2020. május 31., vasárnap

Betett a koronavírus - Tavaszi összefoglaló

Egy várakozáson felüli tél után joggal reménykedtem egy hasonló tavaszban.Télen ugye szinte minden tervem megvalósult,így gondoltam tavaszra egy kicsit merészebb terveket szövök.Ám nem számoltam a már télen is a kertek alatt közelgő koronavírussal...Ez alapjaiban szelte szét a terveimet és mindannyiunk életét is.Most arra ne térjünk ki,mennyire volt ez a vírus veszélyes vagy sem,mindenesetre a média generálta pánik és a helyzet kijárási korlátozást szült.Bezártak a kirándulóhelyek,a bajnokságok félbeszakadtak vagy le is záródtak.Áprilisra már ott voltam meccsek és túrák nélkül... ez egyenlő volt a halálommal,természetesen a legnagyobb veszélyhelyzetben sem maradtam a valagamon.Noha óvatosabban és szerényebben,de új túrákba fogtam.Na de menjünk sorjában a tavasz eseményeivel.

Új barátom:Rexi
A tavasz rögtön egy új kis baráttal köszönt be.Tavaly vesztettem el régi hű társamat és miután kellően meggyászoltam,úgy gondoltam eljött az ideje egy újat beszerezni.Rexi március elején érkezett hozzám,pontosabban én mentem el érte Nagylókra,ahol rögtön szemügyre vettem  a környező tájat is,ami majd jól jöhet egy jövőbeli túrához.Rexi kis apróka volt és félénk,de hamar nővésnek indult és a félénksége is megszünt.Ma már magabiztos nagy kopé.Ha isten és az egészségem engedi,tervezek vele majd a környéken kisebb túrákat.Ő volt tehát a tavasz első eseménye.

Klassz volt Ferihegy!
A tavasz második hétvégéjén kellemes túraidőben még a terv szerint haladva jöttünk a Ferihegyei repülőteret körbejárni,érintve a Merzse mocsarat is,ami így 16km-es túrának ígérkezett!Ugye ezt a túrát még Gergő agyalta ki,de megvalósítanunk már nem sikerült.Tartoztam neki és az emlékének,hogy megcsinálom,bíztam benne,hogy a lelke most is velem volt...Maga a túra jó volt,sok-sok repülőt láttuk fel és leszállni.Különös,izgalmas hangulata volt a repülőtérnek és szép volt a Merzse mocsár is.Mondhatni klassz túrával nyitott a tavasz,reménykedtem a hasonló folytatásban...

Rácalmás,Rác templom
Ám ezután ütött be a karch...a koronavírus mint valami invázió ellepte az országot a kormány egyre másra hozta az intézkedéseket aminek csúcsa a kijárási korlátozás volt.Nagyon úgy tűnt a tavaszi túráknak befellegzett.Én még kimentem Rácalmásra egyedül,mondhatni kitúráztam.Ekkor azt gondoltam sok lehetőségem már nem lesz erre tavasszal.Zolika dolgozott éppen.Amúgy a tavaszon ő volt az egyetlen túratársam,más most nem tartott velem.Szóval egy erős hiánypotló túra volt ez az ősklasszikus Rácalmásra,értelme se sok volt,csupán annyi,hogy ne törjem meg teljesen a folyamatot,a túrázást.

Csiprik-rét,,Pálhalma
Áprilisra kikellett találni valamit,mert a karantén kezdett kicsinálni.Abból főztünk amink volt.A kijárási korlátozást végül is nem túlságosan megszegve a környéken kezdtünk el túrázgatni,lehetőség szerint a lakott területeket amennyire lehet kerülve.Így elöször Pálhalma környékén mentünk egy kört,egy igazán kellemes időben,különösebb látnivaló nélkül,de legalább a túrázás továbbra sem szakadt meg.

Ezután meg egy gigantikusan nagy város körbe fogtunk ami majd 30km-es túrát eredményezett.Szintén kiváló időben mentünk ki a városból,majd le Baracsra,onnan pedig a replőtérre (ahogy Gergő első emléktúráján).Ám most a repülőtérről is tovább mentünk.Kisapostag majd a Pentele-híd érintésével a Duna parti ártéri erdőben jöttünk vissza Dunaújvárosba.Itt örömmel tapasztaltam,hogy az erdőben megújultak az utak és a jelzések.Ez remek túra volt amúgy!

Remek turistaút az erdőben
Májusra némileg engedtek a szorításból,enyhültek a kormány álltal elrendelt intézkedések,bár a vírus még nem szünt meg.Mondjuk én egy pillanatig sem paráztam tőle.A május már hozta az elfogadható szintet a túrázásainkban,noha messze nagyon most sem mentünk.Elöször egy repcetúrával inditottuk a hónapot szintén a város környékén.Kellemes túra volt ez is,noha a legkevesebb amit ezen a túrán láttunk az éppen a repce volt.A következő hétvégén már Székesfehérvárt vettük célba.

Repce

A sóstói tanösvényen
A Sóstói tanösvényen mentünk körbe,amely kellemes meglepetés volt.Csodás természeti környezet köszöntött szembe,sok-sok látnivalóval.Itt is jó idő volt.Nagyon élveztük ezt a túrát.De mivel nem volt egy egetverően nagy terület,hamar végeztünk.Így még elmentünk a Bory várba,amely szintén nagyon klassznak bizonyúlt.Mondhatni ez volt  a tavasz legjobb túrája,eseménye.Sajnáltam nagyon,hogy Gergő nem lehetett ott velem.

A következő túra már nagyobb kaliber volt.A Tolnai.hegyhátba tértem vissza három év után...Ekkor Manó barátom is eljött,de csak erre az egy túrára a tavasz folyamán.A Dúzsról induló túra amely eleinte esőben haladt,rendkivüli szépségű volt.Csodás tájak köszöntek szembe.Ám a túrát elméreteztük,valamivel több volt mint terveztük,ráadásul Manó nagyon erős iramot diktált,így mondhatni alaposan elfáradtunk.Persze azért jó buli volt!

Zoli és Manó a Tolnai-hegyhátban
Hónap végére maradt,hogy végre eljussunk Németkérre,hiszen ez a túra végre újra a tavaszi terv egyike volt.Kétszer is nekivágtunk a hónap utolsó napjain a túrának,ám Németkért most sem értük el.Úgy tűnt valami égi erő nem akarja,hogy elérjük azt a települést,azért rak annyi aladályt elénk...Így ezt a túrát levettük egyenlöre a programról,a jövőben nem próbálkozunk már vele.

Kilenc túra így vagy úgy tehát a tavasz folyamán is összejött a legnagyobb járvány idején...Ám a tervek elszálltak mint a füst,hiszen a koronavírusnak hála,ezeket nem nagyon lehetett megvalósítani.A körülményekhez képest a tavasz nem volt rossz,de sokkal-sokkal jobb lehetett volna ha nincs a vírus...

Földvár felé félúton....
Bízunk benne,hogy ez a vírus hamarosan végeg elmúlik.Mindenesetre a nyárra,újra kevésbé merészebb terveket tervezek majd.Próbálok majd szerényebbeket összegyüjteni és azokat megvalósítani.De erről majd a nyári tervek című bejegyzésemben.