2020. május 4., hétfő

Elbontják és újra felépítik a budapesti libegőt

Egyetlen állandó dolog van:a változás.Vagy akár úgy is mondhatnám:kár,hogy a régi jó dolgokból nem marad semmi...Mert ugyan nem tűnik el ez sem végleg (mintahogy akár a Zengő kilátó),de átalakul és új lesz.Én meg az egyre vénülő fejemből nézek ki,hogy én olyannak és úgy szerettem meg amilyennek utoljára is láttam...amilyen akkor volt amikor Gergővel ott jártunk...Na de nézzük a tényeket.

A Zugligeti Libegőt teljesen lecserélik, az új felvonó a mostani helyén épül, ugyanolyan egyköteles, körforgalmú kötélpálya lesz, mint a jelenlegi. Változás, hogy kétszemélyes helyett négyszemélyes függőszékeket tesznek rá, összesen 80 darabot. A két állomásépületet is elbontják, s újat építenek helyettük. A kirándulók várhatóan 2022-ben vehetik birtokba a népszerű közlekedési eszközt.

Olyannak szerettem amilyennek utoljára láttam...
Megjelent a közbeszerzési pályázat a Libegő szerkezetének, pályájának megújítására, amelyet a XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat írt ki április 21-én. A dokumentum szerint nyertes ajánlattevő feladata lesz a Zugligeti Libegő egyköteles, körforgalmú, négyszemélyes függőszékes kötélpályájának tervezése, a jelenleg meglévő Libegő elbontása, valamint  az új létesítmény építése az új pályaparaméterek alapján.

A Libegőt tehát lecserélik, az új felvonó a mostani helyén épül, ugyanolyan egyköteles, körforgalmú kötélpálya lesz. Változás, hogy kétszemélyes helyett négyszemélyes függőszékeket tesznek rá, összesen 80 darabot, egymástól nagyjából 30 méterre elhelyezve.
A teljes nyomvonalon összesen kilenc új, acélszerkezetű oszlop készül, távolságuk a terep függvényében változik. Az oszlopok magassága változó, de jellemzően 16-19 méter.
Szép emlékeim vannak innen
Az ajánlattételeket 2020. június 8-ig várják, a beruházást a szerződés aláírásától legkésőbb két éven belül kell befejezni.
A közel 50 éves Libegő felújítását már tavaly elkezdték tervezni, a Normafa park fejlesztéséhez kapcsolódóan a két fogadóépület – a Libegő völgyállomás és hegyállomás – felújítására kiírt tender nyertes pályázójával már megkötötte a szerződést a Hegyvidéki Önkormányzat.
Budapest különleges közlekedési eszközét, a Libegőt 1970. augusztus 19-én adták át, ez hazánk legrégebbi személyszállításra használt drótkötélpályája, amely Zugligetet köti össze a János-heggyel. A Libegő alsó és felső állomása között 1040 méter távolságon mozog a 102 darab nyitott kétszemélyes függőszék 5-8 méteres magasságban, melyek 12 perc alatt teszik meg az állomások közötti 262 méteres szintkülönbséget.
A Libegő utasainak csodaszép panorámában lehet részük, a fővároson kívül a közeli települések is láthatóak a magasból.
Csudajó muri libegőzni!
Emlékeimben kutatva,úgy rémlik négyszer jártam itt.Persze többször is úgy,hogy a libegő mellett,alatt,felett mentünk épp el,a négyet úgy gondolom amikor libegőztünk is.Ebből háromszor Gergővel...így természetesen szívemhez nőtt dolognak számított ez is.Persze ez nélkül is kedveltem,hiszen mindig is imádtam libegőzni.
Nem terveztem a közeljövőben ide túrát,de ettől függetlenül mindig benne volt a pakliban egy libegőzés valahányszor megfordultam a környéken.Most akkor 2022-ig felesleges is,ide terveznem bármit is.Nekünk meg ha libegőzni akarunk akkor marad a hozzánk második legközelebb található libegő az eplényi,ahol szintén jártunk már.Hát akkor egy bánatkönny a régi libegőért és várjuk az újat!
Ez mindig élmény volt!
Forrás: pestbuda.hu: cikk 202005033

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése