2017. április 17., hétfő

Defekt Szalkszentmártonban

Biciklitúrára indultunk a Duna hozzánk képest túlpartjára Szalkszentmártonba.
Úgy készültünk menni ahogy szoktunk: végig a dunaújvárosi ipartelepen,majd át a Pentele-hídon,innen le Dunavecsére.Innen aztán Csabonyon át megyünk majd be Szalkszentmártonba,majd onnan ki a Dunához és ha ott megtaláljuk a töltést azon jövünk vissza a hídig.Ám ember tervez,isten végez... korábban már írtam,hogy bringatúráink nagy része balul sült el,nos ez egy ilyen túra volt.

A híd alatt,a híd alatt a Pentele-híd alatt...
A Pentele-hídig nem volt semmi problémánk,repültek a kerók.A városból az erdőket érintve jöttünk ki,majd az ipartelepen a bicikliúton,így e téren különösebb veszély nem leselkedett ránk.Sima utunk volt a hídig amelynek túloldalán tartottuk első pihenönket a híd alatt.Kajáltunk egyet és élveztük a híd alatti árnyékot,hisz kezdett igen meleg lenni.Ezután bementünk az utunkba eső Dunavecsére,részben a töltésen részben a város fő utcáján haladva.Itt megnéztük az érdekességeket,látnivalókat.
Meglepetésre elég sok látnivaló akadt a kisvárosban.

Dunavecsén a Trianon emlékműnél

Trianoni emlékműnél
Megnézve a város érdekességeit választhattunk a Szalkszentmártonba vezető utak közül,vagy megyünk a forgalmas 51-es főúton,vagy választjuk a biztonságos földútat ami az egykori Dunavecse-Szalkszentmárton vasútvonal mellett haladt.Ezzel csak az volt a baj,hogy lényegesen rosszabb minöségü volt mint a főút természetesen.De... itt volt a bakterház!Igen az a bizonyos bakterház az Indul a bakterházból.Ugyanis a film egyes jeleneteit itt forgatták.Ezt csak az itteniek elbeszéléséböl tudom,erre irányuló semmilyen leírást nem találtam soha sehol,igaz nem is nagyon kerestem.

A bakterházból ami megmaradt
Az állítólagos bakterház abszolúlt nem hasonlított a filmben látott bakterházra,de legyen: elhiszem néhány erre élő ismerösöm elbeszélését.Mondjuk a vasútvonal hasonlított arra ami a filmben volt,valóban itt szaladgálhatott egykor Regős Bendegúz... A földút nagyon száraz volt és kemény,de jól járható.Azért éreztem,hogy nem fog használni a bicikliknek.Reméltem azért nem ér baj minket,nem vagyok egy zseni bicikli szerelés terén.

Itt szaladgált Regős Bendegúz
Hamarosan elértük Szalkszentmártont az Alföldi falucskát,tetszetős utcáin tekertünk.Persze első utam itt a kocsmához vezetett.Meleg volt,úgy gondoltam egy sör nem fog megártani.Leparkoltuk,lezártuk a kerékpárokat a kocsma előtt és bementünk szomjunkat oltani.Gergő persze üditözött.Jó félórát pihenhettünk,aztán kiérve ért a kellemetlen meglepetés.Biciklim hátsó kereke lapos volt.Leengedték volna?Ugyan..voltak itt más bicajok is,miért pont az enyémet?Valószinü valami lassú defektet kaphattam...

Gergő arcán már a gondok Szalkszentmártonban
Nem igazán tudtam mi tévők legyünk,Dunaújváros innen 30km... én meg a biciklikhez nem igazán értek,meg szerszámom sincsen.Hát úgy döntöttünk elindulunk gyalog az 51-esen,útközben ha akad egy bezinkút ott majd probálunk segitséget kérni,legalábbis a felpumpálom a gumit azt hátha egy darabon eldöcögünk...azonban egész úton egy benzinkút sem akadt.

Azért egy fotót megeresztettük ha már itt jártunk
Hétköznap lévén az 51-es út elképesztően forgalmas volt és sehol egy járda,földút vagy ösvény az út mellett nem volt.Szemben a forgalommal az út szélén toltuk a kerékpárokat Dunavecse irányába.Félelmetes volt...és belegondolni is rossz volt milyen messze is van még Dunaújváros...Aztán úgy gondoltam,megeresztek egy telefont próbálok segitséget kérni.Ez sikerült is,így azzal a tudattal toltuk tovább a bicikliket,hogy hamarosan ide ér a segítség.

Forgalmas volt az 51-es (a kép illusztráció)
Dunavecséig mindenestre eljutottunk,ez sem volt így közel.Dunavecsén aztán megérkezett a segitség.A rossz kerékpárt az autóba raktuk,Gergő pedig beült és elvitték haza.Én meg a jó biciklivel hazatekertem.Hát így esett meg az egyik balul elsült túránk.Biciklitúrákkal nem voltunk valami szerencsések,idővel végleg fel is hagytunk velük és csak a gyalogtúrákra álltunk rá.Ez persze nem zárja ki egy esetleges jövőbeli biciklitúra lehetőségét.

Túránk útvonala,szagatottal az a rész ahol már toltuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése