2021. november 28., vasárnap

A legszebb rész maradt ki - Őszi összefoglaló

Az egészen fantasztikus nyár után,szép tervekkel vágtunk neki az ősznek is.Úgy gondoltuk addig üssük a vasat míg az meleg.Jól is indult az ősz,de olyan esemény történt amivel nem számol az ember.Ennek köszönhetően pedig tíz hetes kényszerszünetre kellett váltanom,így kimaradt az év álltalam legjobban várt időszaka,az őszi színelőadás.Pont az év legszebb szakasza vált semmivé és természetesen el is voltam kenődve rendesen.Persze próbáltam ebből is kihozni a maximumot,kevés sikerrel.Na,de nézzük meg részletesen,hogyan is alakult az ősz.

Az utóbbi harminc év legjobb nyarát produkáltuk.Egészen elképesztő mennyiségű és minőségi túrán voltunk túl.Ezt a szériát szerettük volna folytatni.Jól is indult a dolog.Nem akartam valahogy azon a hétvégén neki indulni,de Zolika alapos rábeszélésének hála,elindultunk az ősz első szombatján Szigligetre.Nagyon régen terveztük ezt anno Gergővel,ami akkor aztán nem válhatott valóra.Ez most bennem volt és Gergő nélkül nem is volt kedvem menni.Zoli azonban nem tágított és végül eljutottam Szigligetre is!

Hát csak eljöttem.Gergővel a szívemben...

Remek buli kerekedett belőle és nem bántam meg,hogy eljöttem.Szigliget és a vár fantasztikus élményt adott.Jól éreztük magunkat,valóra váltottam egy Gergővel megálmodott tervet.Csak éppen Gergő nem volt sehol...Azért kihoztuk belőle amit lehetett.A vár csúcs volt,talán a legklasszabb vár amelyben valaha is jártam,pazar panorámával.Sok lehetséges jövőbeli célpontot láttunk onnan.Na és Badacsonyt és a Balatont is megcsodáltuk újra és újra.

A szigligeti várban

Következett az ősz második túrája.Szintén a Balatonnál..A tavaly félbeszakadt Köröshegyi-völgyhídi túrát csináltuk meg újra,végre teljes egészében.Talán mondanom sem kell ez is Gergővel megálmodott túra volt.Balatonföldvárról indulva,minden érdekességet megnézve Zamárdiba mentünk a Balaton szívéhez.A túra remekül sikerült.Ez volt idén a Balatonnál már a nyolcadik túránk!Nem akartunk leállni vele,még jönni akartunk idén.Ugyan érezni lehetett már a szezon végét,de ez minket nem zavart,sőt inkább örültünk neki,hogy nincsenek annyian.A túra jó volt és szép,de Gergő megint csak nem volt sehol,pedig mindezt vele képzeltem el.

A Balaton szíve

Szeptember harmadik hétvégéjén már a harmadik őszi túrára készültünk.Újra egy Gergő terv jött elő...a Gaja szurdokba mentünk a Bakonyba.Új túratársaink akadtak Bányász és Hédi jóvoltából.A Bodajkról induló túra remekül sikerült.Nagyszerűen elvoltunk négyen,Bányászékban kellemesen csalódtunk.Felkapaszkodtunk a Bodajk felett magasodó hegyre majd onnan mentünk le a szurdokba és jártuk végig,majd a csurgói víztározót érintve Fehérvárcsurgón fejeztük be a bulit egy jó marhapörkölttel leöblitve.Aztán nem gondoltam,hogy sokáig ez lesz az utolsó túra és nem tudok majd túrázni menni a következő hetekben.Pedig így történt...

A Gaja szurdok

Szeptember 23-án beütött a ménkű.Móni aki Gergő édesanyja,odahaza rosszul lett.Kórházba kellett vitetni ahol megállapították,hogy stroke-ot kapott.Állapota súlyos volt,a jobb oldala lebénult.Azt gondoltam Gergő halálával megérdemlek már annyit,hogy több rossz dolog most évekig nem történik,de tévedtem.Amúgy Móni volt az aki a kutyámra vigyázott amikor én túrázni mentem és most,hogy kórházba került ez természetesen nem volt lehetséges.A lakásba meg nem akaram 10-14 órákra magára hagyni a kutyát,az nem én vagyok aki ilyent megtud tenni egy állattal...Így aztán túrázni sem tudtam menni és amig lehetett napi szinten jártam be Mónihoz a kórházba.Tíz hétig volt benn és amikor kikerült az állapota éppen csak megütötte a minimális javulás szintjét.Nem is értem hogy adhatták még ki...ja persze a covid...

Gergő emléktúráján

Na persze október végén Gergő emléktúráját nem hagyhattam ki! Ez különben is csak olyan túra volt amikor a kutyának öt órát kellett egyedül maradnia,annyi meg még belefért..így Zolikával idén is megcsináltuk azt a túrát amit én csak Gergő hivatalos emléktúrájává nyílvánitottam.Ennek a sztorija is benne van valahol a blogban.A túra jól sikerült és némileg felrázott a lassan rajtam eluralkodó letargiából.Ezekben a hetekben zajlott az őszi színjáték és a fene megevett,hogy nem tudok menni.Persze Móni állapota miatt is aggódtam.Nem voltak egyszerűek ezek a napok.Aztán még látogatási tilalmat is vezettek be a kórházba az istenverte mocskos covid miatt.Nem akartam lemaradni a legszebb őszi napokról,így a következő túrára elvittük a kutyust is.

Rexi a Dunánál

Természetesen így még messze nem tudtunk menni,így egy helyi túrát csináltunk meg a hütővíz csatornáig.Valóban a gyönyörű őszi természetben mentünk végig,rendkivül élvezetes utakon.A kutya is nagyon élvezte.A legfurább az volt,hogy itthon egy lavor víztől is fél,a túrán viszont bátran belement a hideg Dunába.Na,de a lényeg,hogy ezt a két túrát tudtam megcsinálni még ezekben a hetekben.Móni november 25-én jött ki a kórházból.Kerek hetven napot töltött benn.Mondom szerintem még korai volt haza adni...na de nekem kell rá vigyáznom úgy,hogy átjár az anyja segíteni.Annyit kértem csak tőlük "cserébe",hogy átlag három hetente vigyázzanak a kutyusra,hogy eltudjak menni túrázni...így talán ha olyan mértékben mint a nyáron nem is,de az őszinél többször eljárhatok majd...

A Vértesben

Így aztán jutott egy túra az ősz legvégére,amikor is Manóval,a Tizedessel és Zolikával a Vértesbe mentünk a Kőhányás - Gánt túrára.Kellett már nagyon.Itt tartunk most.A kényszerszünetnek "hála" elmaradt pár megtevezett túra.Például vissza akartunk menni a Tihanyi-félszigetre,elakartunk menni a szentgáli tiszafáshoz,vissza akartam térni a Holdvilág-árokba és megakartuk nézni,hogy hol kezdődik a Balaton-felvidék.Négy túra így tuti elmaradt,de ezeken kivül is lehet lett volna még túra.Az őszi színpompából csak egy minimális adagot kaptam,de legalább kaptam... Mónira még lassú és hosszú út vár a gyógyulásig,de talán legalább már mehetek majd újra.Remélem.

Az ősszel tehát így hat túránk volt.Mehettünk kb.80-85 km-t összesen.Mind a hat túrán ott voltam én és a Zoli.Egy-egy túrán voltak velünk: Manó,a Tizedes,Bányász,Hédi és Rexi.A legjobb őszi túra talán a Gaja szurdoki volt,de esélyes lehet a Balaton szíve túra is.

Az ősz filmjei:(csak ötről készült film)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése