2024. január 1., hétfő

Terveink 2024-re

Beköszöntött az új esztendő.Mint mindig ilyenkor,most is az éves terveinkről lesz szó.Terveink amelyek valójában nincsenek,legalábbis abban a formában nincsenek ahogyan Gergővel megterveztük mindig a túrákat egy évre előre.Most éves tervekről beszélni botorság lenne.Helyesebb szavak talán az álmaink,reményeink.Persze mindenképp folytatni akarjuk a túrázásokat.Az elmúlt évben ahogyan írtam is ezer sebtől véreztünk.Nem látom most sem azt a reménysugarat amely azt ígérni,hogy ez az év jobb lesz.De hátha...Mielőtt azonban a tervekről írnék,szólnom kell róla,hogy számomra ez egy jubileumi év lesz,hiszen idén lenne az öregem 100 éves.Az év annak jegyében telik majd,hogy emlékeztetem magam erre jó párszor,főleg júniusban amikor valójában a szülinapja van és annál is inkább mivel szinte biztosra tudom,hogy ő most az első számú örangyalom.Talán majd erről is lesz szó az év folyamán.Szóval ez a Papa100 jubileumi év.Na de akkor nézzük mit álmodtunk erre az évre.

Salföld,vajon idén eljutunk-e ide?

Nem ragoztuk túl a dolgokat.Igazából négy fő tervünk van erre az évre amelyeket mindenképp szeretnénk összehozni,ez persze nem jelenti azt,hogy sikerül is,de azon leszünk,hogy sikerüljön,Négy nagyobb kaliberű terv amelyek közöl is kiemelkedik a Zempléni-hegység ahol még soha nem jártunk,de nagyon még a környékén sem.Egyszer az életben elszeretnénk ide is jutni,méghozzá a Megyer-hegyi tengerszemhez,amely helyet a túrázás világában lévőknek nem nagyon kell bemutatni,ennek ellenére persze lesz róla szó évközben.Már most decemberben utána jártunk,hogy tömegközlekedéssel egy nap alatt összehozható-e a buli és úgy láttuk,hogy igen.Persze majd az év leghosszabb napjainak valamelyikén szeretnénk ide eljönni és bizony hajnali fél háromkor kell kelni hozzá és másnap éjjel egy körül érhetünk majd haza (hasonlóan mint 2017-ben a somoskői túránál).Mindenképp úgy gondoljuk ez megéri,dolgozunk rajta,hogy összejöjjön!

A Megyer-hegyi tengerszem lehet a legszebb dolog amit valaha is láthattunk...

Következő nagy tervünk a Balatoni kék túrán végigmenni.Na persze nem egyszerre.Az egész táv kb.120 kilométeres,ezt szeretnénk elkezdeni idén szakaszosan nagyjából túránként 12-24 km-t megcsinálva.Nem akarjuk az egészet idén megcsinálni,hiszen ez nem időhöz kötött,évi két-három túrával gyarapítanánk az itteni kilométereket.A szakasz Pétfürdőről indul és Badacsonyban végződik.Az első szakasz idő és erő függvényében Pétfürdő - Litér,vagy a Pétfürdő - Balatonalmádi lesz.Majd meglátjuk.Ez nem nehezen megvalósítható túra,így erre minden valószínűség szerint sor kerül majd.

Zádorvár a Balatoni kéken,de nem valószínű,hogy idáig eljutunk,hisz ez ár a harmadik-negyedik szakaszon van.

A harmadik nagy tervünk folytatni a Balaton-felvidéki tanúhegyek bejárását.Már több tanúhegyen is jártunk (Hegyestű,Badacsony,Haláp,Csobánc),idén a Szent György-hegy kerülhet sorra.Valószínűleg ez a túra is összehozható majd.Én most a szeptembert néztem ki számára,de persze ez változhat,lehet ebből akár április vagy július is.Itt még a tanúhegyeknél vannak ezen kivül is terveink,de ezeknek kicsi az esélye,hogy idén megvalósulhat,persze nem is elképzelhetetlen.A Tóti-hegyet és a Hegyesdet is szeretnénk megmászni,de mondom ezek képlékeny tervek azért még.

Szent György-hegy

Negyedik terv a Kelet-Mecseken végigmenni ezúttal kelettől - nyugatig,de ha van rá lehetőség akkor inkább fordítva.Ezt a túrát csináltuk meg Gergővel és Mónival 2016-ban és abszolút nem különösebben megerőltető,de látnivalóban igen gazdag.Olyan látványos helyeket érint a túra mint a Hidasi és az Óbányai-völgy,valamint a Cigány-hegyi kilátó.Azaz a nagy kedvenc helyeimet,így annál is inkább jó lenne ha ez a túra összejönne,mert 2023-ban sok év után most történt meg először velem az a csúfság,hogy nem voltam a Mecsekben,A Mecsek ha már erről van szó,függőben van a tavaly elmaradt Jakab-hegyi túránk,nincs kizárva,hogy idén eljöhetünk ide is.

Valahol az Óbányai-völgy mélyén

Ezek tehát a fő terveink.Ami ezek után van azok úgy mondd nem fő tervek,de hátha valamelyik összejön közülük.Van három vár amelyekben elszeretnénk jutni a következő években,akár még az idén.Ezek Szigetvár,a Sümegi vár és a Hollókői vár és Zolika szemezget nagyon a Visegrádi várral is.Ezek a vártúrák nem garantálható,hogy összejönnek,de ha már csak egy is megvalósulhat,akkor elégedettek leszünk.Most talán úgy látom,hogy a szigetvárira van a legnagyobb esély,de ez is változhat természetesen.

Szigetvári vár

Vannak olyan túrák amelyekről állandóan beszélünk,de eddig még nem valósultak meg,ezek közül lehetnek még esélyesek amiket megtudunk idén csinálni.Ilyen a két éve elmaradt Ábrahámhegyi túra a Balaton-felvidéken érintve Salföldet és két kilátót is.Annyiból kétséges ez a túra ,hogy ide majd a balatoni kék is elvezet,igaz valószínűleg még nem az idén.Novemberre álmodtam meg egy Visegrádi-hegységi túrát (még egy ilyen novemberünk nem lehet mint 2023-ban),hiszen fenomenálisan szép ilyenkor a hegység.Vikivel beszélgetve szemezünk a Salabasina-árokkal,jó lenne ide visszatérni.De ha ez nem jön össze akkor a Spartacus tanösvényen szeretnék végigmenni végre valahára.

A Salabasina-árok

Elmaradt tavaly a két kilátós túra,a mogyoródi (ez évek óta tolodik) és a Maderspach kilátóhoz vezető túrák.Ezek az év folyamán összehozhatók,de ezekért most sem teszünk majd meg mindent,hogy összejöjjön,ha sikerül sikerül,ha nem hát nem.Most ezeket a túrákat látom magam előtt,de mindig jöhet spontán ötlet is (ahogyan 23-ban bőven volt).A Budai-hegység mindig esélyes egy túrára,de szeretnénk kijavítani a múltkori ingóköves eltévedésünket is.A Tolnai-hegyhát is mindig hívogat ahogyan a Simontornya - Ozora túra is.Ott van még a kunszentmiklósi kis kilátó,ezzel kezdtük volna az évet,de olyan belvíz van arra,hogy nem lehet most bemenni a földekre ahol a kilátó található.És még ezernyi más ötlet is felmerülhet év közben.Valószínűleg idén is megy a levesbe a gánti túra,de a Balaton környéke is mindig esélyes egy-egy spontán túrára,ahogyan a Bakony is.

Maderspach kilátó

Ezek tehát a Papa100 jubileumi év tervei.Természetesen ahogy mindig most is nagyon függünk a pénztől,reménykedünk,hogy a tavalyi évnél rosszabb már nem jöhet (jöhet,de azért reménykedünk).Sajnos a munkahelyünk sem biztos.Az egészségünk talán most jelenleg elfogadható,reméljük ez nem lesz akadály,ahogyan az sem,hogy az időjárás nem kever be mint ahogy tette az elmúlt évben párszor.

Hát akkor induljon a 2024-es idény!