2022. december 31., szombat

A szép túrák éve - Éves összefoglaló

 A 2022-es év volt a Gergő utáni éra negyedik évada.Természetesen soha egy pillanatra sem feledtem örök túratársamat és mindig is abban reménykedtem,hogy a lelke ott van velem a túrákon!Ez a jővőben is így lesz!Nem sok hiányzott 2021-ben,hogy rekordot állítsunk be a túrák mennyiségét illetően,hiszen közel jártunk már a negyvenhez is,ám Móni betegsége akkor gyakorlatilag majd két hónap kényszerszünetre ítélt,de így is rekordokat döntöttünk 2021-ben.Tudtam a folytatás nem lesz ilyen egyszerű,hiszen Móni ápolása részben rám maradt és a kutyámra való vigyázást is megkellett oldanom valahogy amikor túrázni akartam.Ez hellyel-közzel sikerült nem kevés pénzemet felemésztve.Ennek tükrében bár az idei év már ahogy vártuk a negatív rekordoktól volt hangos,mégis a 25 túra amit sikerült összehozni jónak mondható,főleg azmellett,hogy idén volt pár meccstúránk is.Ám amilyen gyenge volt mennyiségileg az idei esztendő,olyan jó minőségileg.Mindig is szép túrákra jártunk,de a 22-es évben talán minden eddiginél szebb túrákon vettünk részt,köszönhetően a jó útvonal tevezéseknek és a gyönyörű tájaknak.Ez volt a szép túrák éve!

Csodás volt az alföldi csatornák világa

Nem indult jól az év mert úgy éreztem az előző esztendőben szépen összegyűjtött túratársak cserben hagytak.Ez kicsit érzelmileg meg is viselt,mert nem tudtam én vagyok-e az oka ennek és ha igen miért.Zolika ugyan kitartott végig mellettem.Manó és a Tizedes elkezdték a kék túrákat és sokára esett le,hogy talán mégsem én vagyok a bajuk.Ám Pisti haverom az rendje és módja szerint eltűnt.Már tudtuk hol van,de egy túrára sem jött el idén.A két lány Judit és Erika is szépen kifarolt,ezt sem értem a mai napig.Úgy voltam vele a jővőben nem harcolok senkiért nem hívok senkit,aki jönni akar az megtalál,a kapu nyitva.Aztán örvendetes volt,hogy márciusra új túratársakra akadtunk Viki és Tomi személyében.Ők jó néhány túrán velünk tartottak,bár a végére úgy tűnt elfogytak.Zolika is a vége felé kezdett lemerülni.Nála érthető volt,hiszen olyan cégnél dolgozik ahol se szabadság nincs,se megbecsülés.Így nagyon elfáradt a végén,de neki ahogy nekem is ezek a túrák jelentették a feltöltödést és a kikapcsolódást.

Sok olyan túra vagy hely volt ahol korábban Gergővel is jártunk

Most is sok olyan túrán voltunk amikor szinte teljesen Gergő nyomában jártunk,hiszen az útvonal volt,hogy végig megegyezett azzal amelyen régen vele is voltunk,de sok olyan is volt amelyek érintőlegesen érintettek ilyen helyeket.Természetesen tovább tudtam lépni és ezek a túrák nem azért jönnek létre,mert nem tudom elengedni Gergőt...egyszerűen akarva akaratlanul is így alakultak.Gergő emlékének ápolásával meg úgy érzem semmi kivetnivaló nincs! Idéntől (amikor nem felejtem el) a filmjeim jobb felső sarkában egy "Gergő nyomában" lévő felírat jelzi amikor ilyen helyeken járunk.

Az év krónikájához tartózik,hogy két kellemes barátra leltünk a neten (mondjuk én az egyikkel már évek óta beszélgetek),Bár ők mivel külföldön élnek túrázni még nem tudtak velünk jönni,de nagyon sok mindenen átsegítettek a nehéz időkben.Hiszen sajátos humorukkal feldobták a szürkébb napjainkat is.Én egyikükkel idén találkozni is tudtam a covidos nehéz évek után,remélem ez jövőre is sikerül.

Új túratársainkkal 

A világ szarházibb részének szivatása a covid márciusra múlt el.Persze mindig gondoskodtak róla,hogy az embereket félelemben tartsák.Majomhímló,orosz-ukrán háború,újra covid stb. Én őszre jutottam el addig,hogy már nem nézek tévét legalábbis hazug hírmüsorokat nem.Helyette túrafilmeket nézek a tévén keresztül is,sok remek film van a you tube-n a témában és ez sokkal jobban ki is kapcsol.Legújabban a Cobranco filmjeire szoktam rá,ezerszer jobb mint hamis,idegesítő híreket nézni.Ezúton is ajánlom mindenkinek,hogy kerülje a mocskos hazug,embereket manipuláló médiát és olyasmit nézzen ami kikapcsolja,de inkább menjen ki a természetbe.Sokkal jobb lesz a közérzete!Szóval márciusban múlt a covid és ettől kezdve mehettem újra meccsre is.Ezt bőven ki is használtuk az idén.

Na a teljesség igénye nélkül,merre is jártunk idén:Az alföldi csatorna világgal kezdtünk amely kellemes meglepetés volt.Voltunk a csurgói víztározónál,visszatértünk a piramita piramishoz.A Dél-Mezőföldi tájvédelmi körzetben is remek túrát tettük.Eljutottunk a Gödőllöi-dombságba és a Börzsönybe is többször is!Megnéztük a sólyi fakardot és a papírmalmot.Urbexeztünk a hajmáskéri laktanyában.Visszatértünk a kenesei Sós-hegyre.Több remek túrával a Mecsek is hozta magát.Megvalósítottam Gergő egyik régi álmát és eljutottunk a Cseszneki várba is.Először a történelemben Zala megyében is túráztunk méghozzá a Keszthelyi-hegységben.

A Barátlakások

Ezek mind-mind elképesztően szép túrák volt felülmúlhatatlanul szép tájakon.Aztán jártunk a Barátlakásoknál Tihanyban.Feljutottunk a Drégely várához is.Kint voltunk az Ipolynál.Elértük a nagyvázsonyi várat is és a katoniai kilátót is.Révfülöpnél is mentünk egy kört.A Tárnoki kőfejtő és a Fundoklia-völgy már csak hab volt a tortán.A nógrádi várba is eljutottunk,nem maradt el most sem Gergő emléktúrája.Ugyan 21-ben elmaradt,de sikerült összehozni most a szentgáli tiszafás túrát is,amelyen érintettük újra az Essegvárat.Jártunk a bölcskei és a monori pincefaluban is.Voltunk újra tenisz WTA tornán,nem is egyen,nem is egyszer!Visszatértem a Holdvilág-árokba és első alkalommal elértük a Vasas-szakadékot is.Végigmentünk Budapest kilátóin,Nagykarácsonyba is visszatértünk és pazar túrával zártuk az évek eljutva a solymári várhoz és a jegenyei vízeséshez.Fantasztikus volt minden túra!

Az új klubháznál

Az előző évi nulla után idén meccstúrákban is remekeltünk.Hiszen négy alkalommal sikerült elkísérni a csapatunkat idegenbeli mérkőzésre és ugye volt a három WTA tenisztorna is.Ezek mellett visszatért a motorcsónak vb is hozzánk,igaz kisebb kategóriájú futamokkal.Na és az év fő attrakciója volt a klubház túra amikor a csapatunk meghívott a stadion új klubházának bemutatására,végigjárására.Ez hatalmas élmény volt,több híres emberrel is találkozhattunk.Dióhéjban ez tehát az év összefoglalója,természetesen minden buliról van részletes krónika a blogban,a túrákról pedig film is készült.

Mindent egybevetve azt kell mondjam,bár kevesebb túra volt idén (igaz meccstúrákkal kiegészítve már nem olyan kevés) mégis remek év volt túrázásilag.Nagyon sok szép helyre eljutottunk,nagyon sok olyanra ahol eddig nem jártunk,örök élményekhez jutva ezálltal.

Szerencsére a vidámságunk még megvan

Nézzük át az év statisztikáit.

Volt tehát 25 túránk és hét meccstúránk.Megjegyezvén,hogy egy meccstúra közös volt egy sima túrával,mégpedig a monori amikor meccs előtt túráztunk egyet.Kettő az egyben alapon.Gyalogoltunk 397,3 kilométert.Voltunk hét hegységben és egy dombságban,valamint az Alföldön és a Mezőföldön is.A leghosszabb túránk az első volt az alföldi csatornás amikor is 28 kilométert trappoltunk.A legrövidebb pedig a monori pincefalus túra lehetett amikor a tízet súroltuk alulról.A legmagasabban idén a Visegrádi-hegységben a Bölcső-hegyen voltunk (588 méteren).Jártunk nyolc várban és 15 kilátóban!Az év települése most Nógrád volt,a legjobb hónap pedig az április.

A 25 túrán mindig velem volt Zolika.Viki és Tomi tíz alkalommal tartott velünk,Manó pedig egyszer.Nehéz megítélni az év legjobb túráját,túráit hiszen jók között kell keresni a legjobbat.Na,de megpróbálkozom vele (és ez csak az én sorrendem,lehet a többieké más lenne) Ezek alapján a dobogósok:

1.Az őszi mecseki túra a Puszta-heggyel,az Óbányai-völggyel és a Réka várral.

2.A Holdvilág-árkos túra a szurdokkal a Bőlcső-heggyel és a Vasas-szakadékkal.

3.A nógrádi váras túra a kisvasúttal a várhegyi kilátóval,a várral és Béla bácsi vendéglőjével.

De mint mondtam minden túránk remek volt!Túrázásilag a legjobb hónapunk a január az április,az október és a december volt talán.

Kilátókban idén sem volt hiány

A folytatás nem lesz egyszerű,de amig lehetőségeim engedik természetesen folytatom,hiszen ez az életem.Továbbra is lesz minden túráról beszámoló és film.Elsősorban magamnak,de mindenkinek akit esetleg érdekel.Ez volt tehát a szép túrák éve,soha rosszabbat!

A következő év terveiről az újévi első bejegyzésem szól majd.

És akkor az idei legjobb túra filmje:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése