2022. február 26., szombat

Kár a végéért - Téli összefoglaló

 Kemény ősz után érkezett el a tél.Alapos kényszerszünetre lettem ítélve az ősz hetven százalékában Móni betegségéből fakadóan,így félve indultam neki a télnek.Bíztam benne,hogy jobb lesz mint az ősz volt.Mónit november végén kiengedték a kórházból és hát közösen ápoljuk az anyjával,mivel neki sincs már senkije rajtunk kivül.Annyiból könnyebb volt így a helyzetem,hogy a kutyára tudtak vigyázni amíg én túráztam.Mivel nem tudtam mi várhat rám mindezen dolgokból kifolyólag szerényen mindössze hat túrát terveztem be a tél három hónapjára.Úgy tűnt a dolog egyre jobban alakul,hiszen már hét túrán is túlvoltunk és vártuk a nyolcadikat február végén,ám most nem a stroke hanem a covid szólt közbe.Így a nyolcadik téli túrát már kénytelen voltam elhalasztani.A hét így is egyel jobb mint az általam várt hat,viszont kettővel gyengébb mint tavaly ilyenkor...Na lássuk a részleteket.

A télapó túra első méterei,megmondanád a képről,hogy decemberben készült?

Zolika ugyan elment ma egy teljesítmény túrára Judittal és Erikával,én értelemszerűen a covid végett nem mehettem.Így mivel nincs miről írni meg is ejtem a téli összefoglalót.Egy Télapó túrával kezdtünk.Zolival találtuk ki az ökörködésnek ezt a módját.Nevezetesen a télapó nyomában jártunk,őt követtük.A túra környékbeli túra volt,Dunaújvárosból mentünk Kisapostagra igazán kellemes decemberi időben.Régi kedves helyeken keresztül vezetett a túra,érintettük pl. a Csövek-völgyét is,de az ipari víz csatorna zuhogása mellett is elhaladtunk.Az ártéri erdőben pedig olyan úton mentünk ahol még eddig sosem,letérve a jelzésekről igazán izgalmas helyekre tévedtünk be.A híd után pedig megnéztük az egykori Scharbert-kúriát.Kispapostagon pedig megtaláltuk a télapót is,igaz kicsit összemenve.Szuper kis télnyitó túra volt és nem csak a télapó,de Gergő nyomában is jártam a túra nagy részén.

A Haraszt-hegyi tanösvényen

Karácsony előtt ejtettük meg a Vértesi Haraszt-hegyi tanösvény túrát amelyre igen szép számmal gyültünk össze.Hatan vágtunk neki a túrának,ilyen nálam utoljára 1997-ben volt!Pazar szépségű volt a túra amely Csákvár szomszédságában került sorra,hála a "tömegnek" igen jól is éreztük magunkat.Kellemes vacsorával koronáztuk meg a túrát aztán egy csákvári étteremben.Úgy tűnt egy olyan társaság alakulhat ki,amelyekkel több komoly túránk is lesz majd a jövőben.Én,Zolika,a Tizedes,Manó,Judit és Pisti vett részt a túrán.

Az ünnepek alatt még egy újabb túratársunk is akadt:Erika.Úgy nézett ki jól haladunk.Még egy Balaton-felvidéki túrát szerveztünk Zolival,hiszen a tavalyi év a Balaton-felvidékről szólt.Balatonkeneséről mentünk Balatonfűzfőre,többek között a Sós-hegyi kilátót is érintve.Ám tragikusan szar időt fogtunk ki.Kemény ónos eső után voltunk,így aztán minden de minden csúszott.Túratársaim szerencsétlenkedtek is párszor,míg én mindenhova felmentem ezúttal is.Erika,Judit,Zoli és én jöttem erre a túrára.Két kilátó is akadt útközben én mentem csak fel az egyikbe a másikba meg fel sem engedtek.Ám úgy festett alakul a csapat és így év végén ezt tartottam a legnagyobb eredménynek a tavalyi évet illetően.

Zolika,Erika és Judit az Ahol a Balaton-felvidék kezdődik túrán

Ám ki tudja miért az újévre kissé úgy éreztem,hogy kegyvesztett lettem túratársaim körében.Kutattam az okait,de nem jutottam semmire,nem éreztem,hogy bármi rosszat is csináltam volna.Úgy tűnt Erika és Judit elfordul tőlem,Manóék pedig a kéktúrát kezdték erőltetni ebben az évben.Pistit meg hiába hívtam nem ért rá.Úgy döntöttem akkor nem szervezek semmit,ha valaki akar majd valami túrát az majd szól.Zolika még szerencsére jött velem.Az évet egy gigantikus alföldi túrával kezdtük.Ökörködésből most sem volt hiány,ezúttal az újévi röfik nyomában jártunk.A túra 28 km-es volt,néhol dagonyában,de összeségében kellemes terepen.Engem lenyügőzött az Alföldi-csatornák világa,hiszen öt csatornát is érintettünk ezen a túrán amely már sötétben ért véget.Jó túra volt!

Csodáltam az alföldi csatornákat...

Újabb pazar túra következett,ezúttal a Bakony peremén.A már ismert Fehérvárcsurgóról mentünk Iszkaszentgyörgyre,oda ahol Gergővel is jártam pár éve...Gyönyörü,elképesztő szépségű túra volt,rengeteg látnivalóval!Két kastély és kastélypark is utunkba került,de ott volt még a Csurgói-víztározó vagy a piramis Iszakszentgyörgyön a kilátóval.Nagyon kellemes és jó időnk is volt ráadásul.Tényleg szuper túra volt!

Pazar szépségű volt a csurgói kastélypark

A hírhedt Németkérre vezetett a következő túra.A korábban csak üggyel-bajjal elért település most kiindulópontunk volt.A Mezőföld déli részén trappoltunk,Németkérről - Paksra.Ez is egy nagyon szép túra volt a gyönyörű mezőföldi erdőkön keresztül.értük el Paksot.Itt is szuper időnk volt annak ellenére,hogy a tél közepén jártunk.Pakson pedig újra sikerült megfejelni a napot egy remek kajálással.Jó túra volt ez is.

Csodás mezőföldi erdőkön át

A fóti Somlyó-hegyre a Gödöllői-dombságba vezetett a következő a tél hetedik túrája.Ekkor még nem sejtettem,hogy ez lesz a tél utolsó túrája.Ahogy az előző kettőre most is Zolikával vágtunk neki.Fótfürdőről indulva egy körtúrát tettünk ezen a 288 méter magas Somlyó-hegyen.Itt is jó időnk volt!Az útvonal megválasztása itt is telitalálatnak bizonyúlt!Pazar szépségű volt a hegy,elképesztő panorámákkal.Láttuk a Naszályt,a Mátrát,a Karancsot(!),a Hungaroringet,a Visegrádi-hegységet,a Pilist és a Budai-hegységet is,na és persze a Gödöllői-dombság vonulatát is.Elképesztően szép volt!Hazafelé azonban hiába a főváros - nem találtunk megfelelő kajáló helyet,amit találtunk ott foglalt volt minden asztal...

Kilátás nyugatra a Somlyó-hegyről

Ez volt tehát a tél.Nézzük a számok tükrében: hét túránk volt,amelyet csak a tavalyi év tudta eddig túlszárnyalni.Mentünk nagyjából 120 km-t ami 17,14-es átlagot jelent.Két hegységben jártunk (ha a Balaton-felvidéket külön ide vesszük,akkor háromban),egy dombságban.Egyszer az Alföldön nyomtuk,egyszer meg a Mezőföldön és a Duna mentén is trappoltunk egyet.

A tél legszebb helye szerintem a Fehérvárcsurgói kastélypark volt.A legjobb túra is a Fehérvárcsurgó - Iszkaszentgyörgy volt.

Minden alkalommal ott voltam én és Zolika.Judit kétszer jött velünk.Manó,Tizedes,Pisti és Erika pedig egyszer-egyszer.

A tél összeségében jobb volt mint reméltem,csak hát...kár a végéért.

A tél filmjei:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése