2017. március 26., vasárnap

Hányinger-völgy

Sajnos ilyen is van és cseppet sem vagyok rá büszke,hiszen a völgy amiről most írok itt van az otthonomtól 250-300 méternyire.Igazából szép természeti környezet az egész,legalábbis az lehetne ha vigyázna rá az ember.Ám nem vigyáz,de nem elég az,hogy nem vigyáz,hanem egyenesen pusztitja ezt a völgyet.Ki tudja,a völgy hű tükörképe az ittenieknek?Ami tény a völgy dél-nyugati - nyugati dombja felett van a helyi nyocker városrész és ez alighanem hozzájárul a völgy állapotához.Nem lehet azonban mindent a helyi kisebbség számlájára írni,hisz én magam is láttam már a völgyben italózó,bulizó fiatalokat,itt tanyát vert hajléktalanokat is.

Kádár-völgy ami szép lehetene ha vigyázna rá az ember...
A völgy ami Kádár-völgy névre hallgat amúgy Dunaújváros szívében található,nagyjából észak-dél irányú.Olyan 500 méternyi hosszúságú lehet,a szélessége meg talán 80-100 méter.A rendszerváltásig nagyjából rendben volt.Aztán évekkel később a völgy középső részén egy lovarda létesült ami ugyan járt némi szagokkal,de ez időtájt is mondhatni rendbe volt a völgy.A lovardát aztán felszámolták 2008 körül és a völgy innentől kezdve kezdett elszemetesedni.A csodás természeti környezetet ma már nem lehet élvezni a völgyben egyre nagyobb mértékeket öltő szemét miatt.

A völgy szebbik arca
Sokáig én sem törödtem ezzel az egésszel,láttam ugyan,hogy a völgy egyre inkább elszemetesedik,de nem érdekelt úgy a dolog,bár szúrta a szemem.Tavaly aztán már mikor elkezdtem csinálni ezeket a nagyon amatör túrázos videókat,gondoltam úgy,hogy a völgyről is kellene egy jó videót csinálni,bemutatni és ezzel ide csalogatni az embereket.Neki is láttam az egésznek,aztán ahogy elkezdtem csinálni a videót és haladtam a völgyben egyre.inkább kezdett kiakasztani a dolog.Nem lehetett 10 métert sem haladni úgy,hogy az ember ne valami szemétbe botoljon...így az ide csalogató videóból egy kiakadás szerű videó lett.Mielött tovább mennénk,szerintem nézzünk,nézzetek bele.


Nem kicsit bosszantott fel a dolog.Aztán úgy tünt ez a városban rajtam kivül senkit nem is érdekel,így hagytam a francba az egészet én is.A völgybe egyre kevesebbet jártam már.Majd idén lassan-lassan elkezdtek foglalkozni a problémával a dunaújvárosi facebook oldalak-csoportok.Másoknak is kezdett végre szemetszúrni a dolog.Itt-ott megosztottak egy-egy képet is róla,áma kommentekben lehetett olvasni,hogy ha ki is takaritják a völgyet az 2-3 nap múlva ugyanolyan szemetes lesz mint a takarítás előtt...
Aztán most gondoltam rá,hogy lemegyek és megnézem mi a helyzet.
Hát lehet nem kellett volna...

A fűzfa alatt sajnos már rengeteg a szemét
Leérve a völgybe már az első asztalkánál,padoknál szemetet találtam.Itt szoktam látni néha fiatalokat és nyóckereseket is,nem nehéz kitalálni kik dobják itt el a szemetjüket...Beljebb haladva a völgyön a második asztalkánál is ugyanez volt a helyzet,sőt ha lehet kicsivel még durvább.A völgy középső része ahol egykor a lovarda volt most nagyjából rendben volt.Tovább haladva az a rész ahol a legtöbb asztalka,padocska van meglepetésemre az a rész is rendben volt.Tavaly itt rengeteg volt a szemét.Na de mentem tovább a völgy egyetlen fűzfájánál is volt egy asztal padokkal.Itt szoktak lenni a legnagyobb ivászatok a fiatalok részéről és hát bizony itt rengeteg is volt újra a szemét.
Bementem aztán a völgy északi részén található erdőbe.Itt egy körsétát lehet tenni,hát körbe is mentem.

Az erdőben,eleinte oké minden
Az erdő közepén volt tavaly a legtöbb szemét és ez most is így volt...itt volt valaha egy tűzrakó hely padokkal - asztalokkal.Ebből nem sok maradt,de egy pad és egy asztal igen.
Itt már főleg a hajléktalanok szokták az idejüket tölteni és persze a fiatalság is leszok találni ide.Amit hagynak maguk után az nem tűr nyomdafestéket...Sosem tudom megérteni egyes emberenek miért haladja meg az a képességeit,hogy a szemetjüket elviszik a legközelebbi kukához?Persze mindez őket minösiti,csak a normálisabbja szív miatta.Udoritó volt most is a völgynek ez a szakasza.A völgy végére érve egy vashíd vezet át a patakon,ez húsz éve áll itt,eddig teljesen rendben volt vele minden.Most viszont a leeséstől védő korlátnál elengette a hegesztés (vagy rúgdosták,tolták stb. a vandálok?) így a fél korlát szinte a levegőben lógott,enyhén baleset veszélyes szituációt okozva.Na de visszafelé vettem az irányt az erdő feletti úton ami a domboldal fele magasságában haladt.

Itt talán már nem oly jó leülni
Ez a rész is kellemes lehetne ha nem lenne szemetes...amit itt láttam az meghaladta a képzelő erőmet.Valami agyament eltolt ide egy bevásárlókocsit,azt belökte az árokba és az azóta is itt van,aztán nem sokkal mellé tettek egy szemetes kosarat is... Nem tudom meddig képes még süllyedni az emberiség...azon agyalgattam ezt vajon ki tehette ide?Ezt már aligha a nyóckeresek,ilyesmi már nem érdekli őket.Hát akkor néhány suhanc hülyegyerek?A beszívott beitalozott fiatalság?A hajléktalanok?Óriási poénnak vélte gondolom,hát én meg azt mondom száradjon le a keze.Na de nem volt még vége a dolgoknak,jött még egy ennél is durvább dolog...

Bevásárlókocsi a természet lágy ölén..

...mi sem természetesebb
 Tovább haladva az úton néhány méter után fellehetett látni az egész domboldalra,ezen a helyen nem takarták fák.Aztán amit ott feljebb láttam,azt már tényleg nem tudtam hova rakni.A domb felső részén egy szép bokornál egy kanapé(!) vigyorgott az emberre.Na az az ember aki ezt ide rakta annak már tényleg a jó büdös kurva anyját!Hát,hogy lehetnek már ennyire agyamentek az emberek?Ennyire nem tudta hova rakni a feleslegessé vált kanapét?Vagy csak kihozta a természet lágy ölére,hogy majd itt pihenget rajta?Hát nagy az isten állatkertje...Mi mást is mondhatnék már erről?Az alighanem már teljesen átlépné a jóízlés határát.

Kanapé a domboldalon
Visszajöttünk az útra,az erdőből mielött még kiértünk találtunk egy szép nagy szemétdombot,ez már szinte szót sem érdemelt.Visszaértünk aztán a fűzfás részre.Szomorúan konstatáltam,hogy tavaly óta semmi sem változott,sőt ha lehet a helyzet még rosszabb.A völgy katasztrófális állapotban van.Pedig tényleg egy csodaszép természeti környezet van itt,a környéken lakók,de a város más részein élők is nyugodtan lejárhatnának ide kellemes sétákat tenni ezen a szép helyen.Ehelyett a hányinger kerülgeti az embert ha végigmegy a völgyön.Ritka undoritó helyet csináltak belőle.
De ez az egész az ittenieket minösiti.
Ilyenkor szégyenlem,hogy itteni vagyok...

Kádár-völgyi erdő
Így tehát továbbra sem tudtam olyan filmet csinálni ami idecsalogathatja az embereket ami arról szólhatna,hogy van Dunaújvárosban egy völgy amit érdemes felkeresni.
Így a mostani filmem a most leírt állapotokat mutatja be.
Na és a durvább képeket akkor még fel sem tettem ide...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése