2018. november 25., vasárnap

Cargodomb,Spotterdomb és társai (már ha vannak)

Már időtlen idök óta benne van a levegőben egy ötlet egy olyan túra lehetősége amely a Ferihegyi repülötért járná körbe szinte teljes egészében.Most úgy tűnik jövőre megvalósíthatjuk ezt a régi elhalt tervet amely valahol mindig is ott lapult az ötletláda mélyén a sarokban.Jártunk már Ferihegyen én többször is,ám körbe még sosem jártam.
Gergő fedezte fel a dolgot,én nem nagyon figyúztam ide,pedig sokszor csak úgy spontán bámulom a térképeket,új túraötletek után kutatva.Ez végig ott volt a szemem elött csak nem figyeltem rá.Lényeg,hogy Gergő észrevette és ő szólt egyszer oda nekem,hogy van ám a repülötér körül olyan kilátópont ahonnan nézhetjük a repülöket.Jó,gondoltam majd egyszer utána nézek,de mivel éppen nem a gép meg a térkép elött voltunk kezdett elfelejtödni a téma.Tegnap aztán újra leültem csak úgy a térkép elé és eszembe jutott amit Gergő fiam mondott,utána jártam hát.Amit találtam az megváltoztatta a még nem végleges jövő évi bakancslista terveinket...

A Cargodombról kitünöen lehet látni a felszálló repülöket
Mielött belevágnék leírom,hogy mind a Cargo mint a Spotterdombot így is meg úgy is írják.Van ahol egyben,van ahol külön.Az én térképem egybe írja őket így:Spotterdomb,máshol ahol keresgéltem már külön írták: Spotter domb.Hogy melyik a megfelelö rátok bízom,ki-ki döntse el saját maga.Szóval elöször a Spotterdombot fedeztem fel a térképen,Vecséshez közel.Elkezdtem nézegetni hogyan lehet ide eljutni,hát sok-sok féle lehetöség van erre.Ha tudom,hogy létezik ez a hely akkor amikor kb. egy éve Vecsésen voltunk meccstúrán egész biztos eljöttünk volna ide,de akkor még nem tudtam.Tehát sokféleképpen ellehet jutni ide,legegyszerübben Vecsésről vagy éppen Ferihegy 2-röl.
A Spotterdomb a repülötér déli részén van,azthiszem ott ahol a repülök szállnak le.Egy kiépitett kilátóhely padokkal.Amiket találtam róla fotókat mindegyiken meglehetösen sokan voltak,tehát elég népszerű lehet,hisz innen aztán szépen lehet fotózni a leszálló repülöket.
Persze megtetszett a dolog és már villant is az agyamban,hogy ide elkell jönni!De ha már ide eljövünk akkor megkell vizsgálni egy repülötért körbejáró túra lehetőségét is...

A Spotterdombról jól látni a leszálló repülöket
Ennek is utána jártam és végül is úgy tűnik a túra megvalósítható.Ekkor még azt gondoltam,hogy innen a Spotterdombtól indulhat majd a túra (ám később felfedeztem a Cargodombot,valószinű onnan fog,de erről majd később).A repülőteret körülölelik a (valószinűleg) földutak.Ha nem is mindig közvetlen a reptér mellett haladnak,mégis meglehetösen közel hozzá.Azok a területek ahova nem lehet bemenni úgy is elvannak kerítve.Úgy tűnt tehát minden adva van egy túrához.Nézegettem körbe az utakat amikor is a repülötér északi részén felfedeztem a Cargodombot.Utána jártam hát ennek is.

Népszerű helyek...
A Cargodombhoz még egyszerűbb odatalálni mint a Spotterdombhoz.Hisz elég lehet ha Szemeretelepnél leszállunk a vonatról,onnan szinte pár lépés.Így célszerűnek tűnik,hogy a majdani túrát innen indítsuk.A Cargodomb már nem igazán kialakitott kilátóhely,spontán a természet hozhatta létre olyannak amilyen.Innen kitünően lehet látni a felszálló repülöket,hisz ha jól speklizek akkor ez a felszálló pálya mellett található.Naná,hogy elkell ide jönnünk!Mindkét hely úgy tűnik népszerű,sokan jönnek ki nézni és fotózni a le és felszálló repülöket,így ha ide tervezünk túrát számolni kell vele,hogy nem leszünk egyedül.Még az is elöfordulhat,hogy hétköznap jövünk,talán jobbak az esélyek,hogy egyedül lehetünk..Szóval innen indulna túra és a repülöteret északi irányba kerülné meg.Persze a pontos útvonal tervet majd kikell dolgoznunk,mert annyira nem egyszerű azért a helyzet,hogy csak úgy nekivágjunk.

Ilyen a felszállás a Cargodombról nézve
A repülőtérnek aztán annak keleti oldalán haladna a túra.Itt van az,hogy hol közel,hol távolabb vezetne az út,persze lehetőség szerint majd próbálunk minél közelebb menni..maximum elzavarnak.Aztán dél felöl kerülnénk meg a leszállópályát,itt ha szerencsénk lesz a fejünk felett érkezhetnek majd a leszálló gépek.A déli megkerülés után juthatnánk el a Spotterdombhoz.Az,hogy a keleti oldalon vannak-e hasonló dombok azt nem tudom,de több helyen valószinüleg nyilik rálátás a repülötérre.A Spotterdombtól pedig elsétálnánk Ferihegy 2-re ahol megnéznénk a repülögép skanzet ahol már amúgy jártunk,de elég régen,Gergő még kicsi volt.Hát ennyi lenne a túra amely így kb.10km-es lenne,tehát nem egy megeröltető valami.

Ilyen a leszállás a Spotterdombról nézve
Hát mire mindennek utána jártam már megvolt a túraterv.Annyira izgalmasnak és hivogatónak tűnt,hogy elhatároztuk,hogy a reptéri túrát bevesszük a jövő évi bakancslistába!Tehát ez egy Bakancslistás túra lesz,ezt a stitulust pedig egy évben mindössze 12 túra érdemli ki.Úgy tűnik jelen állás szerint májusra fogjuk betenni ezt az izgalmasnak ígérkező kalandot.Persze a 2019-es Bakancslista véglegesitése majd a téli szünetben fog megtörténni,így változás még előfordulhat.
Mindenesetre a terv tehát megvan és annyira tetszik,hogy jövő évben egész biztosan eljövünk!

Frissités (2020.04.09.)
A túrát 2020 márciusában sikerült megvalósítani.
Ide kattíntva elolvasható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése