2021. április 20., kedd

A bűvös körhinta

 A bűvös körhinta volt az első film amelyre elvittem Gergőt moziba,valamikor a kétezres évek első évtizedének közepe táján.A film mesefilm volt,Gergő nagyon is élvezte és bevallom engem is magával ragadott.Az évek múltával aztán dvd-n is sikerült beszerezni és időnként szívesen ültünk le megnézni a filmet.Amikor Gergő elment és a hátrahagyott cuccait kellett rendezgetni,ugye sokmindent odaadtam másoknak,olyanoknak aki valamilyen hasznát vehették egy-egy tárgynak.Természetesen sok-sok mindent meg is hagytam.A bűvös körhinta dvd is megmaradt és betettem az én dvd-im közé a polcra.Azóta viszont nem vettem elő,nem néztem meg azóta a filmet,de most ahogy írok róla szinte kedvet kaptam hozzá.Elképzelhető,hogy a napokban megnézem majd valamikor.Ám ezzel ez a sztori most kivonul a történetünkből.Csupán a címet vettem kölcsön a nagyszerű filmből.Mert az én mostani történetem egy másik körhintáról szól.

A mi bűvös körhintánkról.

A büvős körhinta

A mi bűvös körhintánk egy mezőföldi faluban egy játszótéren áll.Besnyőn.Lényegébe egy teljesen jelentéktelen játék az amúgy egész jó kis játszótéren.Kicsike és jellemzően piros és kék színű.Nem lánchinta.Bele lehet ülni és közepén egy kormány jellegű kerékkel lehet beínditani a mozgást és így kezd el repülni a hinta köbe-körbe.Legutóbbi túránk vége felé érintettük a játszóteret.Ugye az útvonal 95%-ban megegyezett azzal a túrával amit négy évvel korábban Gergővel is megcsináltunk.Most is a nyomában jártam.Ugye korábban (akár három bejegyzéssel is korábban) írtam,hogy mindig jóleső érzéssel tölt el,ha szó szerint Gergő nyomában járhatok.Ám ez a túra belül különösen érzelmesre sikerült.Zolika aktuális túratársam ugyan semmit nem vett észre belőle,de az én szívem belül szépen fokozatosan kezdett megszakadni.Az érzelem hullám a körhintánál érte el csúcspontját.

A mi bűvös körhintánk...

A túra folyamán végig eszembe volt Gergő,hiszen vele jártam itt utoljára.A körhintához érve azonban szinte szó szerint megszakadt a szívem...Felvillantak az emlékek.Amikor Gergővel ideértünk a játszótérre,hiába az én akkor 17 éves fiam,bizony nekiállt mindent kipróbálni,de semmi sem ragadtatta el annyira mint a kis ócska körhinta.Beleült és eszeveszetten elkezdte magát körbe hintáztatni.Közben észvesztően vigyorgott.Nagyon élvezte.Én már a látványtól elszédültem,de Gergő állta a sarat.Csak nevetett és nevetett egyfolytában.Én meg vele nevettem.Kiszállva ugyan kicsit szédelgett a körkörös hintázástól,de még mindig nevetett.Bele telt kis időbe amíg folytatni tudtuk a túrát.Mindez belémvillant ahogyan most a körhintához értem.Közben szépen lassan azon kaptam magam,hogy elpigyergek,könnyek jönnek ki a szememből...

Gergő akkor...

Éreztem,hogy megszakad a szívem.Ekkor érkezett egy olyan dolog amit én csak túlvilági simogatásnak hívok.Ezt is leírtam már korábban,hogy és miért.Most nem részletezem.A lényeg,hogy miközben megszakadt a szívem Gergő lelke jelzett,vigasztalt és tudatta,hogy most is ott van velem.Nagyon jólesett és megnyugtatott.Nyugtató,szeretettel teli érzés "jött át",tehát már csak ezért is nem lehet,hogy nem így volt...Én meg Gergő elmékének adózva fogtam magam és beleültem az ötödik ix után is a körhintába.Épp,hogy belefértem,de elindítottam én is most körbe-körbe a hintát.Persze nem olyan sebességgel mint négy évvel korábban Gergő.Ám tudtam,hogy ő most is ott ül mellettem.Kicsit elszégyelltem magam,hogy akkor négy éve nem ültem be mellé.Ez a kis mozgás is elég volt hozzá,hogy én elszédüljek.Közben megérkezett Zolika akiből ömlött a szó,így tovatűnt a varázs.De nagyon jó volt,ahogy éreztem azt a simogatást....

Én most...

Nehéz szívvel jöttem el a szép emlékeket őrző parkból.Furcsának tűnt,hogy a jelentéktelen kis körhinta mekkora hatással volt rám.A szívem ugyan valóban megszakadás körüli állapotban volt,de az,hogy újabb jelzés jött Gergőtől odaátról,az mindent vitt.A kis körhinta így vált felbecsülhetetlen emlékké túrázásaim történetében.Nagyon remélem,hogy még sokáig ott fog állni abban a parkban.Nem teszik tönkre,nem rongálják meg,nem fog rajta az idő.Négy év telt el és semmit sem változott,egy kopás vagy valami sem volt rajta.Talán ez sem véletlen...Hát ez a mi bűvös körhinták és a története ami ide fűz.

Remélem nem fog rajta az idő...

A Három falu túrája újra c. filmemben látható ha nem is a teljes jelenet 36.36' perctől.A videót most külön nem rakom ki,kettővel ezelőtti bejegyzésem végén megtalálható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése