2022. november 30., szerda

Jó volt! - Őszi összefoglaló

Elérkezett az ősz utolsó napja.Mi túrázásilag a meterológiai számítás szerint haladunk,tehát nálunk az ősz az november 30.-val zárul.Ideje akkor a szokásos öszefoglalót megejteni.Egy a végére beszürkült nyár után reménykedtem benne,hogy az ősz jobb lesz,hiszen álltalában jók szoktak lenni.Ez alól pont a tavalyi év volt kivétel,amikor a nyár volt sokkal jobb.Őszi terveimben nyolc túrát álmodtam meg,da azt írtam ha már hat összejön akkor elégedett leszek.Nos hát hét túra sikerült úgy,hogy volt három meccstúra is.Érdekesség,hogy az ősz utolsó túrája meccstúra és túra is volt egyben.Elégedetlen tehát nem lehetek.Valóban az ősz jobb volt mint a nyár,nem szürkült úgy be a végére és nagyon sok szép helyeken jártunk,szinte mindegyik túra jó hangulatban telt és hozta is az évszak az ilyenkor remélt szépségét.Nézzük akkor a részletes összefoglalót.

A tárnoki kőfejtő

Gergővel még anno úgy rangsoroltuk a túrákat,hogy bakancslistás túra,környékbeli vagy helyi túra.Mi most szinte észrevétlenül,de áttértünk a nagy és a kis túra megkülömböztetésre (és persze a meccstúra az megmaradt ahogy volt).Ez annyit jelent,hogy kis túrának a kis költségvetésű túrák számítanak ahol nem kell sokat költekeznünk,nagy túrának meg értelemszerűen a nagyobb összegeket felemésztő túrák.A határ nem is tudom,a 10 ezer forint alatt megúszandó túrák a kis túrák,az felett pedig a nagyok.

Az őszt így egy kistúrával inditottuk.Már régen elakartunk menni a Fundoklia-völgybe Érdre.Ez azonban magában kevés lett volna egy túrához így kerestünk még érdekességeket,látnivalókat.A tárnoki kőfejtőre akadtunk és így kombinálva már kijött belőle egy jó kis túra.A bulira összejött a mostanában szokásos csapat: én,Zolika,Viki és Tomi.A túra lényegében Érd nyugati részén haladt és hát rögtön kellően el is tévedtünk rajta.Ám ez az eltévedés vezetett az ország legjobb lángososához,ahol isteni lángost ettünk reggelire.Az eltévedés aztán annyiban módosította a tervet,hogy először a kőfejtőhöz,utána pedig a völgybe mentünk.Eredetileg fordítva lett volna.De így lett jó a buli.Remekül elvoltunk a végén pedig söröztünk egy jót a Borgödörben Érden.

Jómagam a Dunaújváros FC stadionjánál

Még nem volt szeptember közepe sem amikor Gábor a Dunaújváros FC ügyintézője meghívott bemutatni az új klubházat.Ugye ide vezetett utolsó sétánk Gergővel 2018 december 9-én...akkor még épült a klubház,de mi bejöttünk Gergővel megnézni azt.Sose gondoltam,hogy ha majd készen lesz körbevezetnek...Pedig így történt Gábor mindent megmutatott nekünk és olyan személyekkel találkoztunk mint Dobos Barna a klub igazgatója és korábbi edzője vagy Horváth Feri korábbi válogatott játékos,aki jelenleg a csapat edzője,de találkoztunk a gyuróval más edzőkkel,a büfés csajszival és mindenki nagyon jó fej volt és kedves.Életre szóló élmény volt ez a klubház túra!Talán Gergő keze is benne volt odaátról,nem tudom,de elképzeljetőnek tartom...Óriási volt tényleg.A csapat öltőzöjében is jártunk,Szepi a csapat egyik játékosa ránk köszönt,elmentünk a játékoskijáróba is.Valóban egy ilyen nagy drukkernek mint én ez felbecsülhetetlen élmény volt!

Horváth Ferivel korábbi válogatott játékossal,aki jelenleg a Dunaújváros edzője

Következett az ősz első nagy túrája amikor is a Nógrádi várhoz mentünk.Ez a túra eredetileg nem volt benne az éves tervben,de a nyáron útközben Drégely várához megláttuk a vonatból a Nógrádi várat is a hegyen amely annyira megtetszett,hogy összehoztunk ide is egy túrát.Újra jött velem a szokásos csapat,Zoli,Viki és Tomi.Kismarosról indultunk kisvonattal ki Királyrétre.Már ez is óriási élmény volt!Majd onnan kapaszkodtunk fel a Várhegyi kilátóhoz,ahonnan olyan magas hegyeket láttam amilyent az utóbbi évtizedben biztosan nem.Onnan pedig egy remek túra vezetett a Nógrádi várhoz,amely valóban élménydús volt!Zárásként pedig Béla bácsi vendéglőjében ettünk egy kurvajót.Béla bácsi meg rendkivül kedves volt,így úgy gondolom számunkra ez volt az év vendéglátóhelye.Remek buli volt ez is!

Egy kép a nógrádi váras túra hangulatáról

A következő héten pedig újra láthattam Annát,kedvenc teniszezőmet.Ugye nagyon szeretjük a teniszt és mindig akad egy-egy kedvenc.Hál isten idén egy magyar is kiérdelhette,hogy megkülömböztetett figyelemmel kisérjük pályafutását és az sem mellékes,hogy igen jó csaj.Egy szerdai nap mentünk fel a Római teniszakadémiára ahol zajlott a Budapest open 125-ös torna.Annát kétszer is láthattuk,kora délután játszott egy egyes késő délután pedig egy páros meccset.Persze gyönyörű volt és imádjuk.Közben elmentünk újra abba a Duna parti büfébe ahol nyáron is ettünk és isteni halászlét nyomtunk le.Ide jövünk még!Szóval ez amolyan ráadás volt,mert nem gondoltuk,hogy láthatjuk még Annát idén,de ezekután reméljük jövőre is így lesz!Jó volt ez a nap is amelyre Zolikával jöttem.

A csodálatos Anna,reméljük jövőre is találkozhatunk!

Egy meccstúrával indult az október.Rangadót játszottunk Pesterzésbeten a helyi erőkkel.Eljöttünk drukkolni a Dunaújvárosnak,de sajnos itt aztán kikaptunk.De ez a buli is jó volt,főleg nagyon büszke voltam magamra,hogy simán visszataláltunk a hévig amelyen aztán megspóroltunk egy jegyet is.Ezen buli végén valóra válthattam egy Gergőnek szánt ígéretemet is és megnéztünk az okosplázát Kelenföldön.

Az október úgy alakult,hogy előre hoztam Gergő emléktúráját,mivel Vikiék is jelezték,hogy eljönnének és ez a dátum jó nekik.Zolikával vágtunk neki a szokásos útvonalnak kellemes őszi időben.Sajna ekkor én nem éreztem magam jól,valami vírus kínzott alig bírtam az amúgy könnyű túrán végigmenni.De mivel ez Gergő emléktúrája volt természetesen végigmentem.A buli végén Perkátán meg lenyomtunk egy pizzát.Hálás voltam a többieknek,hogy eljöttek de azán mivel nem voltam jól buli végén iszkoltam haza.A másnapot ki is vettem egy szabadságnak,ahol aztán többé-kevésbé kikúráltam magam.

Gergő emléktúráján

Hónap közepén a Mecsekbe mentünk és könnyen lehet,hogy ez hozta az év túráját.Végre semmi bajom nem volt,de Vikiék sajna nem tudtak eljönni.Sajnálhatják mert remek buliról maradtak le.Zolikával Mecseknádasdról indulva kapaszkodtunk fel a Puszta-hegyre amely lenyűgöző volt a csodás kilátásokkal.Onnan lereszkedtünk Óbányára és végig mentünk az Óbányai-völgyön amelyet már nem kell bemutatnom,hiszen a Mecsek legszebb völgye.Kisújbányán megittuk az év legjobb kávéját Teri néninél,majd vissza a völgyön Óbányára,ahonnan aztán felmentünk a Réka várhoz,mivel itt még nem jártunk.Végül Mecseknádasdra értünk vissza.Elképesztően jó túra volt a kellemes őszi időben!

A Puszta-hegyen a Mecsekben

Hónap végén pedig pótoltuk a tavaly októberben Móni betegsége miatt elmaradt Tiszafás túrát.Ide már jöttek Vikiék is.Ismét nagyon jó túra kerekedett az egészből.Ködös nyirkos időben induló túra napsütésbe torkolott és persze sok látnivaló is akadt:az Essegvár,a Mayer Antal kilátó vagy maga a Tiszafás is amely óriási élmény volt.Sajna túra végén kifogtunk egy igen drága éttermet Bándon ahova valószínűleg többé nem jövünk az apró kellemetlenségek miatt...de maga a buli ismét jó volt.

Hangulat a tiszafás túrán

Egész novemberben nem,tudtak aztán Vikiék velünk tartani.Sajna Vikit minden szombaton berendelték dolgozni.Pedig a következő túra is esélyes lehet az év túrája címre.A Holdvilág-árokba tértem vissza szinte pontosan öt évvel azután,hogy Gergővel itt jártam...Most Zolika kisért el és nagyszerűen elvoltunk a remek túrán.A szurdok most sem okozott csalódást.Aztán felmentünk arra a Bölcső-hegyre is amelyre egykor Gergővel is,de akkor még nem állt rajta kilátó,most igen.De nem volt egy nagy szám,már maga a kilátó.A kilátás viszont igen.Aztán a Lajosforrás után életemben először elmentünk a Vasas-szakadékba is.Ezt is már évek óta terveztem még Gergővel is.Ideje volt,hogy valóra váljon.Utána még felkapaszkodtunk a Kőhegyre amely szintén csodás volt a remek büféjével.Sötétben Pomázon fejeztük be a bulit.

Meglepödtünk
Mivel nem sikerült Vikiékkel összehozni egy túrát az ősz hátralévő hétvégein,elmentünk a tervezett Monor-Dunaújváros meccsre Zolival Monorra.És akkor itt vegyitettük a meccstúrát egy sima túrával is,mivel meccs előtt elmentünk a monori pincefaluba és a Strázsahegyre is.Így ebből egy jó kis túra lett.Úgy emlékeztem korábban még nem volt ilyen,hogy meccstúra-túrával egyben,de aztán eszembe jutott volt már.Budaörsön Gergővel amikor a Kőhegyre mentünk fel és utána a meccsre,majd a Buda várban is túráztunk.Ködös idő volt Monoron,a kilátóból semmit sem láttunk,de a pincefalu klassz volt a meccset pedig megnyertük.Ezzel zárult az ősz.

Monori macival

Az ősz tehát idén sokkal jobb volt mint a nyár.Volt hét túránk és három meccstúránk.Igaz egy meccstúra és egy sima túra az egynek számít.A klubház túrát azért természetesen nem tekintem túrának.Az ősszel mentünk összesen 110 kilométert ami 15,714 km-es átlagnak felel meg.Az ősszel a legmagasabban a Visegrádi-hegységben a Bölcső-hegyen jártunk ha jól emlékszem akkor 587 méteren.Az ősszel annyi szép helyen jártunk,hogy nehéz megítélni melyik volt a legszebb,de talán a mecseki Puszta-hegy ragadott meg legjobban.Az évszak legjobb hónapja talán az október volt.Minden túrán velem volt Zolika,Viki és Tomi pedig négy alkalommal tartott velünk.Minden túráról van részletes beszámoló a blogban.Következő bejegysésem pedig már a téli tervekről szól majd.