2020. február 28., péntek

Túl a terveken - Téli összefoglaló

Ott hagytuk abba az őszi összefoglalónál,hogy bár remek bulik voltak az ősszel,mégis valahogy hangulattalanná váltam a végére.Nyilván ebben,akkor ott közrejátszott a novemberi korai sötétedés és Gergő halálának közelgő évfordulója.Ennek tükrében fordultam bele a télbe és némi hangulattalanságomban talán szerényebb terveket szőttem bele a leghidegebb évszakba.Ennek aztán az lett az eredménye,hogy a télen bizony minden tervem valóra vált,sőt talán még több is!Ahogy meg kezdett közeledni a tavasz a hangulatom is kezdett visszatérni.Tudtam Gergő is azt szeretné,hogy kedvvel csináljam,ahogyan vele is mindig a régi szép időkben...

A kockakő,az ingókővek egyik legszebbike
Négy-öt túrát terveztem a télire amelyek mindegyike megvalósult és jöttek még egyéb bulik is.Még mielőtt belevágtam volna a lecsóba a december (amit ugye szívből utálok,hiszen a két legközelebbi hozátartózom decemberben ment el...) remekül nyitott!Egy szép sportélménnyel lettem gazdagabb,miután csapatom a Magyar kupában egy felejthetetlen mérközésen vivta ki a továbbjutást egy erősebb ellenféllel szemben.Ez meg is adta az alaphangot a télnek!Az ingóköveknél kezdtük december közepén.Számtalanszor jártunk itt Gergővel is,így felelevenitettünk egy immár ősklasszikussá váló túrát.Móni már volt itt,most elvittük Zoli barátomat is,hagy csodálkozzon rá a tájra.Remek kirándulás volt,amelyet megkoronáztunk Pákozdon egy kiváló babgulyással és a legvégén még Miska huszár hatalmas szobrát is sikerült megnézni.

A bazilikánál a karácsony előtti éjszakán
Egy Csondor Kata következett.Ugye Zoli barátom az első számú rajongója,így álltalában vele kell tartanom ezekre a bulikra.Ez most nem egy egyszerű mezei koncert volt,hanem a hölgyemény alighanem eddigi legnagyobb kaliberű koncertje a Duna palotában.Már év elején tudtam,hogy lesz ez a buli,Zolika is nagyon készült rá,de ehhez képest mikor indultunk volna Pestre elkésett és a jegyeket is otthon felejtette...Még időben sikerült kiküszöbőlni ezt a csorbát,így odaértünk kezdésre a koncertre.Egész jó müsor volt,ám mivel az belenyúlt az estébe,így nem volt mivel hazajönnünk.Így belevágtunk a budapesti éjszakába.Ahhoz képest,hogy december 20.-a volt,ez volt a tél legmelegebb éjszakája.Végig csavarogtuk éjjel a belvárost és még a Margitszigetre is kimentünk éjjel kettőkor.Egy kis eső ugyan esett,de nem volt vészes.Összeszámoltam,nagyjából 18km-et kobászoltunk az éjszakai fővárosban.Jól elvoltunk és az első vonattal hajnalban jöttünk haza.

Móni és Zoli felfelé menetben az Anna-hegyre
Karácsonyra is összehoztam egy túrát.Hiszen Gergővel is a téli szünetekben remek túrákat csináltunk.Nem akartam ettől a hagyománytól sem elszakadni.Karácsony másnapján a törökbálinti Anna-hegyet vettük célba.Fantasztikusan jó idő volt.Szintén Móni és Zoli jött velem.Ez is klassz kis túra volt,ráadásul nem is volt különösebben nehéz.Viszont ez volt az első alkalom,hogy én egy kilátón féltem.Felmentem ugyanis az Anna-hegy csúcsán található építménybe,de odafenn olyan fokú szél volt,hogy kishíján lerepített.De mondom remek buli volt ez is.

A srácokkal a hatalmas vértesi szélben
Egy a Manó barátom szervezte túrával zártuk a tízes éveket,mégpedig a Vértes középső részén.Zoli,Manó és a Tizedes tartottak velem,pontosabban itt én tartottam velük.Kőhányásról mentünk Oroszlányba,Várgesztes és Majkpuszta érintésével csodás vértesi tájakon.Ezen a túrán volt a leghidegebb a télen.Vagy is hát olyan hideg nem lett volna,de erős kellemetlen hideg szél fújt végig a túrán,ezmiatt az kevésbé volt élvezhető,de azért itt is remekül elvoltunk.Ha fáztunk,arra esetre volt Manónál is,meg a Tizedesnél is kellemes,kiváló pálinka.Meg is álltunk útközben egyszer-egyszer belekóstolni.Ez a túra ugye nem volt a terveim között,így máris volt egy plussz.

A Likas-kő
A húszas éveket újra egy Velencei.hegységi túrával kezdtük.Mivel már szinte mindenhol jártam a hegységben egy fontos kivétellel,gondoltam akkor legyen meg ez is.Ez pedig éppen a hegység legmagasabb csúcsa a Meleg-hegy volt a Likas-kővel.Elhívtam a szokásos túratársaimat Zolit és Mónit.Eredetileg nem ez az útvonal volt tervezve,az túl egyszerű és könnyű lett volna,így év elején változtattam meg.Nem bántuk meg,így sem volt egy nehéz túra,a Meleg-hegy pedig hozta a kötelezőt,a Likas-kő rendkivül látványos volt.A túrát Sukoróról indítottuk és Velencén fejeztük be.Ekkor is csodás időnk volt!

Az apátsági rom a Margitszigeten
Volt exemmel Julcsival aki spirituális segítőm,hoztunk össze egy találkozást január második felében már Budapesten.Gondoltuk sétálunk egy nagyot és megbeszéljük a dolgokat.Itt viszont nem volt éppen jó időnk,sőt egy kicsit kellemetlenebb volt inkább mint kellemes.Remekül elvoltunk sokáig,de hatalmasat sétáltunk és én valahogy kidöglöttem.Egyszerűen nem tudom azóta sem az okát.Egy hegyvidéki túra sem döglesztett ki soha,itt a városba az utcákon azonban iszonyatosan elfáradtam.Így a végére kicsit leült a hangulat és a beszélgetésünk is alábbhagyott.Azért elvoltunk.Remélhetőleg egy-két közös túrát majd összetudunk hozni tavasszal.

Zolival a ráckevei stégen
Az elmúlt években a Csepel-szigeti lórévi Zichy kápolna nagy-nagy kedvencemmé nőtte ki magát.Gergő is szerette.Gondoltam összehozom újra azt a Ráckevére menő túrát amit mi már Gergővel megcsináltunk pár éve.Nagyon könnyű túra,hisz végig síkságon megy.Elhoztam hát ide Zolit és Mónit ismét és ismét fantasztikusan jó időnk volt.Remek is volt a túra,jól elvoltunk.Ingyen hévvel mentünk fel aztán Ráckevéről Budapestre ahol egy jó kínai kaját ettünk,majd úgy jöttünk haza.Jó buli volt ez is.

A tragikus állapotú kilátónál
Régi tervünk volt még Gergővel,hogy elmegyünk a mógyoródi kilátóba és onnan nézünk le a Hungaroringre.Ám rossz hírek érkeztek akkoriban a kilátóról így talonba tettük ezt a túrát,ha hírét vesszük a kilátó felújításának majd eljövünk...Ám sosem jöttünk el és nem is jöhetünk már soha...így én leporoltam a piszkot erről a tervről és eljöttünk is,ezúttal csak Zoli barátommal.A kilátó most is katasztrófális állapotban volt még és nagyon a Hungaroring sem látszódott odafentről.Egy kisebb eltévedésnek hála,azonban sikerült egy olyan helyen kilyukadnunk ahonnan tökéletes volt a rálátás.A némi eltévedéseket hozó túrát Gödöllőn fejeztük be.Azthiszem ezen a túrán éreztem újra némi túlvilági segítséget,hiszen épp az egyik eltévedésünk vezetett a legjobb helyre ahonnan látszodot a Hungaroring.Biztos vagyok benne,hogy Gergő terelt minket arrafelé,hisz tudta mire vagyok legjobban kiváncsi...

Hóvirágok az adonyi-szigeten
Egy hóvirág túrával zártuk a telet az Adonyi-szigeten.Sok szép Gergővel megélt emlék köt a szigethez és ide is terveztük,hogy majd egyszer eljövünk hóvirág nyílás idején...hisz köztudott,hogy a szigeten több mint száz hektárnyi területen nyílik a hóvirág!Sajnos ez nem jött össze,így elcsaltam ide is a többieket.Most is jó idő volt,de én nem voltam túl jól,ezért egy kisebb távolságú séta lett a dologból.Ezen a napon amúgy újra Julcsival találkoztam volna egy budai-hegységi túrán,de ő is lebetegedett.Így ezt a túrát is pótolandóan jutott eszembe a hóvirágbuli.Itt is elvoltunk.Ezzel zárult tehát a tél túrázási szempontból.

Téli sétán a mozdonyfordítónál Gergőre emlékezve (lsd:blogban)
Azt kell mondjam,hogy a tél is remek bulikat,túrákat hozott.Tényleg minden tervem valóra vált és még több is.Hiszen a Vértes,vagy Julcsival a budapesti buli és a hóvirágok sem voltak betervezve.A hangulatom is jobb lett mint ősz végén volt,remélem ez így is marad majd.Szinte mindegyik bulinknál szuper idő volt (a vértesi talán a kivétel),viszont nem volt igazi tél,így havas túrákról most nem tudtam beszámolni és havas képeket sem tudtam csinálni.Na de a fene bánja.
A tavalyi katasztrófális tél után ez most felüdülés volt!
Merészebb terveim vannak tavaszra,de nagyon sok hátráltató tényező közbeszólhat.
Erről majd márciusi első bejegyzésemben.

Nehéz kiválasztani,de talán ez volt a tél legjobb túrája

Mindegyik túráról/buliról van természetesen részletes leírás a blogban!