2023. december 2., szombat

Téli tervek

Túranaptárunk szerint nálunk december elsejével megkezdődik a tél.A télre megálmodott túra terveinkről kellene valamit mondanom,mint ahogy azt minden évben szoktam ilyenkor.Visszanézve a múltba (akár a blogban is) láthatjuk,hogy telente sok-sok remek túrát csináltunk már végig.Szeretnénk ha ez a hagyomány folytatódna.Azonban ahogy néhány korábbi bejegyzésemben is írtam,nincs könnyű évünk.Sőt túrázásilag nézve talán 2013 óta nem volt ennyire szar évünk.Talán tél derekára várható némi javulás.Megtörtént az amire két éve nem volt példa,kaptam béremelést.Na nem olyan mértékben,hogy innentől fogva hátradőlhetek,de talán jut némi apró túrákra is.Viszont tél derekáig még biztos nehéz a helyzet,ugyanis szemüveget kell csináltanom,mert csak így hosszabítják majd meg a nehézgépkezelői jogsimat.Ez sem olcsó.Addig pedig még ez le nem zajlik,nagy javulás nem várható.Na,de ettől függetlenül persze vannak terveink,álmaink télre is.

A mogyoródi kilátó
Előre is bocs ha nem minden esetben tudom téli képekkel illusztrálni a dolgokat.Nehéz évszakok vannak mögöttünk a nyári négy és az őszi öt túrára nem lehetünk nagyon büszkék.Szeretném azonban ha ez a minimális öt a télen is meglenne,de lehetőség szerint több túrát is beiktatnánk.Nézzük melyek lehetnek azok.Régóta húzodik visszatérésünk a mogyoródi kilátóhoz.Amikor 2020-ban ott jártunk még soha nem láttunk ennyire katasztrófális állapotú kilátót mint akkor.Azonban megfogadtuk,ha egyszer megtörténik a kilátó felújítása visszatérünk.Nos megtörtént és ideje visszatérnünk,főleg mert ez a túra megvalósítása már több mint egy éve húzódik.Van egy olyan terv,hogy a túrát az Örs Vezér térről indítjuk és onnan túrázunk ki,ez így is 20 km körüli túrát jelent.Pest azon részén is van egy kilátó (Kertvárosi kiltátó) amit megszeretnénk nézni.Várhatóan ez a túra indithatja a telet,de persze mint minden más ez is változhat.

A pákozdi ingókövek

Van egy olyan tervünk is,hogy visszatérünk a pákozdi ingókövekhez is.Azonban most onnan nem Pákozdra jönnénk vissza,hanem elmennék a Velencei-hegység teljes nyugatra elhúzodó részéhez,mert erre még nem jártunk és elmennénk egészen Székesfehérvárig.A túra esélyes lehet mindenképp a tél folyamán,hiszen nincs messze és így nem egy nagy költségvetésű túra.

Egy környékbeli túrával erősítenénk a Mezőföldön.Mezőfalváról mennénk Dunaföldvárra (vagy ellenkezőleg).Ezt a túrát azért akarjuk mert mindkét végénél van egy-egy remek és olcsó étterem ahol isteni a babgulyás.És ebben az évben nem ettünk annyit mint a korábbiakban,így ezt pótolnánk.A túra talán annyira nem látványos,bár mi mindenütt megleljük a szépet.Áthaladnánk a már ismert Ménesmajoron és az ismeretlen Daruhegyen is.A túra esélyes a télen,hogy meglesz.

Valahol Ménesmajornál
A tél egyik fő túrája lehet a Maderspach kilátóhoz vezető túra.Ide Vikiék is jelezték már részvételűket,kiváncsi leszek,lesz-e belőle valami.Ezt a túrát szánjuk most az ünnepek környékére.A túra Várpalotáról indulna és oda is érkezne vissza.Részben végighaladnánk azokon a kopár hegyeken ahol egykor Gergővel csináltuk meg egyik leghosszabb túránkat.A túra nehézségét az adhatja,hogy nagy részében jelezetlen utakra kénszerülnénk,így nem kicsi a kihívás sem...Reméljük összejön mert jó bulinak ígérkezne.

A Maderspach kilátó
Szeretnénk az újévet ismét Kunszentmiklóssal kezdeni,ahogyan az előző két évben is tettük.A alföldi semmiben található város környékén hemzsegnek a látnivalók.Most itt is egy kilátót néznénk meg.De ez nem egy mindennapi kilátó lenne,sőt ha még meglesz addig a kamerám,akkor igen poénosra vehetjük majd az itt készülő filmet.Persze ez még a jövő titka,de a kunszentmiklósi kilátó mindenképp megéri,hogy megnézzük.Feltéve persze ha megtaláljuk.Mert ide is jelzetlen utakon juthatunk ki.Szeretnénk kicsit kombinálni a túrát,mert a kilátó nagyon közel van a városhoz,gyakorlatilag kiérnénk egy órán belül is.Próbálok egy körtúrát ide szervezni,nehéz mert valóban nincsenek jelzéssel ellátott utak és gyakoratilag csak csavargunk majd a pusztába,amely egy esős időszak után nehéz is lehet a sok víztől-belvíztől.Meglátjuk.

A kunszentmiklósi kilátó
Ezek a fő tervek,minden más bónusz a téli hónapokra.Évek óta húzodik a gánti bányához tartó túra,újfent ha van rá lehetőség,megpróbáljuk a télen.Zolika szeretne elmenni vagy a Halápra vagy a Hegyestűre egy olyan időszakban amikor hó van.Ehhez a kalandhoz nem fűzök túl nagy reményeket,de hátha.... Valószinűleg februárban viszont újra részt veszünk a Dunán innen,Dunán túl teljesítménytúrán,Ezek a téli terveink amelyekhez persze menet közben érkezhet egy-egy új öltet.Én még amennyiben lesz hó a Rácalmási-szigetre is szívesen kimennék.Előjöhet még egy Budai-hegységi túra is vagy bármi.

A Dunán innen,Dunán túl túra a Szent Mihály erdőben
Nagy tervünk 2024-re,hogy elinditjuk a Balatoni kéket,erre a téli túrákon szeretnénk felkészülni és márciustól megkezdeni vagy áprilistól a balatoni kéktúrát,évi 2-4 túrával.De ha úgy jön össze a dolog akár télen is megkezdhetjük,de erre nagy esélyt azért nem látok.

Most is velem tart majd Zolika,aki Gergő elvesztése után lett fő túratársam.Vikiék jelezték részvételüket egy túrán,remélem pár túrára visszatalálnak majd hozzánk.

Mi Zolikával azért még viseljük az elmúlt időszak terheit és ugye mint írtam számolni kell esetlegesen a kamerám eladásával is,ha ez megtörténik lehet nem lesznek a továbbiakban filmek a túráinkról,max képes videókat tudok készíteni.

Ezen kivül a sok stressz amiben részünk volt az elmúlt hónapokban kissé az én egészségemet megviselte.Bízom benne,hogy azért tudok majd menni ahogy eddig is.
Akkor indul a téli szezon,most úgy áll a dolog,hogy szombaton december 9-én már megyünk is.Úgy legyen!