2021. január 1., péntek

Bakancslista - Tervek,álmok huszonegyre

Hát akkot itt is van az új esztendő első napja és ez itt az év első bejegyzése.Megszokott dolog ebben a blogban,hogy ilyenkor az év terveit vázolom fel.Ez így volt az elmúlt években,noha a bakancslista abban a formában ahogy Gergővel csináltuk már nem létezik,ettől függetlenül vannak terveim és álmaim.Vagy akár többesszámban is beszélhetek,hisz van három-négy fő aki már rendszeresen velem tart mégha nem is minden egyes alkalommal.Tehát vannak elképzelések erre az esztendőre is,persze terveinket nagyban befolyásolhatja a még mindig tartó koronavírus járvány.Ha tavasszal vagy később sem oldják fel az esti kijárási tilalmat,akkor ugye túl messzire nem tervezhetünk.Próbálom azért úgy alakitani az évet,hogy a túrák többségébe beleférjen az esti nyolc órai hazaérkezés.Persze vannak olyan tervek,olyan helyek amelynél ez nem lehetséges.Korábban terveink megvalósítása olyan 90%-os volt,merem remélni,hogy ezt most sem fogjuk alább adni.

Fel újabb kalandokra!

Nézzük elöször a nagy túrákat,azokat amiket mi Gergővel bakancslistás túráknak hívtunk.Egyik sincs kifejezett időponthoz kötve,lényeg az,hogy valóra tudjuk váltani őket.Persze van egy terv hozzávetőleges időpontokat illetően,de akkor sincs semmi baj,ha valamit januárra képzelek el,de csak decemberben jön össze a dolog.Sok olyan túra várható idén is ami örök túratársamhoz Gergőhöz köthető,vagy jártunk ott vele,vagy készültünk oda,vagy terveztük,vagy csak valami "túlvilági súgallat" jön az útvonalakat illetően.Na akkor lássuk az étlapot:

Szeretnék visszajutni a Sorrento sziklákhoz a Csiki-hegyekben.Most viszont nem Budaörsről indulna a túra hanem Budakesziről és megnéznénk olyan helyeket is amik kimaradtak négy éve amikor Gergővel jártunk ott,pl. az egykori vitorlázó repülőteret.Ha nem is ott kezdődne,de mindenképp Budaörsön fejeznénk be a túrát.Én szívem szerint újra megmásznám az Odvas-hegyet,de ez majd a aktuális túratársaktól is függ.Viszont a Kőhegy valószinűleg nem fog kimaradni.Ez a túra januárra van elképzelve,de mint írtam bármikor is kerül sorra,akkor is jó lesz.

Sorrento sziklák

Hetek óta függőben van egy mecseki túra,a Mecsek peremén.Pontosan a nyolc órai tilalom miatt meg immár Manó barátom balesete miatt is,hiszen ezt a túrát ő álmodta meg.Amint rendeződnek majd a dolgok az évben,valószinűsíthető lesz ennek a túrának a megvalósítása.Hidasról indulna a buli és elmennék a Mecsek keleti szélére Ófaluba,onnan pedig visszajönnénk Mecseknádasdra.Ebben az évben amúgy főleg a Mecsekre és a Balaton környékére szeretnénk fókuszálni,3-4 túrát tervezünk mindkét tájegységen.Ha már Mecsek,akkor a további tervek a hegységet illetően: szintén Manó javaslatára szeretnénk felfedezni a Zsidó-poklot Vékénynél.Sokat nem tudok a rejtélyes helyről,így remélem ez a túra összefog jönni.Tavasszal pedig a Melegmányi-völgyet szeretnénk bejárni a medvehagyma virágás idején.Még egy tervünk körvonalazódik a Mecseket illetően: Hosszúheténybe idén is szeretnénk eljutni.Az innen induló vagy ide érkező túra útvonala még tervezés alatt van.Én szeretném végre megnézni a Vasasi külszini fejtést,ha ez nem megy akkor pedig felmennénk a Köves-tetőre.Meglátjuk.Ezek a túrák is nagyban függenek a koronavírusi intézkedésektől.

Schlossberg a Mecsekben

A Balaton környéke a másik hely amerre fókuszálunk idén.Szeretném megismételni a Köröshegyi-völgyhídhoz menő túrát két okból is.Tavaly nem sikerült itt a filmünk és nem is értük el a végcélt.A nagy meleg miatt röviditettünk az útvonalunon,ezt kellene most korrigálni.A déli parton más elképzelés egyenlőre nincs,esetleg a Gömb-kilátó felkeresése amely a tavalyi év kilátója volt.Viszont az északi parton több túra álmunk is akad.Egyrészt ismét Manó tervei alapján Dögricsére eljutni,hogy itt mivan nem tudom,nem néztem még utána,ez teljes egészében Manó álltal szervezett túra lenne.Én beszeretném járni a Tihanyi félszigetet a Badacsonyt és a Szigligeti várat.Hát ez így kapásból hat túra a Balatonnál.Ha négy sikerül belőle már elégedett leszek,ami meg nem jön össze,azt eltesszük 2022-re.

A Badacsony

Képbe kerülhet idén még újra a Vértes és a Bakony.A Vértesbe én a Vitányvárhoz szeretnék újra eljutni,Manónak meg a Tizedesnek a kedvence a Vértes,így ők bármikor előjöhetnek valami új tervvel,ha olyan ami tetszik velük tartunk természetesen.A Bakonyban pedig még mindig vannak helyek amik hívnak:a Cseszneki-vár,a Cuha-völgy a Római fürdő,az Essegvár és esetleg a Panonhalmi apátság is.Ezek megvalósítása tűnik a legvalószinűtlenebbnek,de sosem tudni...benne van valamelyik a pakliban.

Hát ezek a bakancslistás tervek idénre.Látható,hogy idén is maradunk a Dunántúlon,az Északi-középhegységbe abszolúlt nem tervezünk semmit.Ez persze nem zárja ki alkalom adtán ott valahol egy túra lehetőségét.Ha idén nem is jutunk el oda,de jövőre ígérem megpróbálunk arra is tervezgetni.

Melegmányi (Petnyák)-völgy a Mecsekben

Környékbeli túra bármikor összejöhet az év folyamán,ezekre négy-öt konkrét tervem van idén,de persze ezeken kivül is bármikor összejöhet valami.Elöször is újra megpróbálnánk Németkért elérni,mert ez az elmúlt években három próbálkozás után sem sikerült.Viszont immár nem Dunaföldvárról indulna a túra hanem Alapról.Hátha több szerencsénk lesz...

Alighanem egy Lussoniumba való visszatérő túra lesz ezek közül majd az első.Négy éve jártam itt Gergővel,ugyanezt a túrát szándékoznám úja megcsinálni,amin Paksig mennénk Dunakömlődről indulva.

Nagylók kétszer is szerepel az idei tervek között.Elsőnek szeretnénk bejárni az ottani tanösvényt.Majd másodjára innen indulna egy túra ami az Álmok tavához vezetne Dégre!

Végül pedig visszatérnénk Rétimajorba,de ezúttal a biztonságosabbnak vélt déli irányba mennénk és nem a tavakat néznénk meg elsősorban,hanem Sáregresen át elmennénk Cecére (vagy esetleg Simontornyára).

Az Álmok tava

Hát ezek az idei terveink,álmaink.Most is mint mindig nagyon sok-sok mindentől függ ezek megvalósítása,de jelenleg legjobban a kornavírus alábbhagyásától.Természetesen ezeken kivül is bármikor bármi összejöhet.Lehetnek még meccstúráink is,persze focicsapatunk most nem úgy szerepel,hogy érdemes legyen elkisérni őket,de benne van a pakliban.Na és ha lesz idehaza valami tenisz torna az is esélyes,hogy elmegyünk.Aztán ha a kutyusom is kicsit okosabb lesz,akkor vele is járnék egyet a környéken,vagy a Pentele-hídig elmennénk,vagy Pálhalma környékére vagy akármi... Idén is akarok egy repcetúrát ennek útvonala még kérdéses,de egyértelmú,hogy valahol a környéken.Egy-két várostúra is benne lehet a pakliban,ahova most is Mónt vinném el,talán névnapi és születésnapi ajándékként.Na és a többieknek is bármikor az eszükbe juthat bármi.Akár Móni,vagy Zoli,Manó és a Tizedes is bármikor előállhat egy-egy jó ötlettel és nekem is jöhetnek spontán tervek is.

Vitányvár

Az elmúlt évben 37 túra jött össze.Nagyon tudnék örülni valami hasonló számnak idén is.Ezen leszek,hogy sikerüljön,de persze mint mondtam sok dologtól függ ez.Amíg tudok megyek és járok továbbra is Gergő nyomában!

A tavalyi utolsó túra filmje: