2022. december 3., szombat

Kedvenc kilátóink (35.) - Mayer Antal kilátó

Folytatódik a kilátós sorozatom amely már 35 hónapja tart és ezen kilátók mindegyikében jártunk már.A következő "versenyző" kellemes meglepetést okozott,hiszen egy csodás építményt ismertünk meg benne amely nagyszerű élményt ad a maga 360 fokos panorámájával.A kilátóhoz már 2021 májusában is igen közel voltunk,de akkor nem sikerült feljutni hozzá,aztán ugyanez év októberére is terveztünk ide egy túrát,de akkor rajtunk kivül álló okok miatt az elmaradt.Nem adtuk fel és 2022 októberének végén sikerült eljutnunk ebbe a pompás kilátóba.Nem bántuk meg!

Igen masszív építmények tűnik a kilátó

A kilátót 2015 októberében adták át a 489 méter magas Miklós-Pál hegyen Bánd település felett.A kilátó faszerkezetű,mi jelenleg nagyszerű állapotba mondhatni kifogástalan állapotban találtuk!Széles,nem meredek lécsők vezetnek fel a 17,5 méter magas kilátószintre.Az interneten az olvasható,hogy a kilátó 22,15 méter magas,ezen feltehetően a legmagasabb pontját értik.A kilátószint is széles,jól körbejárható,sokan elférnek rajta.A építmény masszív,semmiféle inogás,imbolygás nem tapasztalható odafenn.

Teljesen rendben a lépcsők és a pihenő szintek is

A kilátószint

Tiszta időben rendkivüli kilátás fogadja az ide érkező vándort.Tökéletesen látszik a Bakony vonulata mint észak,mint dél,nyugat és kelet felé is!Jól látni a Balaton-felvidéket sőt akár a Balatont is.Természetesen kitűnően látszódnak a környező települések,Szentgál vagy Márkó.Bándot félig takarják a fák.Kivehető a 8-as út is és talán a távolban Veszprém is.Sajnos mi nem fogtuk ki a legjobb időt éppen szállt fel a köd,de így is maradandó élményt nyújtott a kilátás!Meleg szívvel ajánlom mindenkinek,hogy keresse fel a kilátót!

A kilátás egy szelete

A kilátó a híres Szentgáli Tiszafás felett épült.Így ha erre jársz ne hagyd ki az egyiket a másik miatt,keresd fel mindkettőt,hiszen maradandó élmények!Akár lentről fel akár fentről megyünk lefeleé a hegyen.Odafenn tudomásom szerint van a közelben parkoló is,de ahogy mindig most is ajánlom a gyalogos megközelítést.Kitűnően jelzett turistaútak vezetnek a hegyen bármerre megyünk.Nem fog csalódni senki!

Nagyszerű építmény!

A kilátót tehát Bándnál a Miklós-Pál hegyen a Szengáli Tiszafás felett találjuk meg.Mi eddig egyetlen alkalommal jártunk itt,Zolikával,Tomival és Vikivel karöltve és nem csalódtunk.Bőven benne van a pakliban,hogy jövünk még ide!A környék egyszerűen csodálatos!

Filmünkben 17.45'-nél érjük el a kilátót!

Megjegyzés: Mayer Antal nevét,hogy y-nal,hol j-vel írják.Én most nem tudom melyik a helyes.Válaszd ki a neked szimpatikusat.