2020. május 1., péntek

Azok a régi május elsejék...

Az úr 2020.évének május elsejéén írom ezt a bejegyzést,éjjel ámomban gondoltam ki,hogy erről is szót ejtek majd.Annál is inkább mivel a koronavírus járvány még mindig visszatart minket egy-egy komolyabb túra belekezdésétől.Persze azért lesz túra,de egyenlőre nem a megálmodott tervek szerint...Szóval május elseje van és hát eszembe jutottak a régi május elsejék,úgy gondoltam megér egy bejegyzész ez is.Van hely a blogban elfér benne.

Gyerekkoromban ugye még javában a felvonulás lázában égtünk ilyenkor.Én szerettem ezeket a felvonulás bulikat.Eleinte apám vitt el mindig felvonulni,majd az iskolával kellett kötelező jelleggel.Ám amikor annak vége volt,nekem még mindig volt időm átfutni apámékhoz és velük is felvonulni.Igazán élveztem akkoriban ezt.

Valami ilyesmi lehetett az iskolával való felvonulás
Annál is inkább mert felvonulás után libbentünk ki mindig a helyi vidám-parkba amely ekkor még fénykorát élte,persze mondanom sem kell május elsején bonyolította le a legnagyobb bevételét minden évben.A játékokra negyed vagy félórákat kellett várni,akkora sorok voltak,de mégis az egésznek valahogy megvolt a hangulata a fillingje.Szerintem jó kis idők voltak.Arra már nem igazán emlékszem mikor értek ezek véget.Melyik évben volt az utolsó felvoulási buli.Csak tippelek:talán 1984...de ez egyáltalán nem biztos.Mondják ez akkoriban az embereknek kötelező volt.Felkellett vonulni,éltetni kellett a gyárat a rendszert,a városvezetést stb...de mondom én imádtam ezeket.

Az egykori vidám-parkunk egy szelete
Aztán persze voltak olyan évek amikor semmi nem történt május elsején.Egyszerűen csak örültünk,hogy nem kell menni iskolába vagy dolgozni.Talán a nyolcvanas évek második felében még azért kijártunk a vidám-parkba ilyenkor,de aztán az bezárt és örökre eltűnt a város életéből...Ma már a helyén focipálya van és nyílt egy kalandpark,de ez már egy másik történet...

Aztán emlékszem olyan május elsejére a kilencvenes évek elejéből amikor túráztunk,nem nagyon van meg már hova is,de egy túra azért visszaköszön.Akkori barátommal Lajossal,egyszer szakadó esőben nyomtuk.Arra emlékszem,hogy egész nap esett az eső,de nem érdekelt minket,mentünk rendületlenül....

Aztán ott van 1994... ezen a napon halt meg Ayrton Senna.Néztem a versenyt az akkoriban már elérhető Eurosporton mert a magyar tévé akkor nem adta.Természetesen ledöbbentem.A verseny után pedig meccs volt idehaza.Mentem ki természetesen,még az is meg van,hogy a Zalaegerszeggel játszottunk és 0-0 lett a végeredmény.A lelátón a forma 1 eseményeit beszélgettük nem nagyon tudtunk a meccsre koncentrálni...

Senna halála 1994 május 1.
A következő évek május elsejéire nem igazán emlékszem.Nyilván nem történtek egetverő dolgok ezért nem maradtak meg elmémben.Talán a következő ami szembeköszön az a 2006-os.Ekkor vihettük fel Gergőt a budapesti vidám-parkba.Az még üzemelt ilyentájt.Még új volt neki és kicsi volt,így nem igazán tudott mindent élvezni.A dodzsennél kicsit alá is szaladt.Próbálta egyedül vezetni,de nem ment neki aminek óriási hiszti lett a vége.Aztán azért próbáltuk úgy alakitani a napot,hogy élvezze és ez sikerült is.Viszont most visszagondolva,lehet tán nem 2006 volt,hiszen akkor már annyira kicsi nem volt.Az is lehet,hogy ez 2005 vagy tán 2004 lehetett.Nem tiszták már az emlékek.

Négy éven át a Rácalmási-szigeten töltöttük a május elsejéket
Sokáig újra csend a május elsejéknél,majd ha emlékezetem nem csal,akkor 2013-ban,2014-ben,16-ban és 17-ben is ekkor mentünk ki egy jó kis túrára a Rácalmási-szigetre.Azokban az időkben ez úgy tűnt hagyománnyá válik nálunk.Remek kis bulik voltak ezek is,a szigetet mindig is szerettük,az meg,hogy miért az év ezen a napján szoktunk rá kimenni csak a jó ég tudja már.Ez alól egy kivétel volt,mégpedig a 2015-ös év.Ekkor a Csövek-völgyébe mentünk Gergővel,sőt azthiszem ez volt az első alkalom,hogy azt igazán be is jártuk.Igen 2015 május 1.a Csövek-völgyének első bejárása.Már voltunk ugyan itt előtte,de akkor csak szemrevételezni.Aztán túra után este meg emlékeim szerint koncertre mentünk a helyi főtérre,mégpedig életem egyetlen egy Dolly Roll koncertjére.Úgy emlékszem remek buli volt.

A Csövek-völgye fő viaduktja 2015 május 1-én
2018-ban pihentünk,hiszen elöző nap április 30-án voltunk a Réka-völgyi túrán a Mecsekben.Én egész biztos a videót szerkeztettem,a blogot meg a képeket.

2019 május elseje már sajnos Gergő nélkül talált rám.Ekkor pedig egy hirtelen ötlettől vezérelve egy repcetúrát csináltunk Zoli barátommal.Nagyon szépek voltak a sárga mezők a környéken.Ebből jó lenne egy hagyományt csinálni minden évben,de ma nem indulunk útnak... nem jósoltak jó időt mára,így ezt jegeljük,viszont holnap ha valamennyire megengedi az időjárás  akkor nekivágunk.

A repcevirágzás a természet egyik legszebb látványossága,álltalában május 1-re éri el csúcspontját
Hát ezek életem május elsejéi...már amikre emlékszem.Végül is az esetek többségében azért emlékezetesre sikerültek,augusztus 20-al vagyok hasonlóképp.Ha nem felejtem el,majd akkor írok arról is.Szóval ma május elseje van 2020-ban.Jelenleg kora reggel,az idő borús,esős - ma nincs esély nagyot alkotni.Talán holnap...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése