2022. január 5., szerda

Régi januárok

 Folytatom a visszapillantós sorozatomat,ami arról szól mi történt eddig az adott hónapban elsősorban túrázásilag eddig.

A január nem kifejezetten rossz hónap,remek téli túrák tehetők és ha akad egy kis szerencsénk akár havas túrákat is tehetünk.Akadt ilyen is a múltban,de olyan is amikor szinte rövidújjura vetkőztünk mert annyira meleg volt.Pedig nehezen indultak be a januári túrázásaim,sokáig teljesen közömbös hónap volt,szinte semmi nem történt.Az első mérföldkő talán 1989-ben volt.Ekkor születtek meg a mai bakancslistás túrák elődjei,vagyis hát már ekkor megpróbáltunk egy előre eltervezett bakancslista szerint haladni,még régi haverommal Lajossal.Egy darabig münködött is a dolog,de az egésznek végett vetett az,hogy utána augusztusban behívtak katonának.Na de ide fűzödik életem első bakancslistás túrája,ami 1989 január 15-én volt mégpedig a Vértesben!Mórról mentünk Oroszlányba és vissza,ami közel 40 km-es túra volt!Hittük akkor.Mai szemmel már úgy látom volt ez 28 is.A túráról ha gondolod itt olvashatsz.Ez adta meg az alaphangot a későbbi bakancslistás és vértesi túráknak is.

Gergő a Sorrento szikláknál 2017 januárban

Ám ezután hosszú ideig eseménytelen januárok következtek.Hacsak az nem jelentett eseményt,hogy jó pár kapcsolatomnak januárban tettük le az alapköveit,vagy volt olyan kapcsolatom is ami januárban kezdődött és végződött is.Túrázásilag azonban legközelebb csak 2016 hozta a következő eseményt,de ez sem teljesen igaz.Ugyanis ekkor születtek meg újra a bakancslisták és bár az első ilyen túrát már 15 december végén megcsináltuk,azonban azt januárra írtuk jóvá.A Tündérsziklához vezetett ez a túra.Aztán 17-ben már terv szerint haladva a Csiki-hegyekbe mentünk.Ekkor jártunk először a Sorrento szikláknál.Gergő volt a túratársam.Utána 18 januárjára már két túra is jutott.Mindkét túrán ráadásul öten-öten voltunk!Elsőnek Kisapostagról gyalogoltunk le Dunaföldvárra.A túra sötétben ért véget.Majd a Budai-hegységben másztuk meg a Nagy-Szénást.

Kisapostagon a társaság 2018 januárjában

2019 januárjában hetekkel voltunk Gergő elvesztését követően... Még nem igazán tudtam mi zajlik körülöttem és nem láttam értelmét az életemnek se...De jött valami erős túlvilági sugallat,ami arról győzködött,hogy ne hagyjam abba,hogy folytassam...Tudtam,hogy Gergő akarja így.Így hát elindultam újra túrázni.Ezek a túrák abszolút nem estek jól,de elinditottak újra azon az úton amelyhez tartozom.Elsőnek visszatértem a Tündérsziklához Zolival és Mónival,mivel évfordulója is volt az akkor három évvel ezelőtti túrának.Videózáshoz itt még nem erőm.Itt havat fogtunk ki,de nagyon hideg is volt és valahogy nem volt jó.Hiányzott Gergő kimondhatatlanul...

A Nagy-Szénási túrán szintén 18-ban

Még ugyanebben a hónapban kitúráztuk Mezőfalvára,csak úgy...olyan útvonalakon amelyeken Gergővel is rengeteget jrtam.Most is hideg volt és még most sem volt jó kedvem.De mennem kellett,túráznom...jobb volt mint otthon szenvedni és síratni Gergőt...Ide is Móni meg Zoli kísért el.Talán 2020-ra már elviselhető szintre sikerült csökkentenem a fájdalmam,de ez nem jelenti persze azt,hogy kevésbé fájt volna Gergő elvesztése...Szintén Mónival és Zolival mentünk el,megmászni a Velencei-hegység legmagasabb csúcsát a Meleg-hegyet.Annyi de annyi helyen jártunk ebben a hegységben Gergővel,csak éppen a legmagasabb csúcs maradt ki.Persze tervben volt,de már nem válhatott valóra...így aztán az ő iránti tiszteletből másztuk meg a legmagasabb hegyet ami itt mindössze 352 méter magas volt.Ezen a túrán meleg volt,kellemes idő és itt már valamennyire jól éreztem magam.

Négy héttel Gergő elvesztését követően a Tündésziklánál,lelkileg a padlón...

Még ugyanebben a hónapban találkoztam egykori exemmel Julcsival,aki Gergő halála után próbálgatott lelkileg támogatni.Budapesten tettünk egy hatalmas sétát,de meglehetősen hideg volt és hála egy rossz cipő választásomnak még a lábam is kegyetlenül fájt.Julcsinak örök hálával tartozom a lelki segítség végett,de sajnos ahogy egykor a kapcsolatunkban,úgy a kezdődő barátságunkban sem tudtuk megtalálni az összhangot,így azóta nem is találkoztam már vele.Így érkezett el aztán 2021 januárja amely már nem volt olyan rossz.

A Meleg-hegy csúcsán a Likas-kő

Egy alap túrával indult 2021,Alapról mentünk Németkérre Zolikával.Szuper időnk volt,ráadásul a felszálló köd a napsütésben különös szépséget adott a tájnak.Nagyon klassz túra volt és ekkor már maradéktalanul jól is tudtam magam érezni.Ezután tértem vissza a Csiki-hegyekbe.Négyen voltunk,Zolika hű követőm mellett eljött Tizedes barátom is és ekkor találkoztam újra régi cimborámmal Pistivel akivel harminc év múltán találkoztunk újra!Ő volt a legnagyobb szerelmemnek Ildinek a sógora amúgy...Szinte napra pontosan négy évre tértem vissza,akkor rég ugye Gergővel jártam itt.Nem sikerült annyira jól ez a túra és voltak olyan részek ahol pokoli hideg volt,de szépnek szép volt.Még újra és újra vissza szeretnék még jönni Sorrentohoz,de egyszer már jó időben is végre...

A Margitszigeti kolostorrom ahol Julcsival jártam

Még ebben a hónapban visszatértem Lussoniumhoz is a dunakömlődi egykori római kaszárnyához.Hajszálra azon az útvonalon mentünk amelyen Gergővel is 16 decemberében...Móni és Zoli jött el velem.Itt viszonylag jó időnk volt és jól éreztük magunkat a nem különösebben nehéz túrán.Itt tartunk most amikor is 2022 januárja van és már most is volt egy túránk,mégpedig az Alföldön kellemes jó időben.Zolikával voltam itt és pokoli hosszú 28 km-es túrát csináltunk amelynek fő látnivalóit a gyönyörű alföldi csatornák adták.

A Benedek-tó Alap határában

A januárok tehát sokáig jelentéktelenek,közömbösek voltak.Bár sok dolognak ekkor tettük le az alapkövét.Például a bakancslistás túráknak,jó néhány kapcsolatomnak,valamint az újrakezdésnek Gergő elvesztését követően.A január mindig új reményt ad,újrakezdést.Ilyenkor még tele vagyok optimizmussal ami aztán az év folyamán vagy elhal,vagy tovább erősödik.Tervek mostanra is vannak,de mint írtam idei első bejegyzésemben soha ennyi zavaró tényező nem volt még.Pedig én csak túrázni szeretnék,más már nekem nem nagyon maradt...

Találkozás Pistivel 30 év múltán..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése