2021. április 24., szombat

Visszatérés az Erdei gépparkba

 Sokszor jártunk már itt.Egyedül is sokat mentem el itt,de Gergővel is jártunk erre a múltban.Voltak túráink amik itt vezettek át,vagy épp itt végződtek.Na és volt egy amiről akkor filmet is készítettünk.Ám ez pont arra az időszakra esett amikor olyan technikánk volt amivel borítékolható volt a kudarc.Nem is sikerült az akkori filmünk.Úgy terveztük,majd alkalom adtán visszatérünk,hiszen nincs éppen messze a géppark otthontól.Ha majd úgy nem lesz semmi,visszajövünk is megcsináljuk a filmet.De mindig volt valami (szerencsére) aztán amikor meg már nem volt semmi,akkor sajnos már Gergő sem volt.Ide meg akart a fene kijönni nélküle.Aztán mégiscsak agyalgattam rajta,hogy tartozom annyival (itt is) Gergőnek,hogy megcsinálom azt a filmet.Még akkor is ha az nem profi munka,csupán a saját hobbinknak hódolva készültek és készülnek ezek.Ebben az évben eddig majd minden hétvégére jutott valami túra,ám a mostanira nem.Így hát elővettem ezt a talonból és szombat délután elindultam az Erdei gépparkba amit Ipartörténeti skanzennek is hívnak az itteniek.

Ez még itt a "mi" erdőnk

Mivel mindössze kb.három kilométerre van a skanzen,tettem egy rövidke kitérőt.Itt a mellettünk lévő erdőbe elmentem megnézni azt a helyet ahová a volt kiskutyámat temettem el.Minden rendben volt szerencsére a nyughelyével.Senki nem is mondaná meg,hogy az ott egy kutyasír.Elég ha én tudom.Ezután átmenve az erdő ismert részein pár perc múltán elértem a helyi buszpályaudvarhoz.Lényegébe innen indult ez az aprócska túra.A buszpályaudvarról induló út ami déli irányba hagyja el a városközpontot ketté oszt egy erdőt.Ez így akkor máris két erdő.Mi itt annak vesszük.Két erdőnek.Én az úttól jobbra elhelyezkedő erdőbe mentem be.Ennek a déli végében található ez a bizonyos Erdei géppark.Hosszú-hosszú idő után ez volt az a túra amelyen újra egyedül voltam amúgy.De mivel itt voltam a városban ez nem osztott,nem szorzott.

Kivezető út a "mi erdőnkből"balra fel

Ez már a buszállomás melletti erdő

Az erdő a buszállomás mellett nagyjából 1km hosszú észak-dél és 200-250m széles kelet-nyugati irányban.Széltében felesleges bejárni.Mentem tehát délnek.Két út között lehet választani,mindkettő elvisz a parkhoz.Az egyik út enyhén kacskaringós a másik teljesen egyenes.Én az egyenest választottam.Valamiért szinte mindig azt választottuk akárhányszor voltunk erre.Úgy terveztem majd a kacskaringóson jövök visszafelé.Az erdő mindig híres volt arról,hogy akad benne szemét.De ami a buszpályaudvar mellett fogadott az felülmúlta a legvérmesebb reményeimet is.Emlékeimbe bevillant az utolsó sétánk Gergővel ami erre vezetett.Akkor a sok szemét miatt mérgelődtünk,pedig az semmi nem volt ehhez képest...Na mindegy mentem immár az egyenes úton előre dél felé.A park olyan 800 méternyire lehetett,legalábbis az eleje.Jelzett turistaútak itt nem futnak,de nem is kellett.Hazai pályán voltam.

Az egyenes út az erdőben

Az út egyharmadánál még volt egy nagy szemétkupac,aztán fokozatosan javult a helyzet.Az idő teljesen jó volt.Kicsit sajnáltam,hogy ma nem vágtunk bele egy komolyabb túrába.Április utolsó szombatja volt.Ilyenkor Gergővel a Mecsekben szoktunk lenni a tízes években...Ma lehet a leglátványosabb a medvehagyma virágzás a Zengőn... Na ezek a gondolatok cikáztak az agyamba miközben jött az a szokásos simi...Gergő lelke tehát ismét velem volt és fogta mire gondolok...Lassan,kényelmes tempóban aztán elértem a gépparkhoz.A park lényegében még az erdő területén található.Benyúlik az erdő déli részébe kb.száz méterre.A kancskaringós és az egyenes utakon kivül bejön ide még egy út a déli végről.Mindhárom út mentén kivannak állítva a gépek.Végig lehet őker járni és megnézni.Természetesen a skanzen látogatása ingyenes.

Elértem a skanzent

Persze óvatosan kell itt a skanzen szót használnunk.Hiszen bár annak készült,de azért nem ennyire idilliek itt az állapotok.Igaz ott a másik véglet is.Néhány szavahihető hírportál (24.hu,Origó stb.) és pár blog alaposan lehúzta ezt a helyet.Na azért annyira rossznak sem rossz a helyzet.Tény,hogy nem skanzen igazából,de a gépek kint vannak az út mentén,azok környéke megvan tisztitva.Ezek a szavahihető portálok és blogok emberi ürülékről is írtak a gépeknél.Ezt megkell cáfolnom,semmi ilyesmiről nincs szó.Szemét is csak egy gép mögött volt.Szóval nem rózsás a helyzet,de nem is reménytelenül rossz.Végigjártam és megnéztem a gépeket,közben csináltam a filmet is,meg fotózgattam.Szerencsére nem járt erre senki így ezt nyugodtan tehettem,nem zavart meg semmi.

A skanzen gépei

Szelfi

Lényegében mindent rendben találtam.Azaz majdnem mindent.Mert...úgy emlékeztem több gép van kiállítva.Mintha három-négy hiányzott volna.Persze lehet csak én emlékeztem rosszul,a fene sem tudja már.Elsősorban a kacskaringós út mentén volt hiányérzetem.A többi gép ott állt ahol az elmúlt 32 évben is.Jó lenne felfuttatni ezt a helyet és még néhány gépet kihelyezni,a gépek mellé meg valami tájékoztató táblákat elhelyezni,hogy mit is látunk tulajdonképpen.Aztán megfelelően rendben tartani.Valószinűleg akadna a parknak látogatója bőven.Így bár ha nagyjából rendben volt a park,azért kicsit érezni lehetett a lepusztulóban érzést is.Persze jó volt visszatérni,hiszen kellemes emlékeim vannak innen is.

Jó lenne tudni melyik,milyen gép,mire használták...

...elkéne a gépek mellé valami tájékoztatás

Más már nem nagyon volt hátra miután végigjártam a skanzent,mint az,hogy elinduljak visszafelé a buszpályaudvar irányába.Most akkor tehát már az enyhén kacskaringós úton mentem.Az ébredező tavaszban szép volt még ez az erdő is.Egy ponton mintha medvehagymákat véltem volna látni,de ezek itt mintha már elvirágoztak volna és nem volt sok.Tán egy tucatnyi.Ezenkivül különösebb látnivaló erre nem akadt.Viszont jóval tisztább volt erre minden mint az egyenes úton!Hamar letudtam azt a pár száz métert és elértem a buszállomáshoz.Mivel nem jöttem messze,nem vettem fel túracipőt.Ezt ekkor már bántam,mert az egyszerű utcai cipőben fájni kezdett a lábam.Így az állomásról aztán helyijáratos busszal jöttem haza.

Az út belevisz a buszállomásba

Különösebben természetesen nem hozott lázba ez a rövidke túra,de kellett a lelkemnek,hogy letudjam Gergőnek a filmmel kapcsolatos adóságom.Meg hát mivel nem mentünk sehova most ez a kis kimozdulás is jólesett.Valóban nem volt egy nagy táv.Mindennel együtt jó ha hat kilométert gyalogoltam.Most nagyon azt sem bántam,hogy egyedül voltam,most kellett ez is.Valamennyire még tán jól is éreztem magam.Azért remélem rövidesen visszatérünk a szokásos túrázásainkhoz.Az erdei parknál nyilván fogok még járni,de ide különösebb túrát többé már nem tervezek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése