2017. június 13., kedd

Barna-kő

Folytatva a Mecseki népmondák sorozatomat a júniusi részben a a Kelet-Mecsekben 
a Sín-gödör bejáratával szemben található sziklatömbről írok melynek neve:Barna-kő.

(Sajnos én még itt nem jártam,vagyis mentem el itt végül is,de akkor még nem tudtam,hogy itt van a Barna-kő is,így magáról a kőről nekem képem nincsen,a netről veszek kölcsön párat,a képek forrását a kép alá odaírom,ha esetleg a tulajdonosnak mégis kifogása van ezzel kapcsolatban,jelezze és leveszem a képet.)

A Barna-kő tetejéről a világ
(kép: azutakesen.blogspot.hu)
A Sín-gödör bejáratával szemben, a Zobák - magyaregregyi műút nyugati felén hatalmas sziklatömb áll. Régi neve Sátor-kő. A monda szerint a XVIII. sz.-i rácdúlás idején a Sátor-kőnél a falusiak lesben állva kövekkel agyondobálták a fosztogatni akarókat. Azért nevezték Sátor-kőnek, mert egy szobának berendezett nagy üreg volt a belsejében, amelyben a Pécs környéki Hatos betyár tanyázott. Gárdonyi Géza Egri csillagok című regényében e szikla tetejéről figyelte Gábor pap és Bornemissza Gergely a török szultán seregének elvonulását. 

A Barna-kő (kép:farnez)
Egy másik néphit szerint ez a szellemek tanyája volt, akik a barlang mélyén aranyat kalapáltak. Éjszaka dolgoztak és a faluba is belehallatszott a félelmetes csattogás. A szellemeket betyárok váltották fel, akik a közelben dolgozó vagy arra tévedt leányokat elrabolták, összeházasodtak velük. Ivadékaikból népesedett be Magyaregregy.

A Barna-kő barlangja,jelenleg nem látogatható
(kép:geocaching.hu)
Hát ez a Barna-kő legendája,ha legközelebb eljutok erre természetesen jobban szemügyre veszem a híres sziklatömböt én is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése