2024. január 8., hétfő

Túrafilmjeink 2023-ban

 Hagyomány immár,hogy januárban sorba veszem az elmúlt év filmjeit.Hiszen főleg az utóbbi években minden túrámról készül amatőr túrafilm.Ezek persze elsősorban saját szórakoztatás céljából készülnek,hobbi szinten emlékként.Nem kívánok ezek által senkinek sem megfelelni.Engem kikapcsol amikor ezekkel foglalkozom és sokat segítettek a legnehezebb időkben is.Tavaly ugyan volt egy törés.Azt követően,hogy 2022 tavaszán szinte rátaláltam a tökéletes kamerára,a tavalyi év olyan rosszul alakult,hogy ezt decemberben el kellett adnom.Így az utolsó három film,már sokat vesztett az elmúlt évek színvonalából,de folytatom így is,mert enélkül gyakorlatilag halott emberré válnék,bízva abban,hogy a közeljövőben újra sikerül majd egy jó kamerás telefonra lelni,vagyis inkább,hogy telni fog rá.

Az összes filmem megtekinthető amúgy a you tube csatornámon ide kattíntva .Továbbá az összes túrámról rövid tíz/kép/túra képek tekinthetők meg az instragrammon ezen a helyen .

A filmeket időrendi sorrendben teszem fel ide,ahogy szoktam,pár szóval értékelve azokat.Nem muszály itt miniatűrben megnézni őket,hiszen a hivatkozásra kattíntva megnézhetőek nagyban is a you tuben!

Első túránkon az avar kagán sírjához mentünk el Kunbábony határába.Alighanem a filmen keresztül is átjött a vidám hangulat.A film szerintünk jó lett,elenyésző hibákkal.



Második túránkon egy régi terv vált valóra azzal,hogy eljutottunk a Tési szélmalmokhoz.Érintve olyan csodás helyeket mint túrázásaink immár ikonikus helyszínét Bátorkő várát.Úgy érzem ez a fim sem lett rossz,bár a Kagánosnál azért nem lett jobb.



Harmadjára egy helyi teljesítménytúrára mentünk.Nekem ez volt az első teljesítménytúrám és úgy gondoltam a filmezés itt időt venne csak el.Így a képek összefűzéséből csináltam egy rövidke videót.A lényeg benne van!



A tavaszt a Szekszárdi-dombságban kezdtük vidám hangulatban.Az itteni film is elérte érzésem szerint a nézhető kategóriát és talán átjön rajta a túra alatti jó kedvünk.



Újabb teljesítménytúra jött így újra "csak" képeztem.Érzésem szerint a teljesítménytúrákon elég ennyi is!



Hatodik túránk a Somogyi-dombságba vezetett.A szokatlanul szép túra minket is meglepett,talán sikerült is a filmünkben bemutatni az ámulatunkat,valamint a hely szépségeit.



Hetedik túránk a Gerecsébe vezetett,nem volt túl jó időnk,probáltam azért kihozni a filmből a maximumot,valamennyire sikerült is tán...



Megint egy teljesítménytúra köveztekezett,így újfent csak képes összeállítás készült.



Kilecedikként helyben túráztunk.Mivel idehaza nem igen készült még túrafilm,így próbáltam néhány helyi érdekességet bemutatni.



Tizedik túránkon a súlyos betegségéből épülgető Mónit vittem el egy rövidke túrára.Megtiszteltem annyival,hogy a túráról készítettem egy filmet.



Az év egyik fő túrája jött a sorban.Talán a túlzó elvárásaink miatt úgy érzem ez a film annyira jóra nem sikerült,de azért persze nézhető.



Ismét Móni túrája jött.Az elmúlt években nem tudott betegsége végett részt venni Gergő emléktúráin.Megígértem neki ha egyszer olyan állapotba kerül akkor elmegyünk.Ez most összejött,de csak képes összeállítást készítettem erről a túráról.



Tizenharmadikként jött az év legjobb túrája.Újabb régi terv vált valóra azzal,hogy feltúráztunk a Kékestetőre.Az itt készült film mondhatni talán valamennyire jó lett.



Gyerekkorom csodás helyeire tértem vissza az év 14.túráján.Jó volt újra erre járni,de nagyon hiányoztak a régi itteni emberek.A film kifejezetten jó lett!



A Balaton partján trappoltunk végig,vegyes minőségű film készült belőle...



Nem mostani túra volt,de egy régi túránkról készült filmet újítottam fel.Azt amikor Gergővel a Burda-hegységben jártunk.A film jobb lett mint az eredeti,de a mostaniak színvonalától elmaradt.



Újabb terv vált valóra a Csobánc meghódításával.A film türhető lett!



Véletlen leltem rá Rebeka legendájára,ha már ráleltem nem hagyhattuk ki.Kicsit kapkodósra sikerült a film,nem ez életem legjobb alkotása...



Ha már Rebeka legendája akkor megismertettem a legendát azokkal is akik eddig nem ismerték.Úgy érzem,annak ellenére,hogy ez képes összeállítású videó lett,kifejezetten jó lett.



Ahogy tíz éve Gergővel,most is Bendegúz nyomába eredtünk ezúttal Zolikával.A filmet többször újra kellett csinálnom mert szerzői jogok megsértése miatt a you tube mindenbe belekötött,így nem lett olyan jó mint szerettem volna...



A Hegyestűre tértem vissza októberben.A film jól indult aztán észrevehető,hogy elfáradtam a túrán.Persze ettől függetlenül nézhető.



Gergőről tavaly is illendően megemlékeztünk a film hozta az átlagos színvonalat.



Nem volt túránk novemberben,de tudtam a kamerától rövidesen meg kell majd válnom...ez volt a búcsúfilm amely a helyi erdőben készült.



A kamerától elbúcsúzva új eszközzel kellett a továbbiakban csinálni a filmjeimet.Ez az első ilyen túrán amely a tél első túrája volt még talán nem is volt annyira gáz.Sokkal gázabb volt a nem mindennapi eltévedésünk...



A karácsonyi túránk filmje viszont már katasztrófálisra sikeredett.Számoltam a sok negatív lájkkal a you tuben,de ez eddig még nem volt.Nagyon elszomorított a dolog,csak azért maradhatott a film,hogy ne szakadjon meg az eddig hagyományom/sorozatom...



Az év utolsó túrája a Burok-völgybe vezetett.Sajna itt sem sikerült javítani a színvonalon.A film katasztrófális lett...



Ez volt tehát a 2023-as év termése.A filmek ahogy eddig is,most is elmondták hűen túráink eseményeit,történéseit.Sokáig úgy gondolom megfelelő színvonalon is történt mindez.Sajnos aztán,hogy úgy alakult az év ahogy,így az utolsó három film már nem méltó hozzánk,legalábbis az utóbbi évek színvonalához.Próbáltunk ugyan támogatókat keresni,hogy ebben hátha segít minket valaki,hogy valami hasonló tudású kamerás telefont beszerezzünk,de persze senki sem segített.Így még egy darabig feltehetőleg maradnak a remegős videók,de próbálok rajta lenni az ügyön,hogy ez mihamarabb változzon pozítív irányba.Köszönet azoknak akik bármelyik filmbe belenéztek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése