2017. november 27., hétfő

Őszi értékelő / összefoglaló

Lassan végleg elköszön az ősz,bár tudom a csillagászati tél az december 21-én kezdödik csak,én mégis úgy tekintem,hogy a tél kezdetete az december 1.Megtartom a mostanra már szokásossá vált évszak értékelömet és ebből hagyományt kívánok tenni.Minden évszak végén visszatekintek rá,mi is történt,merre jártunk.Az ősz most sem okozott csalódást.Egészen elképesztően csodálatosan szép volt,főleg a szeptember végétől,november közepéig tartó időszak.Minden valószinűség szerint ez a természet legeslegszebb időszaka.

Többször írtam már,hogy ez az évünk elmarad a tavalyitól,nem sikerül annyi túrát csinálnunk mint az elöző évben,nem jutunk el annyi helyre mint tavaly.
Ez most azt is jelenheti,hogy valóban gyengébb az idei évünk,vagy azt,hogy a tavalyi volt az átlagosnál jobb.Persze azért nem maradtunk kalandok nélkül.

Meccs Iváncsán
Az őszt egy meccstúrával inditottuk,Iváncsára kisértük el csapatunkat.A kiruccanás jól sikerült,jól éreztük magunkat a helyenként szakadó eső ellenére is.Egyetlen bibi volt csak:kikaptunk...Persze nem is reméltük akkor,hogy egy csodás őszi foci idény vár ránk amelynek a végén az első helyen kötünk ki.(lásd elöző bejegyzésem).

Ezután egy héttel következett a nagy bakancslistás túránk,az amelyet augusztusra terveztünk eredetileg.A Mecsekbe mentünk ahol az eddig még nem látott Nagy-Mély-völgyet fedeztük fel.Pazar túra volt egy eszméletlen jó időben.Ráadásul rendkivül látványos is volt.A völgyön kivül is érintettünk sok érdekes helyet.Nagyon jó volt!

Gergő a Mecsekben,a Kantavárhoz kapaszkodik
Rá egy hétre következett a szokásos Tökfesztivál Rácalmáson.Ez minden év szeptemberének utolsó vagy utolsó előtti hétvégéjén van.Rendszerint ide túrázva szoktunk kijönni és az esetek többségében esik az eső.Ez így volt most is.Elég komoly eső kapott el túra közben,de így is pazar volt a természet az ártéri erdőben.Örültem,hogy ilyen körülmények között is láthatom,hogy mit mutat magából.Nem okozott csalódást.Ellenben csalódásként éltük meg,hogy az ártéri erdőt sok helyen kivágták...
Maga a Tökfesztivál csalódást okozott.Évről évre úgy vagyunk vele,hogy gyengébb mint a tavalyi,idén is ezt gondoltuk.

A Tökfesztiváli túra kezdetén
Októberben egy régi tervünket valósitottuk meg elöször egy környékbeli túra keretében.Beloianniszból a magyarországi görög faluból túráztunk el Ercsibe a Mezöföld észak-keleti részén.Bár kicsit borongós volt az idő a természet már a csodás őszi formáját hozta.A túra nem volt  egy vészes távolságú,viszont kellemetlenül érintett minket,hogy a fele távon betonúton kellett menni egy mezöföldi töltésen.Ercsi kellemes meglepetés volt,szép kis városra leltünk benne.

Jelzett út Beloiannisz után
Rá egy hétre elövettünk egy ugymondd tartalék túrát amelytől totál semmit sem vártunk,sem kalandban,sem látnivalókban.Éppen csak arra volt jó ez a túra -gondoltuk- ,hogy kissé hiánypotló legyen.Aztán talán az év egyik legjobb túrája kerekedett belőle.Nagyvenyimről mentünk át Perkátára,egy szinte 90%-ban tök egyenes úton.Nem ígért sok izgalmat a túra.Aztán a csodás őszi időben fokról fokra kezdett klasszá válni az egész.Egyszer csak azon kaptuk magunkat,hogy egy szezációsan jó túrán vagyunk.Volt itt minden:szexelő tehenek,börtön és az az melletti erdei temető,egy egészen fantasztikus erdő egy hatalmas rét Velencei-hegységi rálátással és egy csodás település:Perkáta egy fantasztikus kastéllyal.Szóval egy nem remélt,ám egészen káprázatos túra volt ez!

Erdő Perkáta határában
Az október 20.-a utáni első hétvégéről tudtuk,hogy ez a legszebb az évben.Ezeken a napokon a legszebb a természet.Tudtuk,hogy a Rácalmási-sziget ilyenkor a legszebb.
Kimentünk hát és nem csalódtunk.A sziget és az ősz hozta azt ami a legszebb a természetben.Fantasztikus őszi színjáték zajlott a szigeten.Bejártuk kicsit az északi részt,az északi végére is eljutottunk végre,nagyon szép volt.

Időközben sajnos úgy alakultak a dolgaink,hogy az októberre tervezett nagy bakancslistás túránkat a Pilis-tetőre törölnünk kellett.Ez kicsit elvette a kedvünket.

Rácalmási-sziget
November eleje is nagyon szép volt,itt-ott ugyan lezajlott már az őszi finálé,máshol még javában tartott az őszi színjáték.November elejére kicsit lebetegedtünk,de aztán amikor már nem bírtunk magunkkal lementünk a Szalki-sziget és az Ártéri erdő közötti területet felfedezni.Egy helyi túra keretében.A túra eleinte nagyon szép volt,itt is beértünk egy ártéri erdőbe,amely elkezdett járhatatlanná válni,majd vízessé és mocsarassá.Út nem volt az erdőben.A kellemes túra bedurvult és ha gyakorlatilag nem itthon vagyunk,akkor lehet eltévedünk.Így sem volt ebből a járhatatlan,mocsaras erdőből kitalálni.El is fáradtunk.

Békésnek induló túra amely aztán bedurvult...
Következett a novemberi nagy túra amely hál isten nem maradt el.A Visegrádi-hegységi Holdvilág-árokba mentünk.Nem volt rossz idő,de a szél fújt néhol erősen és a túra elejét leszámítva el is borúlt.A helyek ahol voltunk szépek és izgalmasak voltak.A Holdvilág-árok gyönyörü volt!Később egy volt légvédelmi támaszponton is körülnéztünk,majd megmásztuk a Bölcsö-hegyet.Lefelé Pomázra meg csodás tájak,hegyek,völgyek kísérték túránkat.Klassz volt ez is,jól éreztük magunkat!

A Holdvilág-árok
Na és ha már egy meccstúrával nyitottuk az őszt,azzal is fejeztük be.Vecsésre kisértük el a csapatunkat,már az út is kalandos volt.A Nyugati pályaudvaron pl. egy háborús film forgatásába botlottunk.Aztán Vecsésen megnéztük a meccset,ahol gyöztünk és ekkor léptünk fel az első helyre.A meccs után még sétáltunk kicsit a településen.Amennyit láttunk belőle az nem okozott csalódást.Szép helyeket és utcákat érintettünk.

Hösök ligete Vecsésen
Hát ennyi volt az ősz.Összeségében azt kell mondjam jó volt,ha minden nem is,de sokminden tervünk valóra vált,hisz meccstúrákkal együtt kilenc kirándulás volt.Ez nem olyan rossz mégha lehetett volna jobb is.Ha azt veszem a tavalyi őszön sem voltunk több helyen.
Következik a tél.Egy biztos:meccstúra nem lesz,hisz a szezon márciusig szünetel.
Sok tervünk van télire is,sok-sok mindentől függ ebből mennyi valósul meg.Kilenc kirándulásban nem reménykedek.Hattal viszont (havi kettő) már elégedett leszek!