2017. március 15., szerda

Túra Pécsváradra

Gyönyörű időben érkeztünk meg mecseki túráink egyik fő kiindulópontjára a Baranya megyei Mecseknádasdra.Ugyanazzal a két csajszival jöttem erre a túrára akikkel a szálkai első túrán is voltunk.Egyiküknek ahogy Mecseknádasdon lelépett a buszról,rögtön megérkezett havi rendszerességgel jelentkező piros szinű barátja (...) így egészségügyi szünettel kezdtük túránkat.Terv szerint egy 18km körüli túrát akartunk tenni úgy,hogy Mecseknádasdon ráállunk a piros jelzésre ami felvisz a Kappanvasszer nevezetű részhez,majd aztán elhagyva a pirosat leereszkedünk Óbányára.Végig megyünk az Óbányai-völgyön,Kisújbányán pedig a kék négyzetre fordulunk,megmásszuk a Somos-hegyet,onnan le a Réka-völgybe amit keresztezünk.Majd a Zengő árnyékában érjük el Pécsváradot.A kezdeti kellemetlenség után tehát nekivágtunk.

Start Mecseknádasdról
Mecseknádasd dél-nyugati végénél indult felfelé az út a hegyre,360 méter körüli magasságra mentünk fel,nem volt különösebben nehéz vagy meredek.A Puszta-hegyen jártunk majd következett a Kappenvasszer nevű rész ami ha jól tudom az itteni erdőnek a neve igazából.Az út nagyon szép volt,több helyről is fantasztikus kilátás nyilt Óbánya és az Óbányai-völgy felé és a Mecsek erre húzodó vonulatára.Ez a rész tartott olyan 2-2,5 km-en át.Majd megkezdtük az ereszkedést a völgyben fekvő csodás Óbányára.

Kiérve Mecseknádasdról

Alakuló kilátások

Sokadszorra Óbányán
Óbányán már sokadszorra jártam,imádom ezt a helyet.A festői falucskának a völgyben mindössze egy utcája van,az vezet végig a településen ami aztán bevisz az Óbányai-völgybe és ez már maga a kék jelzés.Ekkori itt jártunkkor még nem volt elkeritve a Pisztrángos-tó sem,igy szabadabban lehetett ott is mozogni.Maga a település pedig hozta a szokásos színvonalát,béke,nyugalom...és ekkor alig-alig is jártak erre.A völgy is nyugis volt,sokadszorra csodáltam meg a Ferde-vízesést,a Csepegő-sziklát és a többi zubogót.Ez a völgy mindig feltölt,érdemes lenne ide mindig eljönni ha az ember maga alatt van,mert itt valóban feltöltödik!A csajok bírták a túrát,jó hát istenem a patakon itt-ott átugorva néha szerencsétlenkedtek egy sort,de tényleg jól bírták.Mondjuk eddig a terep sem volt nehéz.

Csodálatos Óbánya

A feltöltést adó Óbányai-völgy
A völgyben az esőbeállós résznél pihentünk,majd hamarosan elértük Kisújbányát.Nem mentünk be a településre,hisz a mi utunk már az elejénél dél felé fordult és ez már a kék négyzet jelzés volt.Csodálatos zöld réten találtuk magunkat.Sokminden megfordult itt a fejembe,hisz elvégre két nővel voltam... na de mentünk aztán tovább,következett az út legnehezebb szakasza.Megkellett mászni  az 520 méter magas Somos-hegyet.Végül is ha egyszer-egyszer fújtatva is a meredekebbre váltó úton,de elég jól haladva sikerült is elérni a csúcsot,ahonnan semmiféle kilátás nem volt,mert egy erdőben voltunk.Megkezdtük ereszkedésünket a Réka-völgybe.

Réka-völgy
A Réka-völgyet éppen csak kereszteztük,de pont a Réka-kunyhónál ahol forrás is volt meg asztalkák,padocskák,csodás erdei környezet is.Igy tartottunk itt egy óriási pihenőt kajálással egybekötve.Vendégmarasztaló hely volt,kicsit idézte számomra a Kunyhó elötti részt.A Nyárádi kunyhóról beszélek,amiről volt már szó a blogomban,ami mecseki túráim főhadiszállása volt ugymondd... Szóval aztán folytattuk a túrát ismét emelkedő következett,de nem annyira vészes mint amilyen a Somos-hegy elötti szakasz volt.
Majd kiértünk egy erdő gazdasági útra amely már betonút volt (ezeket nem szeretem).A Komlós-völgy és a Zengő árnyékában értünk be aztán Pécsváradra.

A Zengő árnyékában
A településen bementünk megnézni a várat ami tetszett nekünk,majd a központban sétálgattunk a busz indulásáig volt némi időnk még,de már kezdtünk fáradni is.
Hát nagyjából 18km-es volt a túra,különösebben nem volt nehéz,talán a Somos megmászása volt egy kicsit nehéz.Jól bírtuk,de aztán a buszon hazafele kellemeset aludtunk.Remek túra volt,jól megválasztott útvonallal,hiszen csodás helyeken,tájakon vezetett keresztül!