2022. január 17., hétfő

Az első gól

 Annyira emlékszem,hogy szünet volt.Kimentünk a tesómmal a büfébe.Valószínűleg valamit inni.Az első félidő nem úgy alakult ahogy kellett volna...a Ferencváros 2-0 arányban vezetett.Hosszú sor volt a büfénél erre még emlékszem.Olyan hosszú volt a várakozás,hogy közben elkezdődött a második félidő.A tömeg felharsant,mert tömeg volt.Ma már talán szokatlanul hangzik,de teltház volt a mérkőzésen a régi ütött kopott Kohász stadionban.Ott hagytuk a sort és rohantunk vissza a lelátóra.Tesóm a nyakába kapott.Nem volt nehéz dolga.1977 október elsejét írtunk és én szinte pehelysúlyú kis tökmag voltam még.Szóval a nyakába kapott.Onnan láttam,hogy tizenegyeshez készülödünk!A labdánál egy nyurga játékos állt: Szepessy. Nagy nyugalommal végezte el a büntetőt és természetesen a hálóba lőtte a labdát! Ezzel 1-2-re módosult az állás! Ez volt életem első (hazai) gólja amit élőben láttam kinn a stadionban.Az első gól...Szepessy....

Virágok,mécsesek,gyertyák.. (fotó: Dunaújváros PASE)

Ma gyertyák és mécsesek égtek pár méterre onnan ahonnan azt a tizenegyest belőtte Szepessy... Már az új stadion lelátója alatt.Gondolatban visszaidéztem azt a 45 évvel ezelőtti meccset...amelyet aztán megnyertünk 3-2-re!Mekkora élmény volt!Ez volt a mérföldkő.Innen indultak az én meccstúráim.Attól az első góltól kezdve.Szepessy lőtte be.Aki aztán még évekig nálunk játszott,majd a helyi foci akkori hanyatlását követően elment jobb csapatokba.A Rába ETO-ba majd a Ferencvárosba.Aztán évek múlva visszatért,kicsit még játszott itt,majd ismét pár év múlva ő volt a csapat edzője.Közben kinevelt egy csemetét,aki ma a Dunaújváros kapitánya...

Az emlékezés gyertyái (fotó:Dunaújváros PASE)

Szombaton túránkról hazafelé tartva a buszon ért a rossz hír,hogy az öreg Szepi elhunyt... Megdöbbentett,mert bár személyesen nem ismertem,de a lelátón rendre a közelemben ült a meccseken.Volt edző még pár helyen,de Dunaújváros volt az otthona.Ürességgel töltött el a halálhíre,hiszen ő lőtte azt a bizonyos első gólt...Ha kihagyja,ki tudja,lehet sosem megyek ki meccsre többé az életemben.Mennyi,de mennyi élményről lemaradtam volna...De belőtte!

Búcsú (fotó:Dunaújváros online)

Sajnos nem tudtam kimenni a mai megemlékezésre,ezért is gondoltam arra,hogy helye van itt a blogban.Na és persze nem felejtettem el azt sem,hogy a csapat a klub Gergő halálakor mennyire mellém állt.Mellékesen meg kedveltem is az öreg Szepit,aki akkor 28 éves volt mikor letette a tizenegyespontra a labdát azon a bizonyos mérkőzésen.

Az Isten adjon neked boldog álmokat Szepi!

Köszönöm azt az első gólt...!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése