2019. február 4., hétfő

Kész a kilátó

Elkészült az új dunaújvárosi kilátó a helyi felső dunaparton.Többször is foglalkoztam vele e blog keretein belül az elmúlt másfél évben,eredetileg 2018 májusában kellett volna átadni.
Szegény Gergőkémet is nagyon érdekelte a dolog,heti szinten kijárkáltunk legalább egyszer megnézni,hogy halad az épitkezés,ám sokáig semmi nem történt,még egyetlen egy kapavágás sem.Gergővel utoljára elmúlt év december 9.-én jártunk erre,akkor már dolgoztak a tereprendezésen.Aztán Gergő 11-én elhunyt... a kilátó építése pedig az ezt követő napokon kezdödött el igazán.Látványosan nőtt ki a földből az új építmény,amely most február elejére lényegében teljesen kész lett.A hivatalos átadás még nem történt meg,hogy ez mikor fog megtörténni arról nincs információm.
Ma arra jártam és az erős szélben szemügyre vettem az építményt.Kimentem rá,a szélben imbolygást lehetett érezni.Remélhetöleg nyugis időben amikor majd tucatnyi ember fog itt nézelödni,ez nem lesz tapasztalható.

Hát készen van,majd egy év késéssel...

Végül is tetszett

Akár le is ülhetünk

A kilátónk
Átadás után majd ha már jó idő is lesz,részletesen lefogok fotózni mindent és terveim szerint egy videót is fogok majd késziteni,fentről és lentről is.Sajnos Gergő nem érhette meg az elkészültét,de bízom benne,hogy odafentről azért látja és tud róla...Nagyon várta,hogy elkészüljön.Mint korábban írtam róla,a kilátó megvalósulása lényegében felesleges volt,hiszen a felső dunaparti sétányról ugyanez a kilátás lényegében élvezhető.De az ötvenes vagy tán még a hatvanas években is létezett nálunk kilátó,így lényegében a hagyományok folytatódtak.
Egy-két kép a kilátásról is:

Kilátás észak felé

Kilátás keletre

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése