2023. február 27., hétfő

Egy kissé szopatós volt - Téli összefoglaló

Szépen lassan elérkezik a tél vége,ideje a szokásos évszak összefoglalást megejteni.Mi február 28-al zárjuk a téli szezont és március 1-el kezdjük a tavaszit,már csak a könnyebb érthetőség kedvéért is.Nos a tél nagyon klassz túrákat hozott,de ugyanakkor alaposan meg is szivatott minket.Sokszor nem tudtunk nekivágni a túráknak az időjárás miatt,akkor amikor tudtunk volna én,utána meg Zolika betegedett le és a változatosság kedvéért Viki sem úszta meg a lüttyös időszakot.Na és olyan is volt amikor anyagi dolgok miatt kényszerültünk pihenni.Hat túrát vizionáltam a télre,ez végül összejött,de nem 100%-ban azok amelyeket elterveztem.Igazán tél sem volt mert havas túránk nem akadt,a bakonyi túránkon voltak némi hófoltok.Ezek mellett az sem töltött el örömmel a tél folyamán,hogy a csapat a klub amelynek szurkolok gyakorlatilag csődbe ment.Szélnek engedtek minden játékost és költségcsökkentés okán az utánótlás csapattal játszák végig a szezont,így persze pofozógépekké váltak...Tehát kijutott a szopásból a tél folyamán,de mondom maguk a túrák jók voltak.Nézzük át részletesen.

Nehezen indult be a tél

Csak a tél harmadik hétvégéjén volt olyan idő,hogy túrázni indulhassunk,akkor is csak vasárnap.Manóval és Zolikával vágtunk neki a Budai-hegyeknek.Egy olyan túra volt amelynek szakaszain már többször is voltam,de így egyben ahogy ekkor még sosem csináltam meg.A Városmajorból indulva lépcsők százain emelkedtünk fel a Széchenyi-hegyre,majd onnan trappoltunk át a Normafához.Innen következett a túra számottevő része,hiszen a kilátókért jöttünk a három kilátóért.Sorba vettük őket: Erzsébet kilátó,Kaán Károly kilátó és a Makovecz kilátó.Az idő végül is ezen a napon mondhatni ideális volt és remek túrát tettünk amelynek Hüvösvölgy volt a végállomása.Jó húsz kilométert trappoltunk le.Jöttek az ünnepek most is mint az előző években túrázni akartunk!

Manóval az Erzsébet kilátóban

A túra filmje

Következett szó szerint a karácsonyi túra.Azt a Nagykarácsonyi túrát ismételtük meg amelyet Gergővel is megcsináltunk 2017 augusztusában.Most Zolikával indultunk Nagyvenyimről az ikonikus Szent Bernát arborétumból és mentünk ugyanarra amerre Gergővel is egykor.Nagyon szép volt ismét a fokozatosan felszálló ködben és a kibújó napsütésben a természet.Pozitivum volt még,hogy pár kedves emberrel is találkoztunk útközben.Ezek közül kiemelkedett Tamás a munkatársunk aki beinvitált minket Mezőfalván egy kis italra és sütire.Pompás már-már tavaszias időnk volt,ami viszont hátránnyal is járt.Ménesmajor és Nagykarácsony között annyira felolvadt az út,hogy hatalmas dagonyában tudtunk csak haladni.Épp sötétedés előtt értünk Nagykarácsonyba.Ott meg Zolika elhagyta a fényképezőjét és az agyfasz kerülgette hazafelé úton.Szerencsére a gépet betették a közeli boltba és hála  a közösségi hálónak minket is megtaláltak,így karácsony után kimentünk a gépért amelyet rendben visszakaptunk!

Dagonya a lemenő nap fényében Nagykarácsony határában

A két ünnep között sem maradtunk túra nélkül.Ismét Zolikával vágtunk neki és ismét a Budai-hegységnek.Eredetileg a Balaton csücskét terveztük erre az időszakra,de jobbnak tűnt aztán változtatni.Nem bántuk meg!A hegység északi részén számtalan szebbnél-szebb helyekre akadtunk.Solymárról indult a túra és olyan csodák köszöntek szembe mint a Fatima emlékmű,a Solymári vár,a Jegenye-völgy a vízeséseivel vagy a Remeteszurdok.Ismét jó időt fogtunk ki.Kicsit ugyan elkallódtunk a túrán,de hamar korrigáltuk a hibát.Ez a túra is Hűvösvölgyben ért véget,csak most a másik irányból érkeztünk.Ezzel a túrával zárult a 22-es év,teljesítve ezzel a minimálisan elvárt szintet a 25 évi túrát!

A fantasztikus Jegenye-völgyben

A túra filmje

Az újévet a munkahelyen csak január 9-én kezdtük,így volt mód túrázni.Sikerült egy betervezett túrával inditani az új esztendőt.Kunszentmiklósra buszoztunk ki,ahol igen kellemes időben tettük túrán Baján Kagán sírjához egy misztikus erdőbe.Itt talán pont egy ködös idő adta volna meg igazán a hely alaphangulatát,de rendkivül jóidőnk volt,persze ezt cseppet se bántuk.Kellemes túra volt szintén Zolikával.Nem gondoltuk,hogy öt hét kényszerszünet kövekezik,felrúgva ezzel az előzetes terveinket.Ekkor voltak az anyagi nehézségek,majd a betegségek és az,hogy szinte mindig hétvégére romlott el az idő.Így a január ment a levesbe.

Zolika a Kagán sírnál

Ebben az öt hétben jöttek a rosszhírek a csapatunk házatájáról.Szinte minden tönkrement...erről már volt szó,nem részletezem.A lényeg,hogy ezzel valószínűleg eldőltek a tavaszi meccstúráink sorsai is...Február második hétvégéjén tudtunk végre ismét útrakelni.Ez egy tervezett túra volt,de januárra tervezett túra!Most Zolikán kivül csatlakozott Viki és Tomi is.A Bakonyba mentünk Várpalotára.Innen indult egy újabb remek túra Bátorkő és a Tési fensík felé a Tési szélmalmok végállomással.Rendkivül szép túra volt,itt voltak némi hófoltok is.Bátorkő hozta a szokásos fantasztikus színvonalát,Tés pedig csupa meglepetés volt.Rendkivül kedves és segítőkész emberekre akadtunk a 465 méter magasan fekvő településen!A malmok pedig felejthetetlenek voltak.Téssel még úgy érzem számolnunk kell majd a jövőben,hisz a Bakony egyik legjobb túrakiindulópontja!

Tomival és Zolival a Tési szélmalomnál

A túra filmje

Még kellett egy túra a hathoz és a Szekszárdi-dombsági Sötét-völgy volt betervezve.Azonban a tél utolsó hétvégéjére is rosszidőt jósoltak.Így lekellett mondanunk erről a túráról.Ám Zolikának akadt egy mentőötlete.A városunkban rendezték meg ezen a hétvégén a Dunán innen,Dunán túr teljesítménytúrát.Zoli mondta,hogy jó buli vágjunk bele,Így tettünk és nem bántuk meg.Nem volt ugyan maradéktalanul jó az idő,de olyan rossz sem volt mint ahogy megjósolták!Így remek túrát tettünk amelynek csúcspontja a kulcsi Szent Mihály erdőben lévő ezerszámra virágzó hóvirágok voltak.Túra végén pedig vendégül láttak minket a remek szervezők.Ezzel zárult a tél,sikerült hát a minimálisan elvárt hat túra!

Ökörködés Zolikával a Szent Mihály erdőben

A téli túrák maguk tehát jók voltak,de az évszak hozott némi hiányérzetet.A december első fele és majd az egész január nem kis csalódást okozott.Az téli hat túrán mentünk összesen 112,6 kilométer ami 18,76-os átlagot jelent.Minden túrán velem volt Zolika,míg Manó,Viki és Tomi is egy-egy túrára jött el.A tél legjobb túrája úgy gondolom a második Budai-hegységi túra volt amikor a Solymári várat és a Jegenye-völgyet csodáltuk meg.A tél legjobb hónapját nehéz megítélni,de az biztos,hogy nem a január volt.Ha csak a december második felét nézzük akkor a december,ha nem akkor a február volt.A télen legmagasabban alighanem a János-hegyen voltunk méghozzá 524 méteren.A legszebb hely pedig kétségtelenül a Jegenye-völgy volt.Minden túráról találni részletes túrabeszámolót a blogban.A telet ezennel befejezettnek nyilvánítom.Jönnek a tavaszi túrák,remélve,hogy mennyiségileg többel mint a télen voltak!