2022. január 21., péntek

Kedvenc kilátóink (24.) - Piramita-kilátó

 Kilátós sorozatom következő "versenyzőjével" bevallom kicsit gondban vagyok.Nevezetesen semmilyen érdemleges információt nem találtam róla a világhálón ami eléggé meglepő.Másfelöl amit le is írnak itt-ott,arról én úgy gondolom nem teljesen fedi a valóságot,hiszen a tapasztalataim ezen soron írásakor meglehetősen frissek és némileg ellentmondanak pár dolognak.Ezen kilátó bemutatásához tehát teljesen a saját magam élményeire vagyok kénytelen hivatkozni,hiszen a netről vajmi kevés segítséget kapok csak.

Az első randevúnk - a kilátó előtt Gergő áll

A kilátó neve sem egyértelmű: én legutóbbi videónkban végig Csillaghegyi-kilátónak neveztem.Aztán amikor odaértünk akkor láttuk,hogy a neve Piramita-kilátó.Aztán kutatva utána az internet is inkább Csillaghegyi-kilátóként ismeri.De megnyugtatok mindenkit,mindkét elnevezés jó.Sőt emlegetik még Iszkaszentgyörgyi-kilátóként is.Tehát mindengyik elnevezés jó.A teljesen faszerkezetű kilátót az Iszkaszentgyörgy fölé emelkedő Piramita-hegyen/Csillag-hegyen találjuk meg a Bakony szinte legkeletibb részén.A hegy magasságáról nincsenek információim,de valahonnan mintha rémlene a 235-ös szám,talán ennyi méter magas.Turistautak érintik és haladnak el a közelben,így a szélrózsa minden irányából remek túrák tehetők ide.

Így néz ki napjainkban a kilátó

A kilátó mint írtam teljesen faszerkezetű,egy emeletes.Az internetes források szerint 11 méter magas.Arról azonban nem szólnak a leírások,hogy a kilátószint ennyi-e.Véleményem szerint igen.Sehol sem találtam róla információt,hogy mikor készülhetett.Állapota kiváló,így én úgy gondolom nem lehet több tízévesnél.A felfelé vezető lépcsőn van egy pihenőszint.Odafenn a kilátószint szinte tökéletes.Tágas és jól ellehet férni,a tetőszerkezet is jó állapotban van.Gyakorlatilag bíztosítja a körpanorámát.Ám nincs körpanorámánk!

Ilyen faszerkezetű a kilátó

A leírások arról szólnak,hogy gyönyörű a kilátás a Bakonyra és Székesfehérvárra.Nos egészen friss,e sorok írásakor még nem egészen egy hetes infoval rendelkezem erről,de voltam már itt korábban is és akkor is ugyanezt tapasztaltam.Szóval a környező fák megnőttek már annyira,hogy akadályozzák a kilátást.A Bakonyból semmit sem látni.A Vértesből valamit talán igen (észak-nyugat felé),de avatott szem kell,hogy meglássa.Székesfehérvár kelet felé ugyan látszik,de csak egy sávban,ott ahol éppen nincs erdő az ott futó út miatt.Azon a ponton lehet látni Fehérvárt.Ezeken kivül csak a körülölelő erdő látszik,persze az sem csúnya!

Ennyi a kilátás..

Ennyit tudunk tehát erről a kilátóról.Nem sok.Mégis a kevés infó és a kilátáshiány ellenére kedves számomra ez a kilátó.Kétszer jártam itt és első alkalommal 2018 október 15-én Gergővel,alig két hónappal a halála előtt... Másodszor pedig az elmúlt hétvégén voltam itt Zolikával.Mindkét alkalommal a kilátót rendben találtuk,annak állapota véleményem szerint kifogástalan.Egy-két gyökér persze ide-oda belevésett a fába ezt-azt.És ugye azért kedves nekem mert Gergővel jártam itt azon a bizonyos Baglyas-hegyi túra 26-ik kilométerénél értük el a kilátót...így hát szívesen jöttem újra el ide.

A kilátóban

Én úgy gondolom mindenképpen megér azért egy kirándulást a dolog.Már csak azért is mert nem a kilátó a környéken az egyetlen látnivaló.Hiszen a közelben van a kőasztal a piramis is.Lejebb a Duzzogó egykori fürdő valamint a kastély.Na és persze a környező erdő is csodálatosan szép!Benne van a pakliban,hogy jövök még erre az életben...


Az első filmünkben a 43.25 percnél érjük el a kilátót:



A második alkalommal pedig 30.39 percnél jutunk a kilátóhoz:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése