem) mindenféle bazár volt és hál isten nyitva is tartottak,az egyiknél tudtunk esőköpenyegeket venni.Így talán nem lesz annyira vészes az út.

Esik Szilvásváradon
Ha jól emlékszem a zöld jelzést követve mentünk enyhén felfelé a Szalajka-völgyben szakadó esőben.Öszintén szólva nekem eleinte a Szalajka-völgy csalódást okozott,messze nem volt olyan szép mint a leírásokban.A mecseki Óbányai-völgy kenterbe verné egy szépségversenyen.Persze lehet csak a szakadó eső miatt volt ez és talán a túlzott elvárásaimnak...ki tudja.Aztán elhaladtunk egy nagyobb tó mellett,talán ez volt a Pisztrángos alighanem.Jut eszembe ugye kisvasúttal is fellehet jönni,de a franc sem akart.Túrázni jöttem nem vonatozni.Emlékeim szerint jó darabig aszfaltozott betonúton jöttünk felfelé.

A tónál is esik még
Majd a zöld jelzés elágazott,jobbra ment a zöld3 jelzés pedig balra az ösemberbarlang irányába.Az eső még mindig szakadt és nem is kicsit...nem is volt arra rajtunk kivül senki...,de már itt is voltunk a Fátyol-vízesésnél.Ebben nem csalódtam,szép volt mint a képeken,a leírásokban.Áhitattal néztem,sajnos nem olyan sokáig,mert rendkivül zavaró volt már az eső.Úgy terveztük még idehaza,hogy felmegyünk majd egészen az ősember barlangig,de erről a tervünkröl letettünk aztán a szakadó esőben.Szóval a vízesés gyönyörü volt valóban,fájó szívvel ugyan,de nem volt mit tenni - visszafordultunk.Ki tudja mikor jutok el újra ide?

Nem javultak a körülmények a vízesésnél sem
Aki esetleg jobban benne van a túrázási témákban az észreveheti,hogy a Fátyol vízesés mennyire hasonlit a Mecsekben a Melegmányi-völgyben található Mésztufa-vízesésre.Mindkettő ugyanilyen lépcsős,talán a Fátyol jobban elnyúlik,de mintha testvérek lennének.Na,de mi meg ballagtunk lefelé.Esőköpeny ide vagy oda már zavaró módon eláztunk.Kellemetlen,kényelmetlen volt a mozgás a vízes göncökben.Ugyanarra jöttünk lefelé is mint fel.Így az esőre fogva a dolgot azt kell mondjam nem volt egy sikeres kirándulás,túra.Legalább azért elmondhatom,hogy jártam az ország leghíresebb vízesésénél is.

Eső után az erdő
Aztán leértünk oda a bazárokhoz és...egyszer csak elállt az eső!Hát mit is mondjak az idegbaj kerülgetett...így megszívtuk,azt mikor meg visszaérünk eláll...és nem csak,hogy elállt,de még a nap is kisütött...átkozodtam ám rendesen....de már nem mentünk vissza.El voltunk ázva,kellemetlen volt.Valahol leültünk kicsit száradni talán sikerült is,mert visszafelé Egerbe a vonaton már egy fokkal kellemesebb volt.Egerbe meg sétáltunk egy nagyot,persze az hagyján,hogy elötte nap is itt voltunk,mert akkor Eger volt a programunkban.A séta után pedig visszatértünk szállásunkra Tarnaleleszre.
Hát nem kis szívás volt,de legalább eljutottam ide is.Van amikor bekell válalni egy kis szopatósdit a cél érdekében.Ez a túra már jó régen volt amúgy és azóta sem tudtam visszatérni ide,talán még egyszer majd ez is összejön.
Talán ha 8km-et gyalogolhattunk...