2022. november 26., szombat

Pályasírató

 Az a kis stadion kereken húsz éve nem létezik már.Bevásárlóközpont épült a helyére.Mi más?A klub amely ebben a kis stadionban játszott az pedig már van tán 35 éve is,hogy nem létezik.A Dunaújvárosi Építők stadionjáról beszélek.Az Építők a város második számú csapata volt és hát feltört egészen az NB II.-ig is.Szép idők voltak amikor a városnak volt egy NB I.-es és egy NB II.-es csapata is!Főleg ahhoz képest,hogy ma egy NB III.-as van.Nem is egy staidonban játszották ezek a mérkőzéseiket.A Kohász stadionról már többször is volt szó ebben a blogban.Az újjá épült 2002-ben,de a mai napig nem készült el 100%-san,ígaz már közel van hozzá.Ez a kis stadion pedig éppen 2002-ben került megszüntetésre.Elfértek itt vagy 8000 -en is!Volt,hogy a Kohász is itt játszott.Emlékeimben a 86 vagy a 87-es év dereng fel.Amikor tél végén a Kohász stadionja még alkalmatlan volt játékra áthozták ide a meccseket.Előbb egy Magyar kupa meccsen fogadtuk a Vasast.Mi akkor NB II.-sek ők NB I.-sek voltak.Nyolc ezer néző ment ki a meccsre amely pokolian izgalmas volt és amelyet elvesztettünk 3-2-re.Aztán még az első bajnoki is itt került megrendezésre,ott már "csak" kétezren figyeltük ahogy 4-1-re legyőztük a Kazincbarcikát.

Nem nagyon találni képet az Épitők stadionról,sajna csak erre leltem.Meglehetősen homályos és sokminden nem vehető ki,de ez volt az Épirők stadion.


Aztán emlékeim szerint a Kohász sem jött ide játszani többé.A pályát még használták utánpótlás vagy nöi csapatok is.Aztán szinte senki.Futni jártak le emberek,köztük egy időben én is.A pálya helyére aztán 2002-ben egy Interspar épült és a pálya ezzel megszűnt létezni.Azonban az Interspar nyugati oldalának végén megmaradt egy betonos kispálya.Én pedig a kilencvenes években fociztam a kispályás helyi bajnokságban pár évet és ez volt a mi hazai pályánk!Ezen rendeztük a hazai mérkőzéseinket.Szerettünk itt játszani,a szívünkhöz nőtt.És akkoriban még ugye az Épitők stadion volt mellette és nem az Interspar...Aztán ahogy öregedtem a foci is alábbhagyott és nem játszottam már többé és a mi csapatunk is szertefoszlott.A pálya azonban ott volt.Mindig jó érzésekkel töltött el ha arra jártam.Ám sajnos a minap döbbentem álltam ott...

Döbbenet...

Munkagépek vésték az egykori pályát!Az öltöző épületelet pedig már el is bontották.Vajon mi készül itt?Pedig hát úgy tudtam,hogy az Interspar felvállalta,hogy ide egy füves kispályát fog építetni.Valószínűleg azonban nem ez készül...(ha mégis majd megírom).Egyesek szerint egy autómosó fog ide épülni mások szerint egy KFC.Hát basszottul szükség van mindkettőre...Oké a kispályát már évek óta nem használták a városi kispályás csapatok,de akkor is...miért kell ez?Nyilván a környéken lakó gyerekek lejártak ide időnként focizni,főleg mert a közelben semmi más hasonló pálya nincs...Szóval kurvára kellett ide autómosó (főleg mert van itt 300 méterre egy másik) vagy KFC vagy akármi...

Ott már belevan vésve a pályába

Hát így válik semmivé a mi egykori hazai pályánk.Bevallom a szívemben van egy kis űr.A régi Épitők stadion elbontásának sem örültem és ennek sem.Főleg egy szar Interspar miatt....A csapatban nem tudom mennyi meccsen léphettem pályára.Talán száz,de lehet ez a szám kissé túlzó.Nem is rúgtam sok gólt,emlékszem pár gólomra,de arra sajna nem emlékeztem,hogy ezek közül ezen a pályán szereztem-e egyet is?Mindegy nem is ez a lényeg.Néha jó lenne visszamenni az időben.Persze főleg azért,hogy eltávozott szeretteinkkel újra együtt legyünk,de jó lenne azért is,hogy visszajöhessek ide egyet focizni,visszamehessek a régi Épitők stadionba egy meccsre,mert azoknak még volt hangulata...Jó lenne...

Hát ennyi volt

A pálya tehát búcsúzik,vele az ifjúságom egy újabb apró szelete is.Minimális a valószínűsége,hogy ide egy új füves pálya épülne,de mondom ha így lesz írok róla.Félő,hogy valami faszság fog ide megépülni.Nekem,vagy nekünk pedig megmaradnak az Épitők sporttelep emlékei.Hát ennyi volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése