2022. december 1., csütörtök

Téli álmok

Akkor hát beköszöntött az általam legjobban gyűlölt hónap a december és ezzel kezdetét veszi is a téli szezon.Az infláció a gazdasági és megélhetési helyzet alól amelybe az ország sodródott mi sem tudjuk függetleniteni magunkat és ez igen nehézzé teszi a téli tervek szövögetését.Jómagam és túratársaim is küzdenek megélhetési nehézségekkel igy biztos terveket alkotni badarság lenne.Ezért is nem téli tervek hanem téli álmok a bejegyzés címe.Hogy mi valósul meg belőle, az jelenleg nagy kérdőjel.Minden benne van a télben,az is,hogy minden tervünk megvalósul,de az is,hogy egy sem.Most azt írom le mi az amit mégis tervezgetünk,amikről álmodozgatunk.Aztán majd meglátjuk...arra is felvagyunk készülve,hogy lehet csupán kis költségvetésű környékbeli túrákat csinálunk a télen.Na szóval most azért az eredeti terveket írom meg.Ezek szerint pedig 8-9 túrát tervezünk a télre.A bűvös hatos ősszel bejött így most is azt mondom ha már hat sikerül elégedett leszek.Na nézzük akkor.

Kilátós túrára nagy az esély decemberben

Két túránk máris függ a "felhőben".Az egyik a mogyoródi kilátós túra.Megfogadtuk anno amikor itt jártunk és rendkivül romos állapotban találtuk a Szent László kilátót a Hungaroring felett,hogyha majd egyszer felújítják és rendbe hozzák akkor majd eljövünk megnézni.A felújítás megtörtént így rajtunk a sor,hogy eljöjjünk.Egyelőre függ a dolog,de rajta vagyunk a projekten,hogy a tél folyamán sikerüljön.

A másik az idei télapó túra amely most Nagyvenyimről vezetne Nagykarácsonyba.Ez egy kis költségvetésű túra így esélyes lehet,hogy decemberben vagy január 9-ig megcsináljuk.

Ami biztosnak tűnik az a Budai-hegységi kilátós túra amely tervek szerint a Széchenyi hegytől vezetne Hűvösvölgyig érintve három kilátót is és a Normafai kilátós helyet.Ezt a túrát 2015 szeptemberében már megcsináltuk Gergővel és Mónival.Most az ismétlésen a sor.Valószinűleg ez decemberre biztosnak tűnik,már ha manapság bármi biztos...

Balatonakarattya magas part

Amennyiben értesülünk róla,hogy hó lepi el a Mecseket akkor szeretnénk visszamenni az Óbányai-völgybe az ünnepek alatt.Erre a túrára azonban hó esetén is kicsi az esély.

Nagyobb viszont,hogy ahogy tavaly úgy az idén is a Balatonnál zárjuk az évet.Tavaly pocsék időt fogtunk itt ki,idén remélhetőleg jobb lesz.A tervünk egy nem igazán nagy távú túra lenne a Balaton csücskében.Balatonaligáról mennénk Balatonakarattyára.A tervek szerint ezzel a túrával zárnánk az évet.

Az új esztendőt pedig egy kis költségvetésű túrával inditanánk.Ahogy idén januárban úgy az új évben is Kunszentmiklósra mennénk,de most nem Dunavecséig mennénk hanem a közeli Baján Kagán sírt keresnénk fel.Ez a túra esélyes tehát az újév első túrájának.

Baján Kagán sírja

Innetől kezdve aztán teljesen bizonytalan a téli túrák sorsa.Én írom azt ami a terveinkben szerepel.Januárban még elmennénk a Tési fensíkra.Ezt is tervezzük már egy ideje.Várpalotáról indulna a túra amely érintené a Bátorkői romot és persze a Tési fensíkot,majd pedig Tésen fejeződne be.Tehát ez egy Bakony hegységi túra lenne.Mostanában amúgy a Bakonyban járunk a legtöbbször.

A tési szélmalmok

A Vértes érdekessége,hogy szinte mindig télen jövünk ide.Ez idén télen sem lenne másképp.Ha összejön eljövünk végre Gántra ahol a híres bauxitbányákat néznénk meg.Ez a túra már Gergő idejében tervben volt,de azóta sem tudott még valóra válni.Most sem borítékolom,hogy sikerülhet,de benne van a terveinkben!

A gánti vörös mezők

Esélyes lehet a Szekszárdi-dombságban egy téli túra,amikor is a Sötét-völgybe térnék vissza és reményeim szerint vinném a többieket is.A Bati kereszthez és az ottani kilátóba szeretnénk a völgyből aztán felmenni,majd Szekszárdig eltúrázni.Ha jól megszervezzük ezen a túrán akár három kilátót is érinthetünk!

A Bati kilátó a Szekszárdi-dombságban,sok társához is nagyon hasonlít!

Télre van még betervezve egy túra a Somogyi-dombságban amely Balatonförldvárról indulna és a már ismert útvonalon vezetne a Köröshegyi-völgyhíd felé,de onnan mennénk tovább a Nezdei szoborparkot is érintve a Fehérkő várához majd Kerekiben végződne a túra.Jelenleg erre a túrára sem látok nagyon nagy esélyt,de próbálkozunk...

Fehérkő vára

Ez tehát nem is nyolc-kilenc hanem a mecsekivel tíz túra.Valószínűleg a tíz biztos nem fog összejönni.Mondom ha már hat sikerül örülni fogok.A nehéz helyzetre való tekintettel próbálunk "B" terveket is készíteni kis költségvetésű túrákkal a környéken.Itt esetleg szóba kerülhet újra Rétimajor is,de most a túra Sáregres és Cece felé vezetne,de szóba kerülhet a siói túra újra a Simontornya-Ozora útvonalon.És még ezekhez hasonlók.Vagy pedig túratársaim álhatnak elő valamilyen ötlettel amitől nem zárkozom el.

Most Zolika küzd némi anyagi nehézségekkel,de nálam is előfordulhat könnyen bármikor és Vikiék sem milliomosok.Jut eszembe Manó barátom is jelezte részvételét valamelyik téli túránkon,kiváncsi vagyok visszatér-e közénk.Szóval megpróbáljuk a télből kihozni amit lehet!

Jó lenne ha már egy havas túránk is összejönne mert nagyon régen volt már.

Az eddigi utolsó havas túra filmje: